Page 118 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 118

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 c) TDSE1.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.
                                 •  Dinlediği/izlediği metni oluşturan şekil ve anlama dair birimlerin arasındaki et-
                                   kileşimleri değerlendirir.
                                 •  Dinlediği/izlediği metnin dil ve anlatım özellikleri ile metnin içeriği arasındaki
                                   ilişkiden hareketle metinde kullanılan dil ve anlatım özelliklerini değerlendirir.
                                 •  Dinlediği/izlediği metnin diğer disiplinlerle olan ilişkisini değerlendirir.

                               TDE1.4. Yansıtabilme
                                 a) TDE1.4.1. Kendi değerlendirmesini yapar.
                                 •  Dinlediği/izlediği metin hakkında değerlendirmeler yapabilmek için çeşitli öl-
                                   çütler belirler.
                                 •  Dinlediği/izlediği metni kendi beğeni ölçütleri doğrultusunda değerlendirir.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde  geçen  bilmediği  kelimelerin  anlamını  tahmin
                                   eder.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamlarına yönelik
                                   tahminleri ile kelimelerin sözlük anlamlarını karşılaştırır.

                                 •  Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu tespit eder.
                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde tutarlılığı sorgular.
                                 •  Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini bildirir.

                                 •  Dinledikleri/izledikleri medya metinlerini değerlendirir.
                                 •  Medya metinlerinin amacını ve kaynağını sorgular.
                                 •  Öğrenci dinleme stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.

                                 •  Öğrenci dinleme/izleme metninin amacını, içeriğini, türünü tespit etmekte so-
                                   run yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Öğrenci  dinlediği/izlediği  metnin  dil  ve  anlatım  özellikleri,  metnin  içeriği  ve
                                   yapı unsurları arasında ilişki kurmakta zorlanabilir.

                                 •  Öğrenci dinlediği/izlediği metin hakkında değerlendirme yapmakta güçlük çe-
                                   kebilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Etkileşimli tahtadan açılacak hitap çeşitlerinin okunaklı olması için büyük pun-
                               tolu ve okuması kolay renk tonlarında olmasına dikkat edilir.
                               İF2: Seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için birkaç dinleme stratejisinin özellikleri
         İçerik                anlatılarak bu stratejiler arasından seçim yapması sağlanabilir.

                               İF3: Etkileşimli tahtadan açılacak metin büyük puntolu şekilde basılı olarak dağıtı-
                               labilir. Anlatım bozukluklarını, yazım ve noktalama yanlışlarını bulmakta zorlanan
                               öğrencilere yanlış yerleri ve doğrularını gösterecek görsel ipuçları eklenebilir.







    118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123