Page 91 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 15

        3. TEMA: DÜNDEN BUGÜNE (DİNLEME/İZLEME)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Dinleme
         Öğrenme Çıktıları     TDE1.1. “Dünden Bugüne” temasında ele alınan metinlerde dinleme/izlemeyi yö-
                               netebilme

                                 a) TDE1.1.1. Seçim yapar.
                                 •  Metni dinlemeye/izlemeye başlamadan önce dinleme/izleme amacını belirler.
         Basamaklandırılmış      •  Dinleme/izleme yapmadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde
         Bilgi Birimleri           bulunur.
         (Öğrenme Çıktıları Alt     •  Dinleyeceği/izleyeceği metin için uygun dinleme/izleme yöntem ve stratejisi se-
         Alanlar)                  çer.

                                 b) TDE1.1.2. İlişkiyi sürdürür.
                                 •  Dinleme/izleme kurallarını uygulayarak dinlemeyi/izlemeyi sürdürür.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tah-
                                   minde bulunur.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde  geçen  bilmediği  kelimelerin  anlamını  tahmin
                                   eder.

                                 •  Öğrencilerin tahminlerini kelimelerin sözlük anlamları ile karşılaştırmaları sağ-
                                   lanır.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
                                 •  Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrar.
                                 •  Dinledikleri/izledikleri metinlerin içeriklerini karşılaştırır.

                                 •  Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini bildirir.
                                 •  Dinleme stratejilerini uygular (Empati kurarak, katılımlı, katılımsız, not alarak
                                   dinleme gibi yöntem ve teknikleri uygulamaları sağlanır.).
                                 •  Dinlediği/izlediği metinde geçen olayları takip etmede zorlanabilir.
                                 •  Dinlediği  metinde  anlamını  bilmediği  kelimeler  hakkında  çıkarımda  buluna-
         Tema Bazlı Öğrenci        mayabilir.
         İhtiyaçları
                                 •  Dinleme stratejilerini doğru kullanamayabilir.
                                 •  Dinlediği metinleri dil, üslup, yapı yönünden karşılaştıramayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Kartları görmekte zorlanan öğrenciler için yazılar büyük puntolu yazılabilir.
         İçerik                İF2: Bilgi kartlarında okuduğunu anlamakta güçlük yaşayan öğrenciler için kartla-
                               ra çeşitli görsel hatırlatıcılar eklenebilir.







                                                                                                         91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96