Page 126 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
                                 •  Metin türlerini ayırt eder.

                                 •  Medya metinlerinin amaçlarını (kültür aktarma, olay yorumlama, bilgilendir-
                                   me, eğlendirme, ikna etme) belirler.

                                 •  Metinleri kahramanlar, mekânlar, zamanlar ve olaylar yönünden karşılaştırır.
                                 •  Öğrenci okuma stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
                                 •  Öğrenci okuma metninin amacını, içeriğini, türünü tespit etmekte sorun yaşa-
         Tema Bazlı Öğrenci        yabilir.
         İhtiyaçları             •  Öğrenci okuma metninin dil ve anlatım özellikleri, metnin içeriği ve yapı unsur-
                                   ları arasında ilişki kurmakta zorlanabilir.
                                 •  Öğrenci okuduğu metin hakkında değerlendirme yapmakta güçlük çekebilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Okunacak metin sınıftaki öğrencilerin yeterlilik ve gereksinimlerine göre daha
                               anlaşılır metinler arasından seçilebilir.

                               İF2: Öğrencilere etkileşimli tahtadan açılacak olan metin büyük puntolu, okuması
                               kolay tırnaksız yazı tipi ve belirgin renk tonları kullanılarak basılmış hâlde öğrenci-
         İçerik                lere dağıtılabilir.

                               İF3: Konuşmakta zorlanan öğrencilere daha kısa süreli konuşma biletleri verilebilir.

                               İF4: Doğru cevapları sözel olarak takip etmekte zorlanan öğrenciler düşünülerek
                               cevap anahtarı basılı şekilde tüm öğrencilere dağıtılabilir.

                               SF1: Verilen cevaplar etkileşimli tahtaya yazılabilir. Dijital platformlar kullanılarak
                               ilgi çekici bir ekran açılabilir.

                               SF2: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
                               lecek öğrencilerin aynı grupta olmaları sağlanabilir.

         Süreç                 SF3:  Öğrencilerden ‘‘dostluk’’ ile ilgili fikirlerini sözel olarak almak yerine boş kâğı-
                               da yazarak öğretmenin getirdiği kutuya atmaları istenebilir. Herkes fikrini yazdık-
                               tan sonra öğretmen fikirleri okur; okurken cevapları “çok güzel, güzel, ilginç” oldu-
                               ğunu belirtilerek öğrencilerin öz güven kazanmalarını sağlayabilir.

                               SF4: Öğretmen öğrencileri konuşmaya cesaretlendirmek amacıyla basit ve yönlen-
                               dirici sorular sorabilir.
                               ÜF1: Tanılayıcı dallanmış ağaç testindeki sorular, sınıfın yeterliliklerine ve gereksi-
                               nimlerine göre düzenlenebilir. Testi tamamlamakta zorlanan öğrenciler için farklı
                               bir test uygulanabilir.
         Ürün
                               ÜF2: Etkileşimli tahtadan açılacak olan tanılayıcı dallanmış ağaç testinde desteğe
                               ihtiyacı olan öğrenciler için ipucu olarak görsel destekler kullanılabilir. Testin ikili
                               eşleştirme yapılarak doldurulmasıyla akran desteği sağlanabilir.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Aynı grupta olan öğrencilerin birbirlerini duymalarını ve görmelerini ko-
         Ortamı Düzenlemeleri  laylaştırmak için sınıftaki sıralar kümeler şeklinde düzenlenebilir.







    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131