Page 76 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 76
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Şiirdeki duyguyu anlayarak okumakta güçlük çeken öğrenciler için şiirdeki
duyguyu ipucu niteliğinde emojilerle, görsellerle belirten bir çalışma sayfası hazır-
lanıp öğrencilere verilebilir/etkileşimli tahtada açılabilir.
SF2: Açıklamaları takip edip anlamakta güçlük çekebilecek öğrenciler için görsel-
lerle desteklenmiş bir kavram haritası veya tarih şeridi oluşturulup dağıtılabilir.
SF3: Sınıfta ikili gruplar oluşturulabilir. Oluşturulan gruplar tahtaya birlikte çıkarak
Süreç bilmedikleri sözcüklerin anlamlarına bakabilirler. Gruplar oluşturulurken desteğe
ihtiyacı olan öğrencilerle destek verebilecek öğrencilerin birlikte çalışması sağla-
nabilir.
SF4: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
lecek öğrencilerin aynı grupta olması sağlanabilir.
SF5: Verilen tartışma süresi öğrencilerin yeterlilik ve ihtiyaçlarına göre artırılabilir
veya azaltılabilir.
ÜF1: Grup içerisinde fikir belirtmekte zorlanan, yeterince bilgiye sahip olmayan
Ürün öğrencilere, yapılandırılmış grid tablosundaki maddelere yönelik olarak ipucu ni-
teliğinde görsellerle desteklenmiş bir çalışma kâğıdı verilebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Aynı grupta olan öğrencilerin birbirlerini rahat görebilmeleri, duyabilme-
Ortamı Düzenlemeleri leri için masa ve sıralar küme hâline getirilebilir.
76