Page 50 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 7

        4. TEMA:  DİLİN ZENGİNLİĞİ (DİNLEME/İZLEME)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Dinleme/İzleme
         Öğrenme Çıktıları     TDE1.1. “Dilin Zenginliği” temasında ele alınan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi yö-
                               netebilme

                                 a) TDE1.1.1. Seçim yapar.
                                 •  Metni dinlemeye/izlemeye başlamadan önce dinleme/izleme amacını belirler.
         Basamaklandırılmış      •  Dinleme/izleme yapmadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde
         Bilgi Birimleri           bulunur.
         (Öğrenme Çıktıları Alt     •  Dinleyeceği/izleyeceği metin için uygun dinleme/izleme yöntem ve stratejisi se-
         Alanlar)                  çer.

                                 b) TDE1.1.2. İlişkiyi sürdürür.
                                 •  Dinleme/izleme kurallarını uygulayarak dinlemeyi/izlemeyi sürdürür.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tah-
                                   minde bulunur.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde  geçen,  bilmediği  kelimelerin  anlamını  tahmin
                                   eder.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
                                 •  Dinleme stratejilerini uygular.
                                 •  Katılımlı, katılımsız, grup hâlinde ve not alarak dinleme gibi yöntem ve teknikle-
                                   ri uygulamaları sağlanır.

         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenci dinleme stratejilerini yönetmekte zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Bir metnin üslup özelliklerini tespit etmekte zorlanabilir.

         Farklılaştırma Alanları
                               İF1: İzlenen/dinlenen otobiyografi için alt yazı özelliği eklenebilir. Alt yazının oku-
                               naklı olması için yazı rengine, punto büyüklüğüne dikkat edilebilir. Videonun oyna-
                               tım hızı artırılabilir veya azaltılabilir.

                               İF2: Öğrencilere dağıtılan kontrol listeleri, öğrencilerin yeterlilik ve ihtiyaçları göz
         İçerik                önünde bulundurularak; daha büyük puntolu, daha basit basamaklı bir liste oluş-
                               turulabilir. Kontrol listesi maddeleri çeşitli resimler ve emojilerle daha anlaşılır, ilgi
                               çekici hâle getirilebilir.

                               İF3: Yapılandırılmış grid tablosundaki yazıların punto büyüklüğü ve renk tonu bakı-
                               mından okunaklı olması sağlanabilir.

                               SF1: Öğrencileri gönüllü olmaya cesaretlendirmek amacıyla dinleme/izleme stra-
                               tejileri etkinlik boyunca etkileşimli tahtada açık kalabilir. Söz almaya çekinen öğ-
         Süreç
                               renciler için teşvik edici, yönlendirici sorular yöneltilebilir, cevapları olumlu pekişti-
                               reçlerle karşılanarak öğrencinin derse katılımı kolaylaştırılabilir.




    50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55