Page 114 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Dede Korkut Hikâyeleri’nden birini canlandırmalarına yönelik bir performans gö-
revine hazırlık yapmaları beklenir.
Dede Korkut Hikâyeleri’nden seçilen eserlerin canlandırılacağı konuşma sürecini
(konuşmasının amacı, türü, yöntemi ve stratejisini) yönetebilmeleri beklenir (SF6).
Dede Korkut Hikâyeleri’nde verilen karakter için belirlediği konuşma stratejisini ya-
Değerlendirme pılandırabilmesi beklenir.
Belirlenen konuşma stratejisi için notlar alması beklenir (ÜF1, ÜF2).
Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasına, uygun içerik
oluşturabilmeleri ve canlandırmaları beklenir.
Öğretmen, öğrencilerin bu amaçlara yönelik çalışmalarını ders içerisinde geri bildi-
rimlerle değerlendirip dersin sonunda dereceli puanlama anahtarı ile puanlar.
Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
lüğü şekil zemin ayrımı vb.).
• Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler
Fiziksel eylem için seçenekler sağlayın:
• Gezinme araçlarındaki alternatif seçenekler
• Araçlara ve yardımcı teknolojilere erişim seçenekleri
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri İfade becerileri ve bilgiye yönelik akıcılık için seçenekler sunun:
• Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler
Çabayı ve motivasyonu sürdürmek için seçenekler sağlayın:
• Farklı zorluk ve destek düzeylerinde çeşitlilik gösteren seçenekler
• İş birliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler
Öz düzenleme becerileri için seçenekler sunun:
• Başa çıkma becerilerini ve stratejilerini destekleyen seçenekler
114