Page 67 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 67
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerden yazma sürecine yönelik kontrol listeleri toplanıp öğrencilerin yazma
sürecinde zorlandığı maddeler için geri bildirim verilir. Öğrencilerden okul dışı per-
Değerlendirme formans görevi olarak otobiyografi yazı türünün yazılış amacını ve üslup özellikleri-
ni anlatan bir çalışma yapmaları istenir. Bu çalışmanın formu (yazılı ödev, zihin ha-
ritası, poster, şarkı, video, afiş, canlandırma vb.) öğrencilere seçenek olarak sunulur.
Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
lüğü şekil-zemin ayrımı vb.)
İçeriği anlamak için seçenekler sunun:
• Bilgi işlemeye rehberlik eden seçenekler
• Hafızayı ve aktarımı destekleyen seçenekler
İfade becerileri ve bilgiye yönelik akıcılık için seçenekler sunun:
• Bilgileri birleştirme ve problem çözme araçlarındaki seçenekler
Kullanılan Evrensel • Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler
Tasarım Ögeleri
İlgi çekmek için seçenekler sağlayın:
• Bireyselliği ve özerkliği artıran seçenekler
• İçerikle ilişkili uygunluğu, değer ve özgünlüğü artıran seçenekler
Çabayı ve motivasyonu sürdürmek için seçenekler sağlayın:
• Farklı zorluk ve destek düzeylerine de çeşitlilik gösteren seçenekler
Öz düzenleme becerileri için seçenekler sunun:
• Kişisel hedef belirleme ve beklentilere rehberlik eden seçenekler
• Kendini değerlendirme ve yansıtmayı geliştiren seçenekler
67