Page 108 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108

Türk Dili ve Edebiyatı

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 18

        4. TEMA: NESİLLERİN MİRASI (KONUŞMA)
                               Metin Tahlili
                               Konuşma

                               TDE3.1. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşma sürecini yö-
                               netebilme
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        TDE3.2.  Dede  Korkut  Hikâyeleri’nden  birinin  canlandırıldığı  konuşmasına  uygun
         Öğrenme Çıktıları     içerik oluşturabilme
                               TDE3.3. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasında kural
                               uygulayabilme

                               TDE3.4. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasına yönelik
                               değerlendirmelerini yansıtabilme
                               TDE3.1. Konuşmayı Yönetebilme

                                 a) TDE3.1.1. Seçim yapar.
                                 •  Konuşmasının amacına (ikna etme, bilgilendirme) karar verir.
                                 •  Konuşmasının özelliklerini (hazırlıklı/hazırlıksız, süre, hedef kitle) belirler.

                                 •  Konuşma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
                                 b) TDE3.1.2. İlişkiyi sürdürür.
                                 •  Konuşmasında engelleri ortadan kaldırır.

                                 •  Konuşma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.
                               TDE3.2. İçerik Oluşturabilme
                                 a) TDE3.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
         Basamaklandırılmış      •  Konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kurar.
         bilgi birimleri
         (Öğrenme Çıktıları Alt     b) TDE3.2.2. Tahmin eder.
         Alanlar)                •  Hedef kitlenin özelliklerine yönelik tahminlerde bulunarak konuşmasının giriş,
                                   gelişme ve sonuç bölümlerini tasarlar.
                                c)  TDE3.2.3. Karşılaştırır.

                                 •  Konuşmasının amacına uygun ana düşünceyi belirlerken karşılaştırma içeren
                                   iletiler oluşturur.

                                ç)  TDE3.2.4. Sınıflandırır.
                                 •  Dilin  kullanım  alanına  (özel,  mesleki,  eğitim  ve  kamusal)  göre  konuşmasının
                                   içeriğini belirler.
                                 d) TDE3.2.5. Yeniden ifade eder.
                                 •  Konuşmasının  türüne  göre  bilgileri  toplar  (Hazırlıklı  konuşmada  bilgi  toplar,
                                   hazırlıksız konuşmada not alır.).
                                 •  Söz varlığını kullanarak konuşmasının içeriğini düzenler.




    108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113