Page 131 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 131

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 21

         2. TEMA: KÜLTÜR YOLCULUĞU (DİNLEME/İZLEME)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Dinleme/İzleme
         Öğrenme Çıktıları
                               TDE1.2. “Kültür Yolculuğu” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
                               TDE1.2. Anlam Oluşturabilme
                                 a) TDE1.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.

                                 •  Dinleme/izleme metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
                                 b)  TDE1.2.2. Tahmin eder.
                                 •  Dinlediği/izlediği metnin başlık ve görsellerinden hareketle metnin yazılış ama-
                                   cını tahmin eder.
                                 •  Dinlediği/izlediği metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle be-
                                   lirler.
                                 c) TDE1.2.3. Çıkarım yapar.

                                 •  Dinlediği/izlediği metinde açıkça sunulan bilgileri belirler.
                                 •  Dinlediği/izlediği metinlerden hareketle çıkarımlar yapar.
                                 •  Dinlediği/izlediği  metinde  açıkça  ifade  edilen  neden-sonuç,  koşul,  varsayım
                                   bilgilerini belirler.
                                 •  Dinlediği/izlediği metnin konu ve/veya temasını belirler.
         Basamaklandırılmış      •  Dinlediği/izlediği metnin yardımcı düşüncelerini belirler.
         Bilgi Birimleri
         (Öğrenme Çıktıları Alt    •  Dinlediği/izlediği metinde ana düşünceyi duyguyu belirler.
         Alanlar)                •  Yazarın (senarist/yönetmen/şair) dinlediği/izlediği metni yazma amacını belir-

                                   ler.
                                 •  Dinlediği/izlediği metinde yer alan bilgilerin sunuluş şeklini inceler.
                                 •  Dinlediği/izlediği metindeki karakterlerin davranışlarından duygu ve düşünce-
                                   lerine yönelik çıkarımlar yapar.
                                 •  Dinlediği/izlediği  metin  ile  yazar  (senarist/yönetmen/şair)  arasındaki  ilişkiyi
                                   belirler.
                                 ç) TDE1.2.4. Karşılaştırır.

                                 •  Dinlediği/izlediği metin öncesi tahminleri ile okuma içeriğini karşılaştırır.
                                 •  Dinlediği/izlediği metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihni-
                                   yet, üslup, ileti) göre karşılaştırır.
                                 d) TDE1.2.5. Sınıflandırır.
                                 •  Dinlediği/izlediği metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihni-
                                   yet, üslup, ileti) göre sınıflandırır.
                                 •  Dinlediği/izlediği metindeki gerçek ve kurgu arasındaki farkı belirler.




                                                                                                         131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136