Page 120 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Okunmamış E-Postanız Var!
                               Geçmişten bugüne iletişim araçlarının değişimi,
         Konu
                               günümüzde e-postanın iletişimdeki rolü ve e-postanın avantajları
                               TDE1.1. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi
                               yönetebilme
                               TDE1.2. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE1.3. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme

                               TDE1.4. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerden hareketle görüşle-
                               rini yansıtabilme
         Materyaller           Dijital içerikler, boya kalemleri, renkli fon kartonları, A4 kâğıdı.

         Süre                   4 ders saati
                               Bu derste dinleme/izleme öğrenme alanına yönelik olarak süreç yapılandırılmıştır.
                               Bu etkinlikte dinleme/izleme öğrenme alanı ele alınarak soru-cevap tekniği, dedi-
                               kodu tekniği, fikir taraması, balık kılçığı, istasyon tekniği ve çalışma yaprakları kul-
                               lanılmıştır.
                               Soru-Cevap  Tekniği:  Öğrencilere  düşündürücü  sorular  sorulmaktadır.  Cevaplar
                               için öğrencilere yeterli zaman ve eşit fırsatlar verilmektedir. Bu etkinlikte öğrencile-
                               re sorularla mektubun içeriği buldurulmaktadır.

                               Dedikodu Tekniği: Öğrencilerin ikişerli gruplara ayrılmasının ardından grup üye-
                               leri, verilen konu ya da soru ile ilgili düşüncelerini birbirlerine söylemektedir. Daha
                               sonra eşler birbirinden ayrılarak yeni ikili gruplar oluşturulmaktadır. Yeni eşlerine
                               düşüncelerini iletip yoruma katılıp katılmadıkları noktaları söylemektedirler. Bu et-
                               kinlikte öğrenciler e-posta iletişim araçlarının avantajları hakkında arkadaşları ile
                               fikirlerini paylaşmaktadır.

                               Fikir Taraması: Kısa süreli tartışma grupları türünden olan fikir taramasında 4-9
                               kişiden oluşan gruplarda belli bir konu üzerinde beş-on dakika konuşulmaktadır.
         Etkinlik Açıklaması
                               Bu etkinlikte yaratıcı düşünce ve sorunlara değişik çözümler aranmaktadır. Gruplar
                               kendi aralarında e-postanın iletişimdeki rolü hakkında ve teknolojinin ilerlemesiyle
                               birlikte uzak gelecekte iletişimin varacağı noktanın ne olabileceği ile ilgili konuş-
                               maktadır. Her gruptan bir öğrenci, gruplarında oluşan fikirleri sınıfla paylaşmak-
                               tadır.

                               Balık Kılçığı: Neden ve alt nedenlerin yazıldığı bir yöntemdir. Bir problemin ana
                               nedeninin belirlenerek alt nedenlerine ulaşıldığı bir tekniktir. Bu etkinlikte, dil yan-
                               lışları ve bu dil yanlışlarının nedenleri tespit edilirken balık kılçığı tekniğinden fay-
                               dalanılmaktadır.
                               İstasyon Tekniği: Bütün sınıfın her aşamada (her istasyonda) çalışarak bir önceki
                               grubun yaptıklarına katkı sağladığı, işi bir basamak ileri götürmeyi, yarım kalan
                               işi  tamamlamayı  temel  alan  bir  yöntemdir.  Öğrencilerin  e-postanın  özellikleri  ve
                               iletişim dilinin özellikleri ile ilgili çeşitli çalışmaları tamamlamaları sağlanmaktadır.

                               Çalışma Yaprakları: Derste işlenen konu ile ilgili öğretmenin hazırladığı, öğrencinin
                               etkinliğe katılımının sağlanması için kullanılan bir araçtır.





    120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125