Page 87 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 87
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
TDE4.2.7. Görsel ögeleri kullanır.
• Yazma içeriğini desteklemek için kullanacağı görsel ve işitsel ögelere karar ve-
rir.
TDE4.2.8. Sunar.
• Yazacağı metnin plan taslağını sunar.
• Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
• Yazma stratejilerini uygular.
• Güdümlü, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluşturma,
boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması
sağlanır.
Ön Koşul Beceriler/ • Bir işin işlem basamaklarını yazar.
Temel Kabuller
• Yazdıklarını düzenler.
• Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
• Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.
• Ama, fakat, ancak ve lakin ifadelerini kullanmaları sağlanır.
• Öğrenci yazma stratejilerini doğru kullanamayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Öğrenci yazdıklarını düzenlemede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
• Öğrenci edebî metin ile öğretici metinlerin üslup özelliklerini ayırt etmekte zor-
lanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahtadan açılan etkinlikler ve metinler; büyük punto, okunması ko-
lay tırnaksız yazı tipi ve okunaklı renk tonları kullanılarak hazırlanabilir.
İF2: Gereksinim duyan öğrenciler için; etkileşimli tahtada açılan eşleştirme etkinli-
İçerik
ğinde yer alan maddelerin yer aldığı küçük eşleştirme kartları kullanılabilir.
İF3: RAFT tekniği sorularına kendi kendilerine cevap vermekte zorlanan öğrencile-
re kolaylaştırıcı ipucu niteliğinde örnek cevap seçenekleri sunulabilir.
SF1: Eşleştirmeyi bireysel olarak yapmakta zorlanan öğrenciler için ikili akran
grupları oluşturulabilir. Öğrenciler, eşleştirmeleri bireysel olarak yapmak yerine
grup hâlinde yapabilirler.
SF2: Sınıfta sessiz okuma yapmakta zorlanan öğrenciler için grupla, koro hâlinde
okuma yapılabilir.
Süreç
SF3: Planlama yapmakta zorlanan öğrenciler için öğretmen destek olabilir. Edebî
türü seçmekte zorlanan öğrenciler için öğretmen, öğrenciye en uygun birkaç edebî
türü önererek bunlardan birini seçme imkânı sağlayabilir.
SF4: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencileri onlara destek olabile-
cek öğrencilerle eşleştirmek amacıyla öğrencilere rehberlik edilebilir.
87