Page 108 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 18
4. TEMA: NESİLLERİN MİRASI (KONUŞMA)
Metin Tahlili
Konuşma
TDE3.1. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşma sürecini yö-
netebilme
Etkinliğe
Dönüştürülecek TDE3.2. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasına uygun
Öğrenme Çıktıları içerik oluşturabilme
TDE3.3. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasında kural
uygulayabilme
TDE3.4. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasına yönelik
değerlendirmelerini yansıtabilme
TDE3.1. Konuşmayı Yönetebilme
a) TDE3.1.1. Seçim yapar.
• Konuşmasının amacına (ikna etme, bilgilendirme) karar verir.
• Konuşmasının özelliklerini (hazırlıklı/hazırlıksız, süre, hedef kitle) belirler.
• Konuşma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
b) TDE3.1.2. İlişkiyi sürdürür.
• Konuşmasında engelleri ortadan kaldırır.
• Konuşma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.
TDE3.2. İçerik Oluşturabilme
a) TDE3.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
Basamaklandırılmış • Konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kurar.
bilgi birimleri
(Öğrenme Çıktıları Alt b) TDE3.2.2. Tahmin eder.
Alanlar) • Hedef kitlenin özelliklerine yönelik tahminlerde bulunarak konuşmasının giriş,
gelişme ve sonuç bölümlerini tasarlar.
c) TDE3.2.3. Karşılaştırır.
• Konuşmasının amacına uygun ana düşünceyi belirlerken karşılaştırma içeren
iletiler oluşturur.
ç) TDE3.2.4. Sınıflandırır.
• Dilin kullanım alanına (özel, mesleki, eğitim ve kamusal) göre konuşmasının
içeriğini belirler.
d) TDE3.2.5. Yeniden ifade eder.
• Konuşmasının türüne göre bilgileri toplar (Hazırlıklı konuşmada bilgi toplar,
hazırlıksız konuşmada not alır.).
• Söz varlığını kullanarak konuşmasının içeriğini düzenler.
108