Page 117 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 19
1. TEMA: BİR DİYECEĞİM VAR! (DİNLEME/İZLEME)
Metin Tahlili
Dinleme/izleme
TDE1.1. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi
Etkinliğe yönetebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları TDE1.2. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
TDE1.3. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
TDE1.4. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerden hareketle görüşle-
rini yansıtabilme
a) TDE1.1.1. Seçim yapar.
• Metni dinlemeye/izlemeye başlamadan önce dinleme/izleme amacını belirler.
• Dinleme/izleme yapmadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde
bulunur.
• Dinleyeceği/izleyeceği metin için uygun dinleme/izleme yöntem ve stratejisi se-
çer.
b) TDE1.1.2. İlişkiyi sürdürür.
• Dinleme/izleme kurallarını uygulayarak dinlemeyi/izlemeyi sürdürür.
TDE1.2. Anlam Oluşturabilme
a) TDE1.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri • Dinleme/izleme metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
(Öğrenme Çıktıları Alt b) TDE1.2.2. Tahmin eder.
Alanlar)
• Dinlediği/izlediği metnin başlık ve görsellerinden hareketle metnin yazılış ama-
cını tahmin eder.
c) TDE1.2.3. Çıkarım yapar.
• Dinlediği/izlediği metinde açıkça sunulan bilgileri belirler.
TDE1.3. Çözümleyebilme
• Dinlediği/izlediği metindeki dil ve anlatım özelliklerini belirler.
• Dinlediği/izlediği metindeki dil işlevlerini belirler.
b) TDE1.3.2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirler.
• Dinlediği/izlediği metni oluşturan şekil ve anlama dair birimler arasındaki iliş-
kileri belirler.
117