Page 96 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 16
3. TEMA: DÜNDEN BUGÜNE (OKUMA)
Metin Tahlili
Etkinliğe Okuma
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları TDE2.1. “Dünden Bugüne” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
TDE2.2. “Dünden Bugüne” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
TDE2.1. Okumayı Yönetebilme
a) TDE2.1.1. İnceler ve görüş oluşturur.
• Metni okumaya başlamadan önce okuma amacını belirler.
• Okumadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde bulunur.
b) TDE2.1.2. Seçim yapar.
• Okuyacağı metin için uygun okuma yöntem ve stratejisi seçer.
• Seçtiği okuma stratejisi ile okumayı sürdürür.
TDE2.2. Anlam Oluşturabilme
a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
b) TDE2.2.2. Tahmin eder.
• Okuyacağı metnin başlık ve görsellerinden hareketle metnin yazılış amacını
Basamaklandırılmış tahmin eder.
Bilgi Birimleri • Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirler.
(Öğrenme Çıktıları Alt
Alanlar) c) TDE2.2.3. Çıkarım yapar.
• Metinde açıkça sunulan bilgileri belirler.
• Metinlerden hareketle çıkarımlar yapar.
• Metinde açıkça ifade edilen neden-sonuç, koşul, varsayım bilgilerini belirler.
• Metnin konu ve/veya temasını belirler.
• Metnin yardımcı düşüncelerini belirler.
• Metnin ana düşüncesini duygusunu belirler.
• Yazarın metni yazma amacını belirler.
• Metinde yer alan bilgilerin sunuluş şeklini inceler.
• Metinde geçen söz sanatlarını belirler.
• Metindeki karakterlerin davranışlarından duygu ve düşüncelerine yönelik çıka-
rımlar yapar.
• Metin ile yazar arasındaki ilişkiyi belirler.
96