Page 82 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF6: Açılacak olan şiir videosundaki metni görmekte zorlanan öğrenciler için şiir
metni büyük puntolu ve okunaklı renk tonlarıyla basılmış, yazıların altı çizili hâlleri
dağıtılabilir.
İF7: Videoyu takip etmekte zorlanacak öğrenciler için video içeriği uygun yazı bü-
yüklüğü ve düzenlemesi yapılmış hâlde basılı olarak öğrencilere dağıtılabilir.
İF8: Ezber yapmada zorlanan öğrenciler için seçilen şiirin ezberi sadece bir kıta ile
sınırlandırılabilir, bir ritim eşliğinde ezberlemesi için seçenek sunulabilir.
İF9: Öğrencilere sunulacak olan infografik metin, öğrencilerin gereksinimlerine
göre kolaylaştırılabilir, kısaltılabilir.
SF1: Gönüllü olmaya çekinen öğrencileri cesaretlendirecek şekilde basit sorular
sorulabilir, alınan cevaplar olumlu geri dönütlerle karşılanıp öğrenci cesaretlendi-
rilebilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için kelime ilişkilendirme testinde verilen keli-
Süreç
me seçenekleri arasından iki seçenek söylenerek seçim yapması istenebilir.
SF3: Uygun okuma yöntem ve stratejisini belirleme konusunda zorlanan öğrenciye,
uygun olan okuma stratejilerinden iki tanesi, açıklamasıyla birlikte seçenek olarak
sunularak seçim yapması kolaylaştırılabilir.
ÜF1: Kelime ilişkilendirme testinde hatırlama ve doldurma konusunda zorlanan
öğrenciler için ipucu içeren görseller/seçenekler sunulabilir.
ÜF2: Verilen cevapları bellekte tutmakta, takip etmekte zorlanan öğrenciler için
verilen cevaplar tahtaya yazılabilir; Web araçlarından yararlanarak dijital bir tab-
Ürün lo üzerinde karşılaştırmalı yazılabilir.
ÜF3: Çalışma kâğıtlarını doldururken zorlanan öğrenciler için denetimi ve iş bir-
likli öğrenmeyi sağlamak amacıyla ikili denetim tekniği uygulanabilir. Oluşturulan
gruplarda desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle destek verebilecek öğrencilerin aynı
gruplarda olmasına dikkat edilebilir.
FÖOD1: Etkileşimli tahtadan açılacak videoları görmekte veya duymakta zorla-
nan öğrenciler için sınıfın mevcut koşullarının uygunluğuna göre oturma planı U
şeklinde yapılabilir, öğrencilerin etkileşimli tahtayı rahatça görebileceği/duyabile-
Fiziksel Öğrenme ceği konumda oturması sağlanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Etkileşimli tahtadan videolar açılırken görüntünün ve sesin daha iyi alı-
nabilmesi için sınıftaki camlar, perdeler ve ışıklar kapatılabilir, ekran parlaklığı vb.
ayarlar uygun şekilde ayarlanabilir.
82