Page 51 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Yapılandırılmış gridin uygulanması zor olan sınıflarda, bunun yerine anlaşıl-
ması daha kolay olan kavram haritası tekniği uygulanabilir. Kavram haritası etkile-
şimli tahta kullanılarak dijital platformlar üzerinden oluşturulabilir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler, onlara destek olabilecek arkadaşlarıyla eş-
leştirilebilir.
ÜF1: Kontrol listesinde okuma-yazma, kayıt, hız gibi alanlarda güçlükler yaşayan
öğrencilere yönelik olarak, maddelerin sadeleştirilmesi/basitleştirilmesi sağlana-
bilir.
Ürün
ÜF2: Yapılandırılmış grid tablosunda görevi tamamlamakta zorlanan öğrenci
grupları varsa yeni akran grupları oluşturulabilir. Bu gruplarla aynı süreç tekrar
edilebilir.
FÖOD1: İzletilecek otobiyografi videosunun tüm öğrenciler tarafından görülmesi
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri ve duyulması için masa ve sıraların düzeni ayarlanabilir. Görme, duyma ve dikkat
problemi yaşayan öğrenciler ön taraflara oturtulabilir.
51