Page 126 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
• Metin türlerini ayırt eder.
• Medya metinlerinin amaçlarını (kültür aktarma, olay yorumlama, bilgilendir-
me, eğlendirme, ikna etme) belirler.
• Metinleri kahramanlar, mekânlar, zamanlar ve olaylar yönünden karşılaştırır.
• Öğrenci okuma stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
• Öğrenci okuma metninin amacını, içeriğini, türünü tespit etmekte sorun yaşa-
Tema Bazlı Öğrenci yabilir.
İhtiyaçları • Öğrenci okuma metninin dil ve anlatım özellikleri, metnin içeriği ve yapı unsur-
ları arasında ilişki kurmakta zorlanabilir.
• Öğrenci okuduğu metin hakkında değerlendirme yapmakta güçlük çekebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Okunacak metin sınıftaki öğrencilerin yeterlilik ve gereksinimlerine göre daha
anlaşılır metinler arasından seçilebilir.
İF2: Öğrencilere etkileşimli tahtadan açılacak olan metin büyük puntolu, okuması
kolay tırnaksız yazı tipi ve belirgin renk tonları kullanılarak basılmış hâlde öğrenci-
İçerik lere dağıtılabilir.
İF3: Konuşmakta zorlanan öğrencilere daha kısa süreli konuşma biletleri verilebilir.
İF4: Doğru cevapları sözel olarak takip etmekte zorlanan öğrenciler düşünülerek
cevap anahtarı basılı şekilde tüm öğrencilere dağıtılabilir.
SF1: Verilen cevaplar etkileşimli tahtaya yazılabilir. Dijital platformlar kullanılarak
ilgi çekici bir ekran açılabilir.
SF2: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
lecek öğrencilerin aynı grupta olmaları sağlanabilir.
Süreç SF3: Öğrencilerden ‘‘dostluk’’ ile ilgili fikirlerini sözel olarak almak yerine boş kâğı-
da yazarak öğretmenin getirdiği kutuya atmaları istenebilir. Herkes fikrini yazdık-
tan sonra öğretmen fikirleri okur; okurken cevapları “çok güzel, güzel, ilginç” oldu-
ğunu belirtilerek öğrencilerin öz güven kazanmalarını sağlayabilir.
SF4: Öğretmen öğrencileri konuşmaya cesaretlendirmek amacıyla basit ve yönlen-
dirici sorular sorabilir.
ÜF1: Tanılayıcı dallanmış ağaç testindeki sorular, sınıfın yeterliliklerine ve gereksi-
nimlerine göre düzenlenebilir. Testi tamamlamakta zorlanan öğrenciler için farklı
bir test uygulanabilir.
Ürün
ÜF2: Etkileşimli tahtadan açılacak olan tanılayıcı dallanmış ağaç testinde desteğe
ihtiyacı olan öğrenciler için ipucu olarak görsel destekler kullanılabilir. Testin ikili
eşleştirme yapılarak doldurulmasıyla akran desteği sağlanabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Aynı grupta olan öğrencilerin birbirlerini duymalarını ve görmelerini ko-
Ortamı Düzenlemeleri laylaştırmak için sınıftaki sıralar kümeler şeklinde düzenlenebilir.
126