Page 55 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Romanı okuma görevi ve okuma süreçlerinin doğru bir şekilde yönetilebilmesi
için öğretmen tarafından bir kontrol listesi oluşturularak dağıtılabilir. Böylece oku-
ma sürecinde zorlanan öğrenciler, öz denetimlerini sağlayabilir.
SF2: Öğrencilere romanın üslup ve içerik özellikleri hakkında özet dağıtılabilir. Öğ-
rencilerin konuyu takibi kolaylaştırılabilir.
Süreç SF3: Yazılı özeti okumakta zorluk yaşayan öğrenciler için romana yönelik görseller-
le desteklenmiş bir zihin haritası hazırlanarak öğrenciye verilebilir.
SF4: Okuduğunu anlamada güçlük yaşayan öğrencilerin kitabı okuyan bir arkada-
şı ile eşleşmesi, kitap üzerine bilgi paylaşımı ve ortak çalışma yapması sağlanabilir.
SF5: Öğrencilere sorulacak sorular, öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine
göre belirlenebilir ve kolaydan zora gidecek şekilde çeşitlendirilebilir.
ÜF1: Dağıtılacak kitap inceleme planı, sınıftaki öğrencilerin okuma/dinleme sevi-
yeleri göz önünde bulundurularak sadeleştirilebilir.
Ürün ÜF2: Kitap inceleme planını öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda farklı şekil-
lerde yapabilmesi için seçenekler sunulur (örneğin, poster, kitap Web bloğu, zihin
haritası, kitap sözlüğü, kutu oyunu, şarkı, skeç, video hazırlama vb.).
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Erişim kolaylığı sağlamak amacıyla fon kartonu gruptaki tüm öğrencilerin
Ortamı Düzenlemeleri kolay ulaşabileceği bir yere yerleştirilebilir.
55