Page 131 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 131
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 21
2. TEMA: KÜLTÜR YOLCULUĞU (DİNLEME/İZLEME)
Metin Tahlili
Etkinliğe
Dönüştürülecek Dinleme/İzleme
Öğrenme Çıktıları
TDE1.2. “Kültür Yolculuğu” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
TDE1.2. Anlam Oluşturabilme
a) TDE1.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Dinleme/izleme metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
b) TDE1.2.2. Tahmin eder.
• Dinlediği/izlediği metnin başlık ve görsellerinden hareketle metnin yazılış ama-
cını tahmin eder.
• Dinlediği/izlediği metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle be-
lirler.
c) TDE1.2.3. Çıkarım yapar.
• Dinlediği/izlediği metinde açıkça sunulan bilgileri belirler.
• Dinlediği/izlediği metinlerden hareketle çıkarımlar yapar.
• Dinlediği/izlediği metinde açıkça ifade edilen neden-sonuç, koşul, varsayım
bilgilerini belirler.
• Dinlediği/izlediği metnin konu ve/veya temasını belirler.
Basamaklandırılmış • Dinlediği/izlediği metnin yardımcı düşüncelerini belirler.
Bilgi Birimleri
(Öğrenme Çıktıları Alt • Dinlediği/izlediği metinde ana düşünceyi duyguyu belirler.
Alanlar) • Yazarın (senarist/yönetmen/şair) dinlediği/izlediği metni yazma amacını belir-
ler.
• Dinlediği/izlediği metinde yer alan bilgilerin sunuluş şeklini inceler.
• Dinlediği/izlediği metindeki karakterlerin davranışlarından duygu ve düşünce-
lerine yönelik çıkarımlar yapar.
• Dinlediği/izlediği metin ile yazar (senarist/yönetmen/şair) arasındaki ilişkiyi
belirler.
ç) TDE1.2.4. Karşılaştırır.
• Dinlediği/izlediği metin öncesi tahminleri ile okuma içeriğini karşılaştırır.
• Dinlediği/izlediği metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihni-
yet, üslup, ileti) göre karşılaştırır.
d) TDE1.2.5. Sınıflandırır.
• Dinlediği/izlediği metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihni-
yet, üslup, ileti) göre sınıflandırır.
• Dinlediği/izlediği metindeki gerçek ve kurgu arasındaki farkı belirler.
131