Page 55 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Romanı okuma görevi ve okuma süreçlerinin doğru bir şekilde yönetilebilmesi
                               için öğretmen tarafından bir kontrol listesi oluşturularak dağıtılabilir. Böylece oku-
                               ma sürecinde zorlanan öğrenciler, öz denetimlerini sağlayabilir.

                               SF2: Öğrencilere romanın üslup ve içerik özellikleri hakkında özet dağıtılabilir. Öğ-
                               rencilerin konuyu takibi kolaylaştırılabilir.

         Süreç                 SF3: Yazılı özeti okumakta zorluk yaşayan öğrenciler için romana yönelik görseller-
                               le desteklenmiş bir zihin haritası hazırlanarak öğrenciye verilebilir.

                               SF4: Okuduğunu anlamada güçlük yaşayan öğrencilerin kitabı okuyan bir arkada-
                               şı ile eşleşmesi, kitap üzerine bilgi paylaşımı ve ortak çalışma yapması sağlanabilir.

                               SF5: Öğrencilere sorulacak sorular, öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine
                               göre belirlenebilir ve kolaydan zora gidecek şekilde çeşitlendirilebilir.
                               ÜF1: Dağıtılacak kitap inceleme planı, sınıftaki öğrencilerin okuma/dinleme sevi-
                               yeleri göz önünde bulundurularak sadeleştirilebilir.
         Ürün                  ÜF2: Kitap inceleme planını öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda farklı şekil-
                               lerde yapabilmesi için seçenekler sunulur (örneğin, poster, kitap Web bloğu, zihin
                               haritası, kitap sözlüğü, kutu oyunu, şarkı, skeç, video hazırlama vb.).
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Erişim kolaylığı sağlamak amacıyla fon kartonu gruptaki tüm öğrencilerin
         Ortamı Düzenlemeleri  kolay ulaşabileceği bir yere yerleştirilebilir.
















































                                                                                                         55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60