Page 143 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 143

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 23

        3.TEMA: YAŞAMIN İZİNDE (KONUŞMA)
                               Edebiyat Atölyesi
                               Konuşma

                               TDE3.1. Edebiyat ve sanatın yaşamdaki yansımalarını etkileşimli bir biçimde ele
                               aldığı konuşmasını yönetebilme
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        TDE3.2. Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini yaratı-
         Öğrenme Çıktıları     cılığı ile bütünleştirdiği bir konuşma içeriği oluşturabilme
                               TDE3.3. Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini yaratı-
                               cılığı ile bütünleştirdiği konuşmasında kural uygulayabilme

                               TDE3.4. Yaşamdan izler taşıyan karakterlerle kurduğu etkileşimi yansıtan konuş-
                               masına yönelik görüşlerini yansıtabilme
                               TDE3.1. Konuşmayı Yönetebilme

                                 a) TDE3.1.1. Seçim yapar.
                                 •  Konuşmasının amacına (ikna etme, bilgilendirme) karar verir.
                                 •  Konuşmasının özelliklerini (hazırlıklı/hazırlıksız, süre, hedef kitle) belirler.

                                 •  Konuşma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
                                 b) TDE3.1.2. İlişkiyi sürdürür.
                                 •  Konuşmasında engelleri ortadan kaldırır.

                                 •  Konuşma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.
                                TDE3.2. İçerik Oluşturabilme
                                 a) TDE3.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri         •  Konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kurar
         (Öğrenme Çıktıları Alt     b) TDE3.2.2. Tahmin eder.
         Alanlar)
                                 •  Hedef kitlenin özelliklerine yönelik tahminlerde bulunarak konuşmasının giriş,
                                   gelişme ve sonuç bölümlerini tasarlar.
                                 c) TDE3.2.3. Karşılaştırır.

                                 •  Konuşmasının amacına uygun ana düşünceyi belirlerken karşılaştırma içeren
                                   iletiler oluşturur.

                                 ç) TDE3.2.4. Sınıflandırır.
                                 •  Dilin kullanım alanına (özel, mesleki, eğitim ve kamusal) göre konuşmasının içe-
                                   riğini belirler.
                                 d) TDE3.2.5. Yeniden ifade eder.
                                 •  Konuşmasının türüne göre bilgileri toplar (Hazırlıklı konuşmada bilgi toplar, ha-
                                   zırlıksız konuşmada not alır.).






                                                                                                         143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148