Page 71 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 71

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 11

         1. TEMA: SÖZÜN EZGİSİ (OKUMA)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Okuma
         Öğrenme Çıktıları
                               TDE2.1. “Sözün Ezgisi” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
                               TDE2.1. Okumayı Yönetebilme
                                 a) TDE2.1.1. İnceler ve görüş oluşturur.

         Basamaklandırılmış      •  Metni okumaya başlamadan önce okuma amacını belirler.
         Bilgi Birimleri
         (Öğrenme Çıktıları Alt     •  Okumadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde bulunur.
         Alanlar)                b) TDE2.1.2. Seçim yapar.
                                 •  Okuyacağı metin için uygun okuma yöntem ve stratejisi seçer.
                                 •  Seçtiği okuma stratejisi ile okumayı sürdürür.
                                 •  Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.

                                 •  Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.
                                 •  Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tah-
                                   min eder.
                                 •  Görselden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Metinle ilgili soruları cevaplar.
                                 •  Metin içi ve dışı anlam ilişkileri kurulur.
                                 •  Metnin konusunu belirler.

                                 •  Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
                                 •  Metinler arasında karşılaştırma yapar.
                                 •  Şiirde kafiye, redif gibi ahenk unsurlarını belirler.

                                 •  Öğrenci, okuma stratejilerini doğru kullanmakta zorluk yaşayabilir.
                                 •  Şiir metinlerini anlamlarına uygun okumada zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirlemekte zorluk ya-
         İhtiyaçları               şayabilir.
                                 •  Koşuk, koşma, ninni ve türkülerin içindeki ezgi ve ahenk unsurlarını ortaya ko-
                                   yarak eserleri okumada zorluk yaşayabilir.
         Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Koşuk türünde iki şiir seçilebilir. Koşuk türündeki bir şiir orijinal metin diğer se-
                               çilen koşuk türündeki şiir de günümüz Türkçesiyle yazılmış olarak seçilebilir. Öğren-
         İçerik                cilerin hazır bulunuşluklarına göre bu iki metinden istediğini okuması sağlanabilir.
                               İF2:  Günümüz  Türkçesinde  yazılmış  koşuğu  anlamakta  güçlük  çeken  öğrenciler
                               varsa bu koşuğun en anlaşılır dörtlüğü koşuk türünde okunmak üzere seçilebilir.


                                                                                                         71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76