Page 82 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82

Türk Dili ve Edebiyatı

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF6: Açılacak olan şiir videosundaki metni görmekte zorlanan öğrenciler için şiir
                               metni büyük puntolu ve okunaklı renk tonlarıyla basılmış, yazıların altı çizili hâlleri
                               dağıtılabilir.

                               İF7: Videoyu takip etmekte zorlanacak öğrenciler için video içeriği uygun yazı bü-
                               yüklüğü ve düzenlemesi yapılmış hâlde basılı olarak öğrencilere dağıtılabilir.

                               İF8: Ezber yapmada zorlanan öğrenciler için seçilen şiirin ezberi sadece bir kıta ile
                               sınırlandırılabilir, bir ritim eşliğinde ezberlemesi için seçenek sunulabilir.

                               İF9:  Öğrencilere  sunulacak  olan  infografik  metin,  öğrencilerin  gereksinimlerine
                               göre kolaylaştırılabilir, kısaltılabilir.

                               SF1:  Gönüllü  olmaya  çekinen  öğrencileri  cesaretlendirecek  şekilde  basit  sorular
                               sorulabilir, alınan cevaplar olumlu geri dönütlerle karşılanıp öğrenci cesaretlendi-
                               rilebilir.
                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için kelime ilişkilendirme testinde verilen keli-
         Süreç
                               me seçenekleri arasından iki seçenek söylenerek seçim yapması istenebilir.
                               SF3: Uygun okuma yöntem ve stratejisini belirleme konusunda zorlanan öğrenciye,
                               uygun olan okuma stratejilerinden iki tanesi, açıklamasıyla birlikte seçenek olarak
                               sunularak seçim yapması kolaylaştırılabilir.
                               ÜF1:  Kelime  ilişkilendirme  testinde  hatırlama  ve  doldurma  konusunda  zorlanan
                               öğrenciler için ipucu içeren görseller/seçenekler sunulabilir.
                               ÜF2: Verilen cevapları bellekte tutmakta, takip etmekte zorlanan öğrenciler için
                               verilen cevaplar tahtaya yazılabilir; Web araçlarından yararlanarak dijital bir tab-
         Ürün                  lo üzerinde karşılaştırmalı yazılabilir.
                               ÜF3: Çalışma kâğıtlarını doldururken zorlanan öğrenciler için denetimi ve iş bir-
                               likli öğrenmeyi sağlamak amacıyla ikili denetim tekniği uygulanabilir. Oluşturulan
                               gruplarda desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle destek verebilecek öğrencilerin aynı
                               gruplarda olmasına dikkat edilebilir.
                               FÖOD1: Etkileşimli tahtadan açılacak videoları görmekte veya duymakta zorla-
                               nan  öğrenciler  için  sınıfın  mevcut  koşullarının  uygunluğuna  göre  oturma  planı  U
                               şeklinde yapılabilir, öğrencilerin etkileşimli tahtayı rahatça görebileceği/duyabile-
         Fiziksel Öğrenme      ceği konumda oturması sağlanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri
                               FÖOD2: Etkileşimli tahtadan videolar açılırken görüntünün ve sesin daha iyi alı-
                               nabilmesi için sınıftaki camlar, perdeler ve ışıklar kapatılabilir, ekran parlaklığı vb.
                               ayarlar uygun şekilde ayarlanabilir.




















    82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87