Page 64 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 10

        4. TEMA: DİLİN ZENGİNLİĞİ (YAZMA)
                               Edebiyat Atölyesi
         Etkinliğe             Yazma
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     TDE4.1. Öz yaşam öyküsünü oluşturabilmek için bir yazılı anlatım sürecini yönete-
                               bilme

                               TDE4.1. Yazmayı Yönetebilme
                                 a) TDE4.1.1. Seçim yapar.
                                 •  Yazma amacına (ikna etme, bilgilendirme, resmî yazışma) karar verir.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri         •  Yazacağı metnin özelliklerini (süre, hedef kitle) belirler.
         (Öğrenme Çıktıları Alt     •  Yazma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
         Alanlar)
                                 b) TDE4.1.2. İlişkiyi sürdürür.

                                 •  Yazma süreci ile ilgili engelleri ortadan kaldırır.
                                 •  Yazma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.
                                 •  Yazma stratejilerini uygular.

                                 •  Güdümlü  okuma,  metin  tamamlama,  bir  metni  kendi  kelimeleriyle  yeniden
                                   oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kul-
                                   lanılır.
                                 •  Bir işin işlem basamaklarını yazar.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Yazdıklarını düzenler.
         Temel Kabuller
                                 •  Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
                                 •  Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.

                                 •  Ama, fakat, ancak ve lakin ifadelerini kullanmaları sağlanır.
                                 •  Otobiyografi türünün özelliklerini sayabilir.
                                 •  Biyografi, otobiyografi ve özgeçmiş türlerini birbirinden ayırt edebilir.

         Tema Bazlı Öğrenci      •  Öğrenci yazma stratejilerini doğru kullanamayabilir.
         İhtiyaçları             •  Öğrenci yazdıklarını düzenlemede zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Sınıftaki öğrenci yeterlilikleri düşünülerek madde sayısı ve maddeleri uygula-
                               ma zorluğu yönünden farklı iki kontrol listesi hazırlanabilir. Öğrencilere bu kontrol
         İçerik                listelerinden istediklerini kullanabilecekleri söylenebilir.
                               İF2: Etkileşimli tahta üzerinden kontrol listesini takip etmekte zorlanan öğrenciler
                               için basılı hâlde kontrol listesi verilebilir.

                               SF1: Gönüllü olarak cevap vermeye cesaret edemeyen öğrenciler için öğretmen se-
         Süreç
                               çenekler sunarak cevap vermelerini kolaylaştırabilir.





    64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69