Page 138 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
e) TDE4.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
• Yazısını bağdaşıklık ögelerine dikkat ederek yazar.
f) TDE4.3.7. Yazım kurallarını uygular.
• Yazısında yazım kurallarını etkili bir şekilde kullanır.
g) TDE4.3.8. Noktalama kurallarını uygular.
• Yazısında noktalama kurallarını etkili bir şekilde kullanır.
TDE4.4. Yansıtabilme
a) TDE4.4.1. Kendini değerlendirir.
• Yazma sürecindeki davranış, duygu ve düşüncelerini değerlendirir.
• Yazısını içerik yönünden değerlendirir.
• Yazısını dil ve anlatım yönünden değerlendirir.
• Yazısını paydaşların görüşlerine göre değerlendirir.
b) TDE4.4.2. Tepki verir.
• Genel geri bildirimlere bağlı olarak bundan sonra yazacağı metin ile ilgili ken-
disine yeni hedefler belirler.
• Özgün yazar kimliğini oluşturur.
• Yazısını sınıf/okul panolarında ya da okulun resmî çevrim içi ortamlarında pay-
laşır.
• Bilgilendirici metin yazar.
• Yazma stratejilerini uygular. (Güdümlü okuma, metin tamamlama, bir metni
kendi kelimeleriyle yeniden oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma
gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması sağlanır.)
• Bir işin işlem basamaklarını yazar.
• Bir işi işlem basamaklarına göre yazar.
Ön Koşul Beceriler/ • Yazdıklarını düzenler.
Temel Kabuller • Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
• Yazdıklarını desteklemek için gerektiğinde grafik ve tablo kullanır.
• Yazılarını zenginleştirmek için atasözleri, deyimler ve özdeyişler kullanır.
• Yazdıklarını paylaşır. (Öğrenciler yazdıklarını sınıf ve okul panosu ile sosyal
medyada paylaşmaya teşvik edilir.)
• Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimele-
rin Türkçelerini kullanır.
• Öğrenci yazma planları yapmakta zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Düşünceyi geliştirme yollarını kullanmada zorlanabilir.
İhtiyaçları • Uygun söz varlığı kullanmada zorlanabilir.
• Yazılarında açık ve örtük ifadeleri yerinde kullanamayabilir.
138