Page 102 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 102

Türk Dili ve Edebiyatı

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 17

        4. TEMA: NESİLLERİN MİRASI (OKUMA)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Okuma
         Öğrenme Çıktıları     TDE2.3. “Nesillerin Mirası” temasına uygun nitelikler taşıyan metinleri çözümleye-
                               bilme

                               TDE2.3.1. Parçaları belirler.
                                 •  Metindeki karakterlerin özelliklerini, amaçlarını ve niyetlerini inceler.
                                 •  Metindeki yapı unsurlarını belirler.
                                 •  Metindeki dil ve anlatım özelliklerini belirler.

                                 •  Metindeki dil işlevlerini belirler.
                                 b) TDE2.3.2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirler.

                                 •  Okuduğu metni oluşturan şekil ve anlama dair birimler arasındaki ilişkileri be-
                                   lirler.

                                 •  Metindeki yapı unsurları arasındaki ilişkileri belirler.
                                 •  Yazarın üslup seçiminin nedenleri ve sonuçlarını açıklar.
                                 •  Metinlerin yazıldığı dönemin özelliklerini açıklar.

         Basamaklandırılmış      •  Metnin yazarının özelliklerini açıklar.
         Bilgi Birimleri         •  Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin yazıldığı
         (Öğrenme Çıktıları Alt    dönemle ve toplumla ilişkisini kurar.
         Alanlar)
                                 c) TDE2.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.
                                 •  Okuduğu metni oluşturan şekil ve anlama dair birimlerin arasındaki etkileşim-
                                   leri değerlendirir.
                                 •  Metnin yapı unsurlarının metne olan katkısını değerlendirir.
                                 •  Metnin  yapı  unsurları  ile  metnin  içeriği  arasındaki  ilişkiden  hareketle  metnin
                                   yapı unsurlarının işlenişini değerlendirir.
                                 •  Metnin dil ve anlatım özellikleri ile metnin içeriği arasındaki ilişkiden hareketle
                                   metinde kullanılan dil ve anlatım özelliklerini değerlendirir.
                                 •  Metin  içindeki  tutarsızlıkları  ya  da  çatışmaları  tespit  ederek  bunların  metne
                                   olan etkisini değerlendirir.
                                 •  Metni; millî, manevi ve evrensel değerler aktarımı bağlamında değerlendirir.

                                 •  Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin yazarıy-
                                   la ilişkisini kurar.

                                 •  Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Okuma stratejilerini kullanır.
         Temel Kabuller          •  Metindeki anlatım biçimlerini belirler.
                                 •  Metinle ilgili soruları cevaplar.


    102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107