Page 122 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Daha sonra öğrenciler istasyon tekniği etkinliği için 4-9 kişilik gruplara ayrılır. Her
                               gruptan grup sözcüsü seçilir. Sınıfta 5 adet istasyon oluşturulur. İlk istasyonda re-
                               sim yapma, ikinci istasyonda afiş hazırlama, üçüncü istasyonda metin oluşturma,
                               dördüncü istasyonda skeç hazırlama, beşinci istasyonda şiir yazma etkinlikleri ya-
                               pılır. Öğrenciler sözcülerin işaretiyle kendi etkinliklerine başlar. Ortalama 5 dakika
                               çalışıldıktan sonra gruplar, sözcülerin işaretiyle saat yönünde yer değiştirerek is-
                               tasyonlarda gezinirler. Bir önceki grubun başladığı işi devam ettirirler, yarım kalan
                               işleri tamamlarlar.

                               Etkinlik bitiminden sonra grup sözcülerinden ürünlerini tahtada sunmaları istenir.
                               Sunumlar sınıfta ayrı ayrı değerlendirilir.

                               Dersin sonunda öğretmen e-postanın özellikleri, iletişimde kullanılan dil yapısıyla
                               ilgili çeşitli soruların yer aldığı çalışma yapraklarını öğrencilere dağıtır ve öğrenci-
                               lerin soruları cevaplamalarını ister (ÜF1). Cevaplanan çalışma yaprakları değer-
                               lendirilmek üzere öğretmen tarafından toplanır. Öğretmen, çalışma yapraklarını
                               kontrol ederek öğrencilere geri bildirim sağlar ve dersi tamamlar.
                               Öğrenci  yaptığı  araştırmalardan  yola  çıkarak  geçmişten  bugüne  iletişim  araç-
                               larına  yönelik  çıkarım  yapar.  Öğrenci  e-posta  vasıtasıyla  iletişimin  diğer  iletişim
                               araçlarına göre avantajlı yönlerini dedikodu tekniğiyle gerekçelendirerek açıklar.
         Değerlendirme         Öğrenciler; iletişim aracı olarak kullanılan e-postanın mektuptan hangi özellikler
                               bakımından farklı olduğunu kavrar. Bu bakımdan öğrencilerin ders süresinde orta-
                               ya koyduğu ürünleri tespit eder.

                               Öğrenci kullanılan dil yapısının iletişimdeki önemli rolünü kavrar.
                               Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:

                                 •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
                                   lüğü şekil zemin ayrımı vb.)

                                 •  Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler
                               Dil ve semboller için seçenekler sağlayın:
                                 •  Kelime ve sembolleri (ikon görseller vb.) tanımlayan seçenekler
                                 •  Söz dizimini ve yapıyı netleştiren seçenekler
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Dil bilimsel anlayışı destekleyen seçenekler
                                 •  Dilsel olmayan temel kavramları gösteren seçenekler
                               İçeriği anlamak için seçenekler sunun:

                                 •  Arka plan bilgisi sağlayan veya etkinleştiren seçenekler
                                 •  Kritik özellikleri, büyük fikirleri ve ilişkileri vurgulayan seçenekler
                                 •  Bilgi işlemeye rehberlik eden seçenekler

                                 •  Hafızayı ve aktarımı destekleyen seçenekler











    122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127