Page 110 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110

Türk Dili ve Edebiyatı

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 f) TDE3.3.7. Beden dilini ve mekânı kullanır.
                                 •  Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanır.

                                 •  Konuşmasında diksiyon ve telaffuzu etkin bir şekilde kullanır.
                                 •  Konuşmasında mekânı etkin bir şekilde kullanır.
                                 •  Konuşmasında zamanı verimli bir şekilde kullanır.

                                 •  Konuşma sürecinde dinleyici ile etkileşim kurar.
                               TDE3.4. Yansıtabilme
                                 a) TDE3.4.1. Kendini değerlendirir.

                                 •  Konuşma sürecindeki davranış, duygu ve düşüncelerini değerlendirir.
                                 •  Konuşmasını içerik yönünden değerlendirir.
                                 •  Konuşmasını dil ve anlatım yönünden değerlendirir.

                                 •  Konuşmasını paydaşların görüşlerine göre değerlendirir.
                                 b) TDE3.4.2. Tepki verir.
                                 •  Genel geri bildirimlere bağlı olarak bundan sonra yapacağı konuşmalar için
                                   kendisine yeni hedefler belirler.
                                 •  Özgün konuşmacı kimliğini oluşturur.

                                 •  Konuşmasını dijital ortamlar için yeniden düzenleyebilir.
                               Öğrencilerin toplumda meydana gelen sosyal, siyasi ve kültürel değişimlerin edebî
                               eserleri etkilediğini; benzer şekilde edebî anlatımların da sosyal, siyasi ve kültürel
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        değişimlere sebep olduğunu; tahlil edilecek metinlerin türlerine özgü temel kav-
                               ramları (anlatıcı, olay örgüsü, kişi, zaman, mekân, söyleyici, ahenk unsurları vb.) ve
                               fiiller ile ilgili dil bilgisi konularını bildiği kabul edilmektedir.

                                 •  Öğrenci konuşmayı yönetmekte zorlanabilir.
                                 •  Öğrenci edebî metinlere özgü kavramları ayırt etmede sorun yaşayabilir.
                                 •  Öğrenci konuşma stratejilerini belirlemede zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Öğrenci konuşmasının giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini tasarlayamayabilir.
         İhtiyaçları
                                 •  Öğrenci konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kura-
                                   mayabilir.
                                 •  Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanacağını göz önünde bulun-
                                   duramayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilerin köşelere gitmesi yerine kartlar, sınıfta dolaştırılabilir veya etkile-
                               şimli tahtadan açılabilir.
                               İF2: Hikâye kartları büyük puntolu ve okunaklı renk tonları kullanılarak oluşturula-
         İçerik
                               bilir.
                               İF3: Dikkatini toplamakta zorlanan öğrenciler için etkileşimli tahtadan da kontrol
                               listesi açılarak takip edilmesi sağlanabilir.



    110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115