Page 67 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 67

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerden yazma sürecine yönelik kontrol listeleri toplanıp öğrencilerin yazma
                               sürecinde zorlandığı maddeler için geri bildirim verilir. Öğrencilerden okul dışı per-
         Değerlendirme         formans görevi olarak otobiyografi yazı türünün yazılış amacını ve üslup özellikleri-
                               ni anlatan bir çalışma yapmaları istenir. Bu çalışmanın formu (yazılı ödev, zihin ha-
                               ritası, poster, şarkı, video, afiş, canlandırma vb.) öğrencilere seçenek olarak sunulur.

                               Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:
                                 •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
                                   lüğü şekil-zemin ayrımı vb.)
                               İçeriği anlamak için seçenekler sunun:

                                 •  Bilgi işlemeye rehberlik eden seçenekler
                                 •  Hafızayı ve aktarımı destekleyen seçenekler
                               İfade becerileri ve bilgiye yönelik akıcılık için seçenekler sunun:
                                 •  Bilgileri birleştirme ve problem çözme araçlarındaki seçenekler
         Kullanılan Evrensel     •  Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler
         Tasarım Ögeleri
                               İlgi çekmek için seçenekler sağlayın:

                                 •  Bireyselliği ve özerkliği artıran seçenekler
                                 •  İçerikle ilişkili uygunluğu, değer ve özgünlüğü artıran seçenekler
                               Çabayı ve motivasyonu sürdürmek için seçenekler sağlayın:
                                 •  Farklı zorluk ve destek düzeylerine de çeşitlilik gösteren seçenekler

                               Öz düzenleme becerileri için seçenekler sunun:
                                 •  Kişisel hedef belirleme ve beklentilere rehberlik eden seçenekler

                                 •  Kendini değerlendirme ve yansıtmayı geliştiren seçenekler


































                                                                                                         67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72