Page 87 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 87

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               TDE4.2.7. Görsel ögeleri kullanır.
                                 •  Yazma içeriğini desteklemek için kullanacağı görsel ve işitsel ögelere karar ve-
                                   rir.
                               TDE4.2.8. Sunar.

                                 •  Yazacağı metnin plan taslağını sunar.
                                 •  Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
                                 •  Yazma stratejilerini uygular.

                                 •  Güdümlü, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluşturma,
                                   boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması
                                   sağlanır.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Bir işin işlem basamaklarını yazar.
         Temel Kabuller
                                 •  Yazdıklarını düzenler.
                                 •  Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
                                 •  Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.
                                 •  Ama, fakat, ancak ve lakin ifadelerini kullanmaları sağlanır.

                                 •  Öğrenci yazma stratejilerini doğru kullanamayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Öğrenci yazdıklarını düzenlemede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                 •  Öğrenci edebî metin ile öğretici metinlerin üslup özelliklerini ayırt etmekte zor-
                                   lanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Etkileşimli tahtadan açılan etkinlikler ve metinler; büyük punto, okunması ko-
                               lay tırnaksız yazı tipi ve okunaklı renk tonları kullanılarak hazırlanabilir.

                               İF2: Gereksinim duyan öğrenciler için; etkileşimli tahtada açılan eşleştirme etkinli-
         İçerik
                               ğinde yer alan maddelerin yer aldığı küçük eşleştirme kartları kullanılabilir.
                               İF3: RAFT tekniği sorularına kendi kendilerine cevap vermekte zorlanan öğrencile-
                               re kolaylaştırıcı ipucu niteliğinde örnek cevap seçenekleri sunulabilir.

                               SF1:  Eşleştirmeyi  bireysel  olarak  yapmakta  zorlanan  öğrenciler  için  ikili  akran
                               grupları  oluşturulabilir.  Öğrenciler,  eşleştirmeleri  bireysel  olarak  yapmak  yerine
                               grup hâlinde yapabilirler.
                               SF2: Sınıfta sessiz okuma yapmakta zorlanan öğrenciler için grupla, koro hâlinde
                               okuma yapılabilir.
         Süreç
                               SF3: Planlama yapmakta zorlanan öğrenciler için öğretmen destek olabilir. Edebî
                               türü seçmekte zorlanan öğrenciler için öğretmen, öğrenciye en uygun birkaç edebî
                               türü önererek bunlardan birini seçme imkânı sağlayabilir.

                               SF4: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencileri onlara destek olabile-
                               cek öğrencilerle eşleştirmek amacıyla öğrencilere rehberlik edilebilir.








                                                                                                         87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92