Page 125 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 125
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
b) TDE2.3.2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirler.
• Metindeki yapı unsurları arasındaki ilişkileri belirler.
• Metinlerin yazıldığı dönemin özelliklerini açıklar.
• Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin yazıldığı
dönemle ve toplumla ilişkisini kurar.
c) TDE2.3.3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirler.
• Okuduğu metni oluşturan şekil ve anlama dair birimlerin arasındaki etkileşim-
leri değerlendirir.
• Metnin yapı unsurlarının metne olan katkısını değerlendirir.
• Metnin yapı unsurları ile metnin içeriği arasındaki ilişkiden hareketle metnin
yapı unsurlarının işlenişini değerlendirir.
• Metnin dil ve anlatım özellikleri ile metnin içeriği arasındaki ilişkiden hareketle
metinde kullanılan dil ve anlatım özelliklerini değerlendirir.
• Metnin içeriğinin, yapı unsurlarının, dil ve anlatım özelliklerinin metnin
yazarıyla ilişkisini kurar.
• Metnin diğer disiplinlerle olan ilişkisini değerlendirir.
• Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
• Okuma stratejilerini kullanır.
• Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tah-
min eder.
• Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler.
• Metindeki anlatım biçimlerini belirler.
• Metinle ilgili soruları cevaplar.
• Metin içi ve metin dışı anlam ilişkisi kurar.
• Metinle ilgili sorular sorar.
Ön Koşul Beceriler/ • Metnin konusunu belirler.
Temel Kabuller
• Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
• Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler.
• Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durur.
• Metnin içeriğini yorumlar.
• Yazarın olaylara bakış açısını tespit eder.
• Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir.
• Metinler arasında karşılaştırma yapar.
• Aynı metnin çeviri, farklı baskı vb. özellikleri bakımından karşılaştırır.
• Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
125