Page 124 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 20
1. TEMA: BİR DİYECEĞİM VAR! (OKUMA)
Metnin Tahlili
Etkinliğe Okuma
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları TDE2.2. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
TDE2.3. “Bir Diyeceğim Var!” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
TDE2.2. Anlam Oluşturabilme
a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
• Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirler.
c) TDE2.2.3. Çıkarım yapar.
• Metinde açıkça sunulan bilgileri belirler.
• Metnin konu ve/veya temasını belirler.
• Metinde yer alan bilgilerin sunuluş şeklini inceler.
• Metindeki karakterlerin davranışlarından duygu ve düşüncelerine yönelik
çıkarımlar yapar.
ç) TDE2.2.4. Karşılaştırır.
• Metin öncesi tahminleri ile okuma içeriğini karşılaştırır.
Basamaklandırılmış • Okuduğu metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihniyet, üslup,
Bilgi Birimleri ileti) göre karşılaştırır.
(Öğrenme Çıktıları Alt
Alanlar) d) TDE2.2.5. Sınıflandırır.
• Okuduğu metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihniyet, üslup,
ileti) göre sınıflandırır.
• Metindeki gerçek ve kurgu arasındaki farkı belirler.
e) TDE2.2.6. Tepki verir.
• Metni özetler.
• Okuduğu metinlere yönelik geri bildirimler sunar.
TDE2.3. Çözümleyebilme
a) TDE2.3.1. Parçaları belirler.
• Metindeki karakterlerin özelliklerini, amaçlarını ve niyetlerini inceler.
• Metindeki yapı unsurlarını belirler.
• Metindeki dil ve anlatım özelliklerini belirler.
• Metindeki dil işlevlerini belirler.
124