Page 110 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
f) TDE3.3.7. Beden dilini ve mekânı kullanır.
• Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanır.
• Konuşmasında diksiyon ve telaffuzu etkin bir şekilde kullanır.
• Konuşmasında mekânı etkin bir şekilde kullanır.
• Konuşmasında zamanı verimli bir şekilde kullanır.
• Konuşma sürecinde dinleyici ile etkileşim kurar.
TDE3.4. Yansıtabilme
a) TDE3.4.1. Kendini değerlendirir.
• Konuşma sürecindeki davranış, duygu ve düşüncelerini değerlendirir.
• Konuşmasını içerik yönünden değerlendirir.
• Konuşmasını dil ve anlatım yönünden değerlendirir.
• Konuşmasını paydaşların görüşlerine göre değerlendirir.
b) TDE3.4.2. Tepki verir.
• Genel geri bildirimlere bağlı olarak bundan sonra yapacağı konuşmalar için
kendisine yeni hedefler belirler.
• Özgün konuşmacı kimliğini oluşturur.
• Konuşmasını dijital ortamlar için yeniden düzenleyebilir.
Öğrencilerin toplumda meydana gelen sosyal, siyasi ve kültürel değişimlerin edebî
eserleri etkilediğini; benzer şekilde edebî anlatımların da sosyal, siyasi ve kültürel
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller değişimlere sebep olduğunu; tahlil edilecek metinlerin türlerine özgü temel kav-
ramları (anlatıcı, olay örgüsü, kişi, zaman, mekân, söyleyici, ahenk unsurları vb.) ve
fiiller ile ilgili dil bilgisi konularını bildiği kabul edilmektedir.
• Öğrenci konuşmayı yönetmekte zorlanabilir.
• Öğrenci edebî metinlere özgü kavramları ayırt etmede sorun yaşayabilir.
• Öğrenci konuşma stratejilerini belirlemede zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Öğrenci konuşmasının giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini tasarlayamayabilir.
İhtiyaçları
• Öğrenci konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kura-
mayabilir.
• Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanacağını göz önünde bulun-
duramayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilerin köşelere gitmesi yerine kartlar, sınıfta dolaştırılabilir veya etkile-
şimli tahtadan açılabilir.
İF2: Hikâye kartları büyük puntolu ve okunaklı renk tonları kullanılarak oluşturula-
İçerik
bilir.
İF3: Dikkatini toplamakta zorlanan öğrenciler için etkileşimli tahtadan da kontrol
listesi açılarak takip edilmesi sağlanabilir.
110