Page 120 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Okunmamış E-Postanız Var!
Geçmişten bugüne iletişim araçlarının değişimi,
Konu
günümüzde e-postanın iletişimdeki rolü ve e-postanın avantajları
TDE1.1. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi
yönetebilme
TDE1.2. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
Öğrenme Hedefleri
TDE1.3. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
TDE1.4. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerden hareketle görüşle-
rini yansıtabilme
Materyaller Dijital içerikler, boya kalemleri, renkli fon kartonları, A4 kâğıdı.
Süre 4 ders saati
Bu derste dinleme/izleme öğrenme alanına yönelik olarak süreç yapılandırılmıştır.
Bu etkinlikte dinleme/izleme öğrenme alanı ele alınarak soru-cevap tekniği, dedi-
kodu tekniği, fikir taraması, balık kılçığı, istasyon tekniği ve çalışma yaprakları kul-
lanılmıştır.
Soru-Cevap Tekniği: Öğrencilere düşündürücü sorular sorulmaktadır. Cevaplar
için öğrencilere yeterli zaman ve eşit fırsatlar verilmektedir. Bu etkinlikte öğrencile-
re sorularla mektubun içeriği buldurulmaktadır.
Dedikodu Tekniği: Öğrencilerin ikişerli gruplara ayrılmasının ardından grup üye-
leri, verilen konu ya da soru ile ilgili düşüncelerini birbirlerine söylemektedir. Daha
sonra eşler birbirinden ayrılarak yeni ikili gruplar oluşturulmaktadır. Yeni eşlerine
düşüncelerini iletip yoruma katılıp katılmadıkları noktaları söylemektedirler. Bu et-
kinlikte öğrenciler e-posta iletişim araçlarının avantajları hakkında arkadaşları ile
fikirlerini paylaşmaktadır.
Fikir Taraması: Kısa süreli tartışma grupları türünden olan fikir taramasında 4-9
kişiden oluşan gruplarda belli bir konu üzerinde beş-on dakika konuşulmaktadır.
Etkinlik Açıklaması
Bu etkinlikte yaratıcı düşünce ve sorunlara değişik çözümler aranmaktadır. Gruplar
kendi aralarında e-postanın iletişimdeki rolü hakkında ve teknolojinin ilerlemesiyle
birlikte uzak gelecekte iletişimin varacağı noktanın ne olabileceği ile ilgili konuş-
maktadır. Her gruptan bir öğrenci, gruplarında oluşan fikirleri sınıfla paylaşmak-
tadır.
Balık Kılçığı: Neden ve alt nedenlerin yazıldığı bir yöntemdir. Bir problemin ana
nedeninin belirlenerek alt nedenlerine ulaşıldığı bir tekniktir. Bu etkinlikte, dil yan-
lışları ve bu dil yanlışlarının nedenleri tespit edilirken balık kılçığı tekniğinden fay-
dalanılmaktadır.
İstasyon Tekniği: Bütün sınıfın her aşamada (her istasyonda) çalışarak bir önceki
grubun yaptıklarına katkı sağladığı, işi bir basamak ileri götürmeyi, yarım kalan
işi tamamlamayı temel alan bir yöntemdir. Öğrencilerin e-postanın özellikleri ve
iletişim dilinin özellikleri ile ilgili çeşitli çalışmaları tamamlamaları sağlanmaktadır.
Çalışma Yaprakları: Derste işlenen konu ile ilgili öğretmenin hazırladığı, öğrencinin
etkinliğe katılımının sağlanması için kullanılan bir araçtır.
120