Page 77 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Dizelerden Yükselen…
         Konu                  Şiir metinlerinin anlamlarına uygun okunması
                               TDE2.2. “Sözün Ezgisi” temasında ele alınan metinlerde

                               anlam oluşturabilme.
                                 a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
                                 •  Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı

                                 •  kurar.
         Öğrenme Hedefleri
                                 b) TDE2.2.2. Tahmin eder.
                                 •  Okuyacağı metnin başlık ve görsellerinden hareketle

                               metnin yazılış amacını tahmin eder.
                                 •  Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle

                               belirler.
         Materyaller           Dijital içerikler, etkileşimli tahta, yapılandırılmış grid, çalışma sayfası.
         Etkinlik Süresi       2 ders saati
                               Bu etkinlikte şiirlerin tarihi süreçteki değişimleri dikkate alınarak koşuk şiir türü ile
                               başlanıp koşma, türkü ve ninni türleriyle devam edilir.
                               Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
                               öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçek-
                               leştirilir. Türk halk şiirinin özellikleri hakkında öğrencilere kısa bilgi verilip tarihî de-
                               rinlik içerisinde şiirlerin değişik biçimler ve adlarla devam ettiği hatırlatılır.
                               Beyin Fırtınası: Ortaya atılan bir kavram hakkında akla gelen ilk fikirlerin doğru-
                               dan ifade edilmesidir. Beyin  fırtınası, tek başına veya bir grupla yapılabilir. Fikir-
                               lerin, akla gelir gelmez açığa çıkması istenir. Fikirler başta yargılanmaz ve eleşti-
                               rilmez, hiçbir fikir göz ardı edilmez, böylece öğrencinin tüm fikirlerini çekinmeden,
         Etkinlik Açıklaması
                               aklına geldiği gibi sunması sağlanmaya çalışılır. Yargılama yapılmadığı için fikirle-
                               rin birbirini besleyeceği ve birbirine evrileceği varsayılır.
                               Teknoloji Destekli Öğrenme: Öğrenme sürecini geliştirmek için teknolojinin öğre-
                               tim yöntemlerine uygulanmasıdır. Bu etkinlikte de etkileşimli tahta üzerinden ya-
                               pay zekâ ve arama motoru kullanılarak öğretim yapılır.

                               Yapılandırılmış Grid: Öğrenci seviyelerine göre bir konuda hazırlanan sorulara ve-
                               rilebilecek cevapların numaralandırılmış kutucuklardan oluşan bir tabloya dağıtıl-
                               masıyla oluşan bir ölçme ve değerlendirme aracıdır. Bu etkinlikte yapılandırılmış
                               grid kullanılarak koşuk, koşma, türkü ve ninnilerin özellikleriyle ilgili değerlendirme
                               yapılır.










                                                                                                         77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82