Page 46 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF3: Öğrencilerden önlerindeki görsele bakarak hikâye hakkında tahminde bulun-
maları istenirken eş zamanlı olarak ilgili görsel etkileşimli tahtadan da açılabilir.
İF4: Görme güçlüğü yaşayıp hikâyeyi okumakta zorlanan öğrenciler için büyük
puntolu, yazıyı öne çıkaran arka fon renkleri kullanılabilir ayrıca yazılı/basılı hâlde
dağıtılan hikâyede satırları takip etmelerini desteklemek için satır çizgileri çekile-
bilir.
İF5: Okunacak olan hikâye etkileşimli tahtadan büyük puntolu şekilde açılabilir.
İF6: Hikâye ağacı etkinlik kâğıdı, farklı gereksinim ve öğrenme alanlarına sahip öğ-
renciler için hatırlatıcı küçük notlar, görsel efektler ve emojiler ile daha anlaşılır ve
basit hâle getirilebilir.
SF1: Hikâyenin yapısı ile ilgili kavramları yumruktan beşe doğru yöntemiyle hatır-
lamakta zorlanan öğrenciler için ilgili kavramlar, etkileşimli tahtadan eş zaman-
lı olarak yansıtılabilir. Böylece dinlemekte ve takip etmekte zorlanan öğrencilerin
tahtada yer verilen maddeleri takip ederek derse aktif katılımları desteklenebilir.
SF2: Yumruktan beşe uygulamasında fiziksel olarak zorlanabilecek öğrenciler için
Süreç yapışkanlı, tutulması zorunlu olmayan kartlar dağıtılabilir. Öğrenciler ders sürecin-
de sayarak parmaklarını kaldırmak yerine bu kartları kullanarak aktif katılımda
bulunabilirler.
SF3: Düşün-eşleş-paylaş uygulamasında bireysel hareket etmekte zorlanan öğ-
rencilerin destek olabilecek akranları ile ikili gruplar oluşturmaları sağlanabilir.
SF4: Öğrenci gereksinimlerine göre süre artırılabilir veya azaltılabilir.
ÜF1: Öğrencilerden hikâyenin yapısıyla ilgili cevaplar alınırken öğretmen, öğren-
Ürün cilere ipucu olacak seçenekler sunabilir, soruları farklılaştırarak sorabilir veya tanı-
maya/hatırlamaya yönelik basit, kısa cevaplı sorular sorabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Düşün-eşleş-paylaş uygulamasında öğrencilerin sınıfta gezmelerini ko-
Ortamı Düzenlemeleri laylaştıracak şekilde masa ve sıraların aralıkları düzenlenebilir.
46