Page 138 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 e) TDE4.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
                                 •  Yazısını bağdaşıklık ögelerine dikkat ederek yazar.

                                 f) TDE4.3.7. Yazım kurallarını uygular.
                                 •  Yazısında yazım kurallarını etkili bir şekilde kullanır.
                                 g) TDE4.3.8. Noktalama kurallarını uygular.

                                 •  Yazısında noktalama kurallarını etkili bir şekilde kullanır.
                               TDE4.4. Yansıtabilme
                                 a) TDE4.4.1. Kendini değerlendirir.

                                 •  Yazma sürecindeki davranış, duygu ve düşüncelerini değerlendirir.
                                 •  Yazısını içerik yönünden değerlendirir.
                                 •  Yazısını dil ve anlatım yönünden değerlendirir.

                                 •  Yazısını paydaşların görüşlerine göre değerlendirir.
                                 b) TDE4.4.2. Tepki verir.
                                 •  Genel geri bildirimlere bağlı olarak bundan sonra yazacağı metin ile ilgili ken-
                                   disine yeni hedefler belirler.
                                 •  Özgün yazar kimliğini oluşturur.

                                 •  Yazısını sınıf/okul panolarında ya da okulun resmî çevrim içi ortamlarında pay-
                                   laşır.

                                 •  Bilgilendirici metin yazar.
                                 •  Yazma  stratejilerini  uygular.  (Güdümlü  okuma,  metin  tamamlama,  bir  metni
                                   kendi kelimeleriyle yeniden oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma
                                   gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması sağlanır.)
                                 •  Bir işin işlem basamaklarını yazar.

                                 •  Bir işi işlem basamaklarına göre yazar.

         Ön Koşul Beceriler/     •  Yazdıklarını düzenler.
         Temel Kabuller          •  Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

                                 •  Yazdıklarını desteklemek için gerektiğinde grafik ve tablo kullanır.
                                 •  Yazılarını zenginleştirmek için atasözleri, deyimler ve özdeyişler kullanır.
                                 •  Yazdıklarını  paylaşır.  (Öğrenciler  yazdıklarını  sınıf  ve  okul  panosu  ile  sosyal
                                   medyada paylaşmaya teşvik edilir.)
                                 •  Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimele-
                                   rin Türkçelerini kullanır.
                                 •  Öğrenci yazma planları yapmakta zorluk yaşayabilir.

         Tema Bazlı Öğrenci      •  Düşünceyi geliştirme yollarını kullanmada zorlanabilir.
         İhtiyaçları             •  Uygun söz varlığı kullanmada zorlanabilir.
                                 •  Yazılarında açık ve örtük ifadeleri yerinde kullanamayabilir.



    138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143