Page 122 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Daha sonra öğrenciler istasyon tekniği etkinliği için 4-9 kişilik gruplara ayrılır. Her
gruptan grup sözcüsü seçilir. Sınıfta 5 adet istasyon oluşturulur. İlk istasyonda re-
sim yapma, ikinci istasyonda afiş hazırlama, üçüncü istasyonda metin oluşturma,
dördüncü istasyonda skeç hazırlama, beşinci istasyonda şiir yazma etkinlikleri ya-
pılır. Öğrenciler sözcülerin işaretiyle kendi etkinliklerine başlar. Ortalama 5 dakika
çalışıldıktan sonra gruplar, sözcülerin işaretiyle saat yönünde yer değiştirerek is-
tasyonlarda gezinirler. Bir önceki grubun başladığı işi devam ettirirler, yarım kalan
işleri tamamlarlar.
Etkinlik bitiminden sonra grup sözcülerinden ürünlerini tahtada sunmaları istenir.
Sunumlar sınıfta ayrı ayrı değerlendirilir.
Dersin sonunda öğretmen e-postanın özellikleri, iletişimde kullanılan dil yapısıyla
ilgili çeşitli soruların yer aldığı çalışma yapraklarını öğrencilere dağıtır ve öğrenci-
lerin soruları cevaplamalarını ister (ÜF1). Cevaplanan çalışma yaprakları değer-
lendirilmek üzere öğretmen tarafından toplanır. Öğretmen, çalışma yapraklarını
kontrol ederek öğrencilere geri bildirim sağlar ve dersi tamamlar.
Öğrenci yaptığı araştırmalardan yola çıkarak geçmişten bugüne iletişim araç-
larına yönelik çıkarım yapar. Öğrenci e-posta vasıtasıyla iletişimin diğer iletişim
araçlarına göre avantajlı yönlerini dedikodu tekniğiyle gerekçelendirerek açıklar.
Değerlendirme Öğrenciler; iletişim aracı olarak kullanılan e-postanın mektuptan hangi özellikler
bakımından farklı olduğunu kavrar. Bu bakımdan öğrencilerin ders süresinde orta-
ya koyduğu ürünleri tespit eder.
Öğrenci kullanılan dil yapısının iletişimdeki önemli rolünü kavrar.
Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
lüğü şekil zemin ayrımı vb.)
• Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler
Dil ve semboller için seçenekler sağlayın:
• Kelime ve sembolleri (ikon görseller vb.) tanımlayan seçenekler
• Söz dizimini ve yapıyı netleştiren seçenekler
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Dil bilimsel anlayışı destekleyen seçenekler
• Dilsel olmayan temel kavramları gösteren seçenekler
İçeriği anlamak için seçenekler sunun:
• Arka plan bilgisi sağlayan veya etkinleştiren seçenekler
• Kritik özellikleri, büyük fikirleri ve ilişkileri vurgulayan seçenekler
• Bilgi işlemeye rehberlik eden seçenekler
• Hafızayı ve aktarımı destekleyen seçenekler
122