Page 104 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 104

Türk Dili ve Edebiyatı

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: İkili grupları sıra arkadaşlarıyla oluşturmak yerine desteğe ihtiyacı olan öğ-
                               rencilerle onlara destek olabilecek öğrencilerin eşleştirilmesi sağlanabilir.
                               SF2: Öğretmen, kendi başına karşılaştırma yapmakta zorlanan öğrenciler için 2-3
                               kişilik öğrenci grupları oluşturabilir. Öğrenci grupları birlikte çalışarak karşılaştır-
                               malarını yapabilir.

                               SF3:  Eşleştirmeyi  bireysel  olarak  yapmakta  zorlanan  öğrenciler  için  ikili  akran
                               grupları  oluşturulabilir.  Öğrenciler,  eşleştirmeleri  bireysel  olarak  yapmak  yerine
         Süreç
                               grup hâlinde yapabilirler. Bu gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrenci-
                               lerle onlara destek olabilecek öğrencilerin aynı grupta olması sağlanabilir.

                               SF4: Okuma görevi için 4 kişilik öğrenci grupları oluşturulabilir. Öğrenciler, kendi
                               grupları içerisinde kümeler hâlinde okuma yapabilir. Böylece öğrencilerin derse et-
                               kin katılımı sağlanabilir.
                               SF5: Öğrencilere verilen süre, öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine göre
                               artırılabilir veya azaltılabilir.
                               ÜF1: Tanılanmış dallanmış ağaç testi 4-5 kişilik gruplar hâlinde akran desteği su-
                               nularak doldurulabilir.
         Ürün                  ÜF2: Bilgilerini tek materyal üzerinde karşılaştırmakta zorlanan öğrenciler için T
                               diyagramı  yerine  iki  farklı  kavram  haritası  oluşturulabilir  (Romanın  özellikleri  ve
                               Dede Korkut Hikâyeleri’nin özellikleri şeklinde).
                               FÖOD1: Etkileşimli tahtada açılan cevap anahtarını görmekte zorlanan öğrenci-
         Fiziksel Öğrenme      ler için masalar ve sıralar U düzeninde veya küme hâlinde düzenlenebilir. Böylece
         Ortamı Düzenlemeleri  tahtadaki yazıyı görmekte zorlanan öğrenciye yanında oturan akranlarının destek
                               sunması sağlanabilir.







































    104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109