Page 59 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 59

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 9

        4. TEMA: DİLİN ZENGİNLİĞİ (KONUŞMA)
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        TDE3.1. Dilin zenginliğini kullandığı akıcı bir konuşma sürecini yönetebilme
         Öğrenme Çıktıları
                               TDE3.1. Konuşmayı Yönetebilme

                                 a) TDE3.1.1. Seçim yapar.
                                 •  Konuşmasının amacına (ikna etme, bilgilendirme) karar verir.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri         •  Konuşmasının özelliklerini (hazırlıklı/hazırlıksız, süre, hedef kitle) belirler.
         (Öğrenme Çıktıları Alt     •  Konuşma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
         Alanlar)
                                 b) TDE3.1.2. İlişkiyi sürdürür.
                                 •  Konuşmasında engelleri ortadan kaldırır.
                                 •  Konuşma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.

                                 •  Konuşma stratejilerini uygular.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Serbest, güdümlü, kelime ve kavram havuzundan seçerek konuşma gibi yön-
         Temel Kabuller            tem ve tekniklerin kullanılması sağlanır.

                                 •  Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
                                 •  Öğrenciler, sosyal medya dili ve edebî dil ayrımını yapmakta zorlanabilir.

         Tema Bazlı Öğrenci      •  Öğrenciler, hazırlıklı konuşma stratejilerini yönetmekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları             •  Öğrenciler, sunum kurallarını uygulamakta zorlanabilir.

                                 •  Öğrenciler, grup çalışmalarına katılım sağlamakta zorlanabilir.
         Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Tahtayı görmekte zorlanan ve tahtaya çıkmak istemeyecek öğrenciler için ça-
                               lışmayı tahtadan yürütmek yerine kelime ilişkilendirme testi basılı hâlde öğrencilere
                               dağıtılabilir. Tüm öğrencilerin fikirlerini tahtaya yazmak yerine önündeki kâğıtlara
         İçerik                yazmaları istenebilir.
                               İF2: Öğrenci gereksinimlerine göre videonun oynatım hızı artırılıp azaltılabilir.Ge-
                               rekli bölümlerinin veya tamamının tekrar izlenmesi sağlanabilir.
                               SF1: Tahta ikiye ayrılarak büyük harflerle yazılan ‘’Sosyal Medya Dili’’ ve ‘’Edebî Dil’’
                               başlıkları öğretmen tarafından altları çizilerek okunur. Altlarına öğrencilerden kav-
                               ramlar yazmaları istenirken yazmak istemeyen/zorlanan öğrencilerden sözel ola-
                               rak cevap alınabilir.
                               SF2: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
         Süreç                 lecek öğrencilerin aynı grupta yer almasına dikkat edilebilir.
                               SF3: Konuşma stratejilerini dinlemekte ve sonradan hatırlamakta zorlanan öğren-
                               ciler için basit uygulama basamaklarına sahip, görsellerle desteklenmiş, ilgi çekici
                               ve kolay anlaşılır bir kontrol listesi verilebilir.
                               SF4: Öğrencilere verilen süre, öğrencilerin performans düzeylerine göre uzatılabi-
                               lir, ek süre verilebilir, görevi evde tamamlamaları istenebilir.



                                                                                                         59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64