Page 77 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Dizelerden Yükselen…
Konu Şiir metinlerinin anlamlarına uygun okunması
TDE2.2. “Sözün Ezgisi” temasında ele alınan metinlerde
anlam oluşturabilme.
a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı
• kurar.
Öğrenme Hedefleri
b) TDE2.2.2. Tahmin eder.
• Okuyacağı metnin başlık ve görsellerinden hareketle
metnin yazılış amacını tahmin eder.
• Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle
belirler.
Materyaller Dijital içerikler, etkileşimli tahta, yapılandırılmış grid, çalışma sayfası.
Etkinlik Süresi 2 ders saati
Bu etkinlikte şiirlerin tarihi süreçteki değişimleri dikkate alınarak koşuk şiir türü ile
başlanıp koşma, türkü ve ninni türleriyle devam edilir.
Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçek-
leştirilir. Türk halk şiirinin özellikleri hakkında öğrencilere kısa bilgi verilip tarihî de-
rinlik içerisinde şiirlerin değişik biçimler ve adlarla devam ettiği hatırlatılır.
Beyin Fırtınası: Ortaya atılan bir kavram hakkında akla gelen ilk fikirlerin doğru-
dan ifade edilmesidir. Beyin fırtınası, tek başına veya bir grupla yapılabilir. Fikir-
lerin, akla gelir gelmez açığa çıkması istenir. Fikirler başta yargılanmaz ve eleşti-
rilmez, hiçbir fikir göz ardı edilmez, böylece öğrencinin tüm fikirlerini çekinmeden,
Etkinlik Açıklaması
aklına geldiği gibi sunması sağlanmaya çalışılır. Yargılama yapılmadığı için fikirle-
rin birbirini besleyeceği ve birbirine evrileceği varsayılır.
Teknoloji Destekli Öğrenme: Öğrenme sürecini geliştirmek için teknolojinin öğre-
tim yöntemlerine uygulanmasıdır. Bu etkinlikte de etkileşimli tahta üzerinden ya-
pay zekâ ve arama motoru kullanılarak öğretim yapılır.
Yapılandırılmış Grid: Öğrenci seviyelerine göre bir konuda hazırlanan sorulara ve-
rilebilecek cevapların numaralandırılmış kutucuklardan oluşan bir tabloya dağıtıl-
masıyla oluşan bir ölçme ve değerlendirme aracıdır. Bu etkinlikte yapılandırılmış
grid kullanılarak koşuk, koşma, türkü ve ninnilerin özellikleriyle ilgili değerlendirme
yapılır.
77