Page 104 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 104
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: İkili grupları sıra arkadaşlarıyla oluşturmak yerine desteğe ihtiyacı olan öğ-
rencilerle onlara destek olabilecek öğrencilerin eşleştirilmesi sağlanabilir.
SF2: Öğretmen, kendi başına karşılaştırma yapmakta zorlanan öğrenciler için 2-3
kişilik öğrenci grupları oluşturabilir. Öğrenci grupları birlikte çalışarak karşılaştır-
malarını yapabilir.
SF3: Eşleştirmeyi bireysel olarak yapmakta zorlanan öğrenciler için ikili akran
grupları oluşturulabilir. Öğrenciler, eşleştirmeleri bireysel olarak yapmak yerine
Süreç
grup hâlinde yapabilirler. Bu gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrenci-
lerle onlara destek olabilecek öğrencilerin aynı grupta olması sağlanabilir.
SF4: Okuma görevi için 4 kişilik öğrenci grupları oluşturulabilir. Öğrenciler, kendi
grupları içerisinde kümeler hâlinde okuma yapabilir. Böylece öğrencilerin derse et-
kin katılımı sağlanabilir.
SF5: Öğrencilere verilen süre, öğrencilerin yeterliliklerine ve gereksinimlerine göre
artırılabilir veya azaltılabilir.
ÜF1: Tanılanmış dallanmış ağaç testi 4-5 kişilik gruplar hâlinde akran desteği su-
nularak doldurulabilir.
Ürün ÜF2: Bilgilerini tek materyal üzerinde karşılaştırmakta zorlanan öğrenciler için T
diyagramı yerine iki farklı kavram haritası oluşturulabilir (Romanın özellikleri ve
Dede Korkut Hikâyeleri’nin özellikleri şeklinde).
FÖOD1: Etkileşimli tahtada açılan cevap anahtarını görmekte zorlanan öğrenci-
Fiziksel Öğrenme ler için masalar ve sıralar U düzeninde veya küme hâlinde düzenlenebilir. Böylece
Ortamı Düzenlemeleri tahtadaki yazıyı görmekte zorlanan öğrenciye yanında oturan akranlarının destek
sunması sağlanabilir.
104