Page 54 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 8

        4. TEMA: DİLİN ZENGİNLİĞİ (OKUMA)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Okuma
         Öğrenme Çıktıları
                               TDE2.1. “Dilin Zenginliği” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
                                 a) TDE2.1.1. İnceler ve görüş oluşturur.
                                  • Metni okumaya başlamadan önce okuma amacını belirler.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri          • Okumadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde bulunur.
         (Öğrenme Çıktıları Alt     b) TDE2.1.2. Seçim yapar.
         Alanlar)
                                 •  Okuyacağı metin için uygun okuma yöntem ve stratejisi seçer.

                                 •  Seçtiği okuma stratejisi ile okumayı sürdürür.
                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.
                                 •  Sesli, sessiz, tahmin ederek, grup hâlinde, soru sorarak, söz korosu, ezberleye-
                                   rek ve hızlı okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanır.
                                 •  Metindeki roman üslup, içerik ve yapı unsurlarını belirler.

         Ön Koşul Beceriler/     •  Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı vb. gibi hikâye un-
         Temel Kabuller            surlarını belirler.
                                 •  Metinle ilgili sorulara cevap verir.

                                 •  Metin içi ve dışı anlam ilişkiler kurar.
                                 •  Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
                                 •  Görselleri yorumlayarak görüş bildirir.

                                 •  Öğrenci okuma stratejilerini yönetmekte sorunlar yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Öğrenci romanın üslup, içerik ve yapı özelliklerini belirlemekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları             •  Öğrenci okuduğu romanla ilgili sorulara cevap vermekte güçlük yaşayabilir.

                                 •  Öğrenci görselden hareketle romanın konusunu tahmin etmekte zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Romanları okumakta zorlanan öğrenciler için kısaltılmış roman, roman özeti
                               gibi okunması basit okuma görevleri verilebilir.
                               İF2: Görmede zorlanan öğrenciler için sesli kitap dinleme görevi verilebilir.

         İçerik                İF3:  Fon  kartonunun  rengi,  punto  büyüklüğü,  kapak  sayfasının  renk  tonları  gibi
                               özellikler sınıftaki tüm öğrencilerin rahat okuyabileceği şekilde seçilebilir.

                               İF4: Öğrencilere aktarılacak sunum tüm öğrenciler tarafından net bir şekilde gö-
                               rülüp okunabilecek şekilde büyük puntolu yazılıp renk tonları kolay ayırt edilecek
                               şekilde düzenlenebilir.







    54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59