Page 81 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 81

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 d) TDE2.2.5. Sınıflandırır.
                                 •  Okuduğu metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihniyet, üslup,
                                   ileti) göre sınıflandırır.
                                 •  Metindeki gerçek ve kurgu arasındaki farkı belirler.

                                 •  Metindeki öznel ve nesnel ifadeleri ayırt eder.
                                 •  Metindeki bilgilerin güvenilir olup olmadığını belirler.
                                 e) TDE2.2.6. Tepki verir.

                                 •  Okuduğu metinlere yönelik geri bildirimler sunar.
                                 •  Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.

                                 •  Metindeki söz sanatlarını tespit eder.
                                 •  Benzetme (teşbih), kişileştirme (teşhis), konuşturma (intak) ve karşıtlık (tezat),
                                   abartma (mübalağa) söz
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        sanatlarının belirlenmesi sağlanır.
                                 •  Görsel ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.

                                 •  Metinle ilgili soruları cevaplar.
                                 •  Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
                                 •  Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
                                 •  Öğrenci okuma stratejilerini doğru kullanamayabilir.

                                 •  Öğrenci okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurmakta
         Tema Bazlı Öğrenci        sorun yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                 •  Öğrenci edebî metnin üslup özelliklerini kavramakta zorlanabilir.
                                 •  Öğrenci metinden hareketle çıkarım yapmakta zorlanabilir.
         Farklılaştırma Alanları

                               İF1: EBA’dan açılacak olan gazel ses dosyası, oynatma hızı 0.75 olacak şekilde veya
                               öğrencilere uygun hızda açılabilir.

                               İF2: Etkileşimli tahtadan açılacak olan metinlerin okunaklı olması için büyük punto-
                               lu ve okuması kolay renk tonlarında olmasına dikkat edilir.

                               İF3: Öğrencilere açılacak olan videodaki gazel metni büyük puntolu, okunaklı renk
                               tonları kullanılarak basılmış hâlde, önemli yerlerin / satırların altı çizili şekilde öğ-
         İçerik                rencilere dağıtılabilir.
                               İF4: Dikkatini toplamakta zorlanan öğrencilere dağıtılan çift taraflı evet-hayır kar-
                               tı yerine iki ayrı evet-hayır kartları hazırlanabilir. Kartları karıştırmaması için evet
                               kartına yeşil hayır kartına kırmızı renklendirme yapılabilir.

                               İF5: Etkileşimli tahtadan açılan şiiri dinlemekte ve anlamakta zorlanan öğrenciler
                               varsa video oynatma hızı 0.75 şeklinde açılabilir ya da öğretmenin kendisi sınıfa
                               yavaş bir şekilde okuyabilir.




                                                                                                         81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86