Page 54 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 8
4. TEMA: DİLİN ZENGİNLİĞİ (OKUMA)
Metin Tahlili
Etkinliğe
Dönüştürülecek Okuma
Öğrenme Çıktıları
TDE2.1. “Dilin Zenginliği” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
a) TDE2.1.1. İnceler ve görüş oluşturur.
• Metni okumaya başlamadan önce okuma amacını belirler.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri • Okumadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde bulunur.
(Öğrenme Çıktıları Alt b) TDE2.1.2. Seçim yapar.
Alanlar)
• Okuyacağı metin için uygun okuma yöntem ve stratejisi seçer.
• Seçtiği okuma stratejisi ile okumayı sürdürür.
• Okuma stratejilerini kullanır.
• Sesli, sessiz, tahmin ederek, grup hâlinde, soru sorarak, söz korosu, ezberleye-
rek ve hızlı okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanır.
• Metindeki roman üslup, içerik ve yapı unsurlarını belirler.
Ön Koşul Beceriler/ • Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı vb. gibi hikâye un-
Temel Kabuller surlarını belirler.
• Metinle ilgili sorulara cevap verir.
• Metin içi ve dışı anlam ilişkiler kurar.
• Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
• Görselleri yorumlayarak görüş bildirir.
• Öğrenci okuma stratejilerini yönetmekte sorunlar yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Öğrenci romanın üslup, içerik ve yapı özelliklerini belirlemekte zorlanabilir.
İhtiyaçları • Öğrenci okuduğu romanla ilgili sorulara cevap vermekte güçlük yaşayabilir.
• Öğrenci görselden hareketle romanın konusunu tahmin etmekte zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Romanları okumakta zorlanan öğrenciler için kısaltılmış roman, roman özeti
gibi okunması basit okuma görevleri verilebilir.
İF2: Görmede zorlanan öğrenciler için sesli kitap dinleme görevi verilebilir.
İçerik İF3: Fon kartonunun rengi, punto büyüklüğü, kapak sayfasının renk tonları gibi
özellikler sınıftaki tüm öğrencilerin rahat okuyabileceği şekilde seçilebilir.
İF4: Öğrencilere aktarılacak sunum tüm öğrenciler tarafından net bir şekilde gö-
rülüp okunabilecek şekilde büyük puntolu yazılıp renk tonları kolay ayırt edilecek
şekilde düzenlenebilir.
54