Page 125 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 125

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 b) TDE2.3.2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirler.
                                 •  Metindeki yapı unsurları arasındaki ilişkileri belirler.
                                 •  Metinlerin yazıldığı dönemin özelliklerini açıklar.
                                 •  Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin yazıldığı
                                   dönemle ve toplumla ilişkisini kurar.
                                 c) TDE2.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.
                                 •  Okuduğu metni oluşturan şekil ve anlama dair birimlerin arasındaki etkileşim-
                                   leri değerlendirir.
                                 •  Metnin yapı unsurlarının metne olan katkısını değerlendirir.
                                 •  Metnin  yapı  unsurları  ile  metnin  içeriği  arasındaki  ilişkiden  hareketle  metnin
                                   yapı unsurlarının işlenişini değerlendirir.
                                 •  Metnin dil ve anlatım özellikleri ile metnin içeriği arasındaki ilişkiden hareketle
                                   metinde kullanılan dil ve anlatım özelliklerini değerlendirir.
                                 •  Metnin  içeriğinin,  yapı  unsurlarının,  dil  ve  anlatım  özelliklerinin  metnin
                                   yazarıyla ilişkisini kurar.
                                 •  Metnin diğer disiplinlerle olan ilişkisini değerlendirir.
                                 •  Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.

                                 •  Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tah-
                                   min eder.

                                 •  Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler.
                                 •  Metindeki anlatım biçimlerini belirler.

                                 •  Metinle ilgili soruları cevaplar.
                                 •  Metin içi ve metin dışı anlam ilişkisi kurar.
                                 •  Metinle ilgili sorular sorar.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Metnin konusunu belirler.
         Temel Kabuller
                                 •  Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
                                 •  Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler.

                                 •  Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durur.
                                 •  Metnin içeriğini yorumlar.
                                 •  Yazarın olaylara bakış açısını tespit eder.
                                 •  Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir.

                                 •  Metinler arasında karşılaştırma yapar.
                                 •  Aynı metnin çeviri, farklı baskı vb. özellikleri bakımından karşılaştırır.

                                 •  Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.










                                                                                                         125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130