Page 143 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 143
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 23
3.TEMA: YAŞAMIN İZİNDE (KONUŞMA)
Edebiyat Atölyesi
Konuşma
TDE3.1. Edebiyat ve sanatın yaşamdaki yansımalarını etkileşimli bir biçimde ele
aldığı konuşmasını yönetebilme
Etkinliğe
Dönüştürülecek TDE3.2. Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini yaratı-
Öğrenme Çıktıları cılığı ile bütünleştirdiği bir konuşma içeriği oluşturabilme
TDE3.3. Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini yaratı-
cılığı ile bütünleştirdiği konuşmasında kural uygulayabilme
TDE3.4. Yaşamdan izler taşıyan karakterlerle kurduğu etkileşimi yansıtan konuş-
masına yönelik görüşlerini yansıtabilme
TDE3.1. Konuşmayı Yönetebilme
a) TDE3.1.1. Seçim yapar.
• Konuşmasının amacına (ikna etme, bilgilendirme) karar verir.
• Konuşmasının özelliklerini (hazırlıklı/hazırlıksız, süre, hedef kitle) belirler.
• Konuşma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
b) TDE3.1.2. İlişkiyi sürdürür.
• Konuşmasında engelleri ortadan kaldırır.
• Konuşma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.
TDE3.2. İçerik Oluşturabilme
a) TDE3.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri • Konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kurar
(Öğrenme Çıktıları Alt b) TDE3.2.2. Tahmin eder.
Alanlar)
• Hedef kitlenin özelliklerine yönelik tahminlerde bulunarak konuşmasının giriş,
gelişme ve sonuç bölümlerini tasarlar.
c) TDE3.2.3. Karşılaştırır.
• Konuşmasının amacına uygun ana düşünceyi belirlerken karşılaştırma içeren
iletiler oluşturur.
ç) TDE3.2.4. Sınıflandırır.
• Dilin kullanım alanına (özel, mesleki, eğitim ve kamusal) göre konuşmasının içe-
riğini belirler.
d) TDE3.2.5. Yeniden ifade eder.
• Konuşmasının türüne göre bilgileri toplar (Hazırlıklı konuşmada bilgi toplar, ha-
zırlıksız konuşmada not alır.).
143