Page 133 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ÜF1: Öğrencilerin dikkat etmesi gereken dereceli puanlama anahtarı kuralları, et-
kileşimli tahtadan açılarak tartışma etkinliği boyunca takip edebilmesi sağlanabi-
lir.
Ürün ÜF2: Değerlendirme grubundaki öğrencilerden puanlamada zorlanan öğrenciler
dereceli puanlama anahtarında puan vermekte zorlanan öğrenciler için puan ver-
mek yerine “evet hayır” şeklinde cevaplar verebileceği başka değerlendirme araç-
ları kullanabilir. Okumakta zorlanan öğrenciler için grupta okuyucu belirlenerek
ölçek maddeleri okunabilir.
FÖOD1: Etkileşimli tahtayı görmekte, duymakta zorlanan öğrenciler gereksinim-
leri doğrultusunda sınıfta uygun yerlere oturtulabilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Etkileşimli tahta kullanılırken perde, cam ve ışık gibi ortam koşulları dü-
zenlenebilir. Tahtanın ekran görüntüsünü bozabilecek etmenler ortadan kaldırıla-
rak ekran parlaklığı düzenlenebilir.
133