Page 91 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 15
3. TEMA: DÜNDEN BUGÜNE (DİNLEME/İZLEME)
Metin Tahlili
Etkinliğe
Dönüştürülecek Dinleme
Öğrenme Çıktıları TDE1.1. “Dünden Bugüne” temasında ele alınan metinlerde dinleme/izlemeyi yö-
netebilme
a) TDE1.1.1. Seçim yapar.
• Metni dinlemeye/izlemeye başlamadan önce dinleme/izleme amacını belirler.
Basamaklandırılmış • Dinleme/izleme yapmadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde
Bilgi Birimleri bulunur.
(Öğrenme Çıktıları Alt • Dinleyeceği/izleyeceği metin için uygun dinleme/izleme yöntem ve stratejisi se-
Alanlar) çer.
b) TDE1.1.2. İlişkiyi sürdürür.
• Dinleme/izleme kurallarını uygulayarak dinlemeyi/izlemeyi sürdürür.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tah-
minde bulunur.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamını tahmin
eder.
• Öğrencilerin tahminlerini kelimelerin sözlük anlamları ile karşılaştırmaları sağ-
lanır.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
• Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrar.
• Dinledikleri/izledikleri metinlerin içeriklerini karşılaştırır.
• Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini bildirir.
• Dinleme stratejilerini uygular (Empati kurarak, katılımlı, katılımsız, not alarak
dinleme gibi yöntem ve teknikleri uygulamaları sağlanır.).
• Dinlediği/izlediği metinde geçen olayları takip etmede zorlanabilir.
• Dinlediği metinde anlamını bilmediği kelimeler hakkında çıkarımda buluna-
Tema Bazlı Öğrenci mayabilir.
İhtiyaçları
• Dinleme stratejilerini doğru kullanamayabilir.
• Dinlediği metinleri dil, üslup, yapı yönünden karşılaştıramayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Kartları görmekte zorlanan öğrenciler için yazılar büyük puntolu yazılabilir.
İçerik İF2: Bilgi kartlarında okuduğunu anlamakta güçlük yaşayan öğrenciler için kartla-
ra çeşitli görsel hatırlatıcılar eklenebilir.
91