Page 97 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 ç) TDE2.2.4. Karşılaştırır.
                                 •  Metin öncesi tahminleri ile okuma içeriğini karşılaştırır.

                                 •  Okuduğu metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihniyet, üslup,
                                   ileti) göre karşılaştırır.

                                 d) TDE2.2.5. Sınıflandırır.
                                 •  Okuduğu metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihniyet, üslup,
                                   ileti) göre sınıflandırır.
                                 •  Metindeki gerçek ve kurgu arasındaki farkı belirler.
                                 •  Metindeki öznel ve nesnel ifadeleri ayırt eder.

                                 •  Metindeki bilgilerin güvenilir olup olmadığını belirler.
                                 e) TDE2.2.6. Tepki verir.
                                 •  Metni özetler.

                                 •  Okuduğu metinlere yönelik geri bildirimler sunar.
                                 •  Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okumayı,
                                 •  Metin türünün özelliklerine göre uygun biçimde okumayı,

                                 •  Okuma stratejilerini kullanmayı (Sesli, sessiz, tahmin ederek, not alarak),
         Ön Koşul Beceriler/     •  Görselden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin etmeyi,
         Temel Kabuller          •  Okuduklarını özetlemeyi,

                                 •  Öğrencilerin önceki sınıf seviyelerinden anlatmaya bağlı edebî metinlerin (des-
                                   tan, hikâye, fabl, mesnevi...) genel özelliklerini ve metin tahlili sürecinde ince-
                                   lenen türlere özgü temel kavramları (anlatıcı, olay örgüsü, kişi, zaman, mekân
                                   vb.) bildikleri kabul edilir.
                                 •  Öğrenciler destan, fabl, mesnevi, halk hikâyesi türlerinin özelliklerine göre oku-
                                   ma stratejilerini kullanmakta zorlanabilir.

                                 •  Öğrenciler metin türlerinin arasındaki farkı göremeyebilir.
                                 •  Öğrenciler metin türlerindeki ilişkileri tahmin yürütmede zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Öğrenciler metin türlerinde çıkarım yapmada sorun yaşayabilir.

                                 •  Öğrenciler okunan metin türlerini karşılaştırmada zorlanabilir.
                                 •  Öğrenciler okunan metinleri sınıflandıramayabilir.
                                 •  Öğrenci okuduğu metinlerle ilgili geri bildirim sunamayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilerin performans ve gereksinimlerine göre daha kolay veya daha kısa
                               metinler seçilebilir.
         İçerik
                               İF2: Not almakta zorlanan öğrenciler için akran desteği sağlanabilir, öğrencilerin
                               notları sesli kayıt olarak tutmaları sağlanabilir.






                                                                                                         97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102