Page 64 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 10
4. TEMA: DİLİN ZENGİNLİĞİ (YAZMA)
Edebiyat Atölyesi
Etkinliğe Yazma
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları TDE4.1. Öz yaşam öyküsünü oluşturabilmek için bir yazılı anlatım sürecini yönete-
bilme
TDE4.1. Yazmayı Yönetebilme
a) TDE4.1.1. Seçim yapar.
• Yazma amacına (ikna etme, bilgilendirme, resmî yazışma) karar verir.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri • Yazacağı metnin özelliklerini (süre, hedef kitle) belirler.
(Öğrenme Çıktıları Alt • Yazma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
Alanlar)
b) TDE4.1.2. İlişkiyi sürdürür.
• Yazma süreci ile ilgili engelleri ortadan kaldırır.
• Yazma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.
• Yazma stratejilerini uygular.
• Güdümlü okuma, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleriyle yeniden
oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kul-
lanılır.
• Bir işin işlem basamaklarını yazar.
Ön Koşul Beceriler/ • Yazdıklarını düzenler.
Temel Kabuller
• Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
• Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.
• Ama, fakat, ancak ve lakin ifadelerini kullanmaları sağlanır.
• Otobiyografi türünün özelliklerini sayabilir.
• Biyografi, otobiyografi ve özgeçmiş türlerini birbirinden ayırt edebilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Öğrenci yazma stratejilerini doğru kullanamayabilir.
İhtiyaçları • Öğrenci yazdıklarını düzenlemede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Sınıftaki öğrenci yeterlilikleri düşünülerek madde sayısı ve maddeleri uygula-
ma zorluğu yönünden farklı iki kontrol listesi hazırlanabilir. Öğrencilere bu kontrol
İçerik listelerinden istediklerini kullanabilecekleri söylenebilir.
İF2: Etkileşimli tahta üzerinden kontrol listesini takip etmekte zorlanan öğrenciler
için basılı hâlde kontrol listesi verilebilir.
SF1: Gönüllü olarak cevap vermeye cesaret edemeyen öğrenciler için öğretmen se-
Süreç
çenekler sunarak cevap vermelerini kolaylaştırabilir.
64