Page 132 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Dinlediği/izlediği metindeki öznel ve nesnel ifadeleri ayırt eder.
                                 •  Dinlediği/izlediği metindeki bilgilerin güvenilir olup olmadığını belirler.

                                 e) TDE1.2.6. Tepki verir.
                                 •  Dinlediği/izlediği metni özetler.
                                 •  Dinlediği/izlediği metinlere yönelik geri bildirimler sunar.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tah-
                                   minde bulunur.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde  geçen,  bilmediği  kelimelerin  anlamını  tahmin
                                   eder.

                                 •  Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamlarına yönelik
                                   tahminleri ile kelimelerin sözlük anlamlarını karşılaştırır.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Dinlediklerini/izlediklerini özetler.
                                 •  Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
                                 •  Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.
                                 •  Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu tespit eder.

                                 •  Dinlediklerine/izlediklerine yönelik farklı başlıklar önerir.
                                 •  Dinlediklerinin/izlediklerinin içeriğini değerlendirir.

                                 •  Öğrenci bir metni not tutarak izlemede zorluk yaşayabilir.
                                 •  Dinlediği metnin içeriğini anlamakta güçlük çekebilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Belli yönergeleri izleyerek bir tartışmada görev almakta zorlanabilir.
                                 •  Tartışma sonunda değerlendirme, öz değerlendirme yapmakta güçlük çekebi-
                                   lir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Dinlerken/izlerken dikkat edilecek unsurlar tahtaya yazılarak etkinlik boyunca
                               rahatça görünür kılınabilir.
         İçerik
                               İF2: Dinleme/izleme ve not alma çalışmasının daha kolay anlaşılabilmesi için video
                               yavaşlatılarak tekrar oynatılabilir.
                               SF1: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
                               lecek öğrencilerin aynı grupta olmaları sağlanabilir.
                               SF2: Kalabalık sınıflarda ve gruplarda aktif katılımı artırmak amacıyla birden fazla
                               grup sözcüsü seçilebilir.
         Süreç                 SF3: Gruplara verilen süre sınıftaki öğrencilerin seviye ve ihtiyaçlarına göre artı-
                               rılabilir veya azaltılabilir. Gruplar kendi aralarında tartışırken öğretmen, grupları
                               dolaşarak her öğrencinin aktif katılımı için gruba rehberlik edebilir.
                               SF4: Tartışmaya katılımı artırmak amacıyla ilgili öğrencilere yönlendirici ve basit
                               sorular yöneltilerek öğrenciler cesaretlendirilebilir.






    132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137