Page 118 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 118
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
c) TDSE1.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.
• Dinlediği/izlediği metni oluşturan şekil ve anlama dair birimlerin arasındaki et-
kileşimleri değerlendirir.
• Dinlediği/izlediği metnin dil ve anlatım özellikleri ile metnin içeriği arasındaki
ilişkiden hareketle metinde kullanılan dil ve anlatım özelliklerini değerlendirir.
• Dinlediği/izlediği metnin diğer disiplinlerle olan ilişkisini değerlendirir.
TDE1.4. Yansıtabilme
a) TDE1.4.1. Kendi değerlendirmesini yapar.
• Dinlediği/izlediği metin hakkında değerlendirmeler yapabilmek için çeşitli öl-
çütler belirler.
• Dinlediği/izlediği metni kendi beğeni ölçütleri doğrultusunda değerlendirir.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamını tahmin
eder.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamlarına yönelik
tahminleri ile kelimelerin sözlük anlamlarını karşılaştırır.
• Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu tespit eder.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde tutarlılığı sorgular.
• Dinledikleriyle/izledikleriyle ilgili görüşlerini bildirir.
• Dinledikleri/izledikleri medya metinlerini değerlendirir.
• Medya metinlerinin amacını ve kaynağını sorgular.
• Öğrenci dinleme stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
• Öğrenci dinleme/izleme metninin amacını, içeriğini, türünü tespit etmekte so-
run yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Öğrenci dinlediği/izlediği metnin dil ve anlatım özellikleri, metnin içeriği ve
yapı unsurları arasında ilişki kurmakta zorlanabilir.
• Öğrenci dinlediği/izlediği metin hakkında değerlendirme yapmakta güçlük çe-
kebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahtadan açılacak hitap çeşitlerinin okunaklı olması için büyük pun-
tolu ve okuması kolay renk tonlarında olmasına dikkat edilir.
İF2: Seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için birkaç dinleme stratejisinin özellikleri
İçerik anlatılarak bu stratejiler arasından seçim yapması sağlanabilir.
İF3: Etkileşimli tahtadan açılacak metin büyük puntolu şekilde basılı olarak dağıtı-
labilir. Anlatım bozukluklarını, yazım ve noktalama yanlışlarını bulmakta zorlanan
öğrencilere yanlış yerleri ve doğrularını gösterecek görsel ipuçları eklenebilir.
118