Page 132 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Dinlediği/izlediği metindeki öznel ve nesnel ifadeleri ayırt eder.
• Dinlediği/izlediği metindeki bilgilerin güvenilir olup olmadığını belirler.
e) TDE1.2.6. Tepki verir.
• Dinlediği/izlediği metni özetler.
• Dinlediği/izlediği metinlere yönelik geri bildirimler sunar.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tah-
minde bulunur.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen, bilmediği kelimelerin anlamını tahmin
eder.
• Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamlarına yönelik
tahminleri ile kelimelerin sözlük anlamlarını karşılaştırır.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Dinlediklerini/izlediklerini özetler.
• Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
• Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.
• Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu tespit eder.
• Dinlediklerine/izlediklerine yönelik farklı başlıklar önerir.
• Dinlediklerinin/izlediklerinin içeriğini değerlendirir.
• Öğrenci bir metni not tutarak izlemede zorluk yaşayabilir.
• Dinlediği metnin içeriğini anlamakta güçlük çekebilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Belli yönergeleri izleyerek bir tartışmada görev almakta zorlanabilir.
• Tartışma sonunda değerlendirme, öz değerlendirme yapmakta güçlük çekebi-
lir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Dinlerken/izlerken dikkat edilecek unsurlar tahtaya yazılarak etkinlik boyunca
rahatça görünür kılınabilir.
İçerik
İF2: Dinleme/izleme ve not alma çalışmasının daha kolay anlaşılabilmesi için video
yavaşlatılarak tekrar oynatılabilir.
SF1: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
lecek öğrencilerin aynı grupta olmaları sağlanabilir.
SF2: Kalabalık sınıflarda ve gruplarda aktif katılımı artırmak amacıyla birden fazla
grup sözcüsü seçilebilir.
Süreç SF3: Gruplara verilen süre sınıftaki öğrencilerin seviye ve ihtiyaçlarına göre artı-
rılabilir veya azaltılabilir. Gruplar kendi aralarında tartışırken öğretmen, grupları
dolaşarak her öğrencinin aktif katılımı için gruba rehberlik edebilir.
SF4: Tartışmaya katılımı artırmak amacıyla ilgili öğrencilere yönlendirici ve basit
sorular yöneltilerek öğrenciler cesaretlendirilebilir.
132