Page 97 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ç) TDE2.2.4. Karşılaştırır.
• Metin öncesi tahminleri ile okuma içeriğini karşılaştırır.
• Okuduğu metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihniyet, üslup,
ileti) göre karşılaştırır.
d) TDE2.2.5. Sınıflandırır.
• Okuduğu metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihniyet, üslup,
ileti) göre sınıflandırır.
• Metindeki gerçek ve kurgu arasındaki farkı belirler.
• Metindeki öznel ve nesnel ifadeleri ayırt eder.
• Metindeki bilgilerin güvenilir olup olmadığını belirler.
e) TDE2.2.6. Tepki verir.
• Metni özetler.
• Okuduğu metinlere yönelik geri bildirimler sunar.
• Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okumayı,
• Metin türünün özelliklerine göre uygun biçimde okumayı,
• Okuma stratejilerini kullanmayı (Sesli, sessiz, tahmin ederek, not alarak),
Ön Koşul Beceriler/ • Görselden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin etmeyi,
Temel Kabuller • Okuduklarını özetlemeyi,
• Öğrencilerin önceki sınıf seviyelerinden anlatmaya bağlı edebî metinlerin (des-
tan, hikâye, fabl, mesnevi...) genel özelliklerini ve metin tahlili sürecinde ince-
lenen türlere özgü temel kavramları (anlatıcı, olay örgüsü, kişi, zaman, mekân
vb.) bildikleri kabul edilir.
• Öğrenciler destan, fabl, mesnevi, halk hikâyesi türlerinin özelliklerine göre oku-
ma stratejilerini kullanmakta zorlanabilir.
• Öğrenciler metin türlerinin arasındaki farkı göremeyebilir.
• Öğrenciler metin türlerindeki ilişkileri tahmin yürütmede zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Öğrenciler metin türlerinde çıkarım yapmada sorun yaşayabilir.
• Öğrenciler okunan metin türlerini karşılaştırmada zorlanabilir.
• Öğrenciler okunan metinleri sınıflandıramayabilir.
• Öğrenci okuduğu metinlerle ilgili geri bildirim sunamayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilerin performans ve gereksinimlerine göre daha kolay veya daha kısa
metinler seçilebilir.
İçerik
İF2: Not almakta zorlanan öğrenciler için akran desteği sağlanabilir, öğrencilerin
notları sesli kayıt olarak tutmaları sağlanabilir.
97