Page 46 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF3: Öğrencilerden önlerindeki görsele bakarak hikâye hakkında tahminde bulun-
                               maları istenirken eş zamanlı olarak ilgili görsel etkileşimli tahtadan da açılabilir.
                               İF4:  Görme  güçlüğü  yaşayıp  hikâyeyi  okumakta  zorlanan  öğrenciler  için  büyük
                               puntolu, yazıyı öne çıkaran arka fon renkleri kullanılabilir ayrıca yazılı/basılı hâlde
                               dağıtılan hikâyede satırları takip etmelerini desteklemek için satır çizgileri çekile-
                               bilir.
                               İF5: Okunacak olan hikâye etkileşimli tahtadan büyük puntolu şekilde açılabilir.

                               İF6: Hikâye ağacı etkinlik kâğıdı, farklı gereksinim ve öğrenme alanlarına sahip öğ-
                               renciler için hatırlatıcı küçük notlar, görsel efektler ve emojiler ile daha anlaşılır ve
                               basit hâle getirilebilir.
                               SF1: Hikâyenin yapısı ile ilgili kavramları yumruktan beşe doğru yöntemiyle hatır-
                               lamakta zorlanan öğrenciler için ilgili kavramlar, etkileşimli tahtadan  eş zaman-
                               lı olarak yansıtılabilir. Böylece dinlemekte ve takip etmekte zorlanan öğrencilerin
                               tahtada yer verilen maddeleri takip ederek derse aktif katılımları desteklenebilir.
                               SF2: Yumruktan beşe uygulamasında fiziksel olarak zorlanabilecek öğrenciler için
         Süreç                 yapışkanlı, tutulması zorunlu olmayan kartlar dağıtılabilir. Öğrenciler ders sürecin-
                               de sayarak parmaklarını kaldırmak yerine bu kartları kullanarak aktif katılımda
                               bulunabilirler.

                               SF3:  Düşün-eşleş-paylaş  uygulamasında  bireysel  hareket  etmekte  zorlanan  öğ-
                               rencilerin destek olabilecek akranları ile ikili gruplar oluşturmaları sağlanabilir.

                               SF4: Öğrenci gereksinimlerine göre süre artırılabilir veya azaltılabilir.
                               ÜF1: Öğrencilerden hikâyenin yapısıyla ilgili cevaplar alınırken öğretmen, öğren-
         Ürün                  cilere ipucu olacak seçenekler sunabilir, soruları farklılaştırarak sorabilir veya tanı-
                               maya/hatırlamaya yönelik basit, kısa cevaplı sorular sorabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1:  Düşün-eşleş-paylaş  uygulamasında  öğrencilerin  sınıfta  gezmelerini  ko-
         Ortamı Düzenlemeleri  laylaştıracak şekilde masa ve sıraların aralıkları düzenlenebilir.

































    46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51