Page 141 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Etnografya Müzesinin tarihçesi ve müzede sergilenen kültürel varlıklarla ilgili sayı-
sal veriler arama motoru kullanılarak farklı internet sitelerinden incelenir. Öğren-
ciler grupları ile beraber izledikleri müze görüntülerinden ve inceledikleri sayısal
verilerden notlar alır. Tüm gruplar notlarını tamamladıktan sonra bu notlar sınıf
panosuna asılır. Öğrenciler gruplarıyla beraber diğer grupların hazırladıkları not-
ları inceler, eksik gördükleri notlara eklemeler yapar. Böylece her öğrenci akranının
sanal müze tanıtım yazısı planına katkı sağlar. Bu etkinliğin sonunda notlar yeniden
gruplara dağıtılarak gruplardan incelemeleri istenir. Grup olarak incelemeler ta-
mamlandıktan sonra öğrenciler kendi yerlerine döner (FÖOD3). Her öğrenciden
sanal müze ziyaretleriyle ilgili izlenimlerini ve aldıkları notları içeren yazı yazmaları
istenir. Bu yazılarında sanal müze ziyaretlerinin normal müze ziyaretlerine göre ne
kadar kullanışlı ve verimli olduğuna ilişkin mesajların da yer alması beklenir. Topla-
nan bilgi ve veriler ışığında yazım ve noktalama kurallarına uyarak tanıtım yazıları
yazılır (ÜF1, ÜF2).
Bu yazının sunum yoluyla sınıf arkadaşlarına, okul panosundan okuldaki diğer
öğrencilere ve sosyal medya aracılığıyla diğer müze sever insanlara ulaştırılması
planlanır. Öğretmen önceden hazırladığı dereceli puanlama anahtarlarını (ÜF3)
öğrencilere dağıtır.
Öğrenciler metinlerini rastgele bir başka arkadaşına verir. Böylece her öğrenci bir
başka arkadaşının metnini inceleyerek puanlamasını yapar (SF3). Puanlamada “dil
ve üslup özellikleri, ifadedeki özgünlük, açık ve örtük mesajlar, öznel ve nesnel ifa-
delere yer verme, görsellerden yararlanma, yazım ve noktalama, düşünceyi geliş-
tirme yolları” gibi ölçütler yer alabilir.
Puanlamalar yapıldıktan sonra metinler ve puanlama anahtarı metni yazan öğren-
cilere yeniden dağıtılır. Akran değerlendirmeleri gözden geçirilir ve öz değerlendir-
me yapılır.
Geri bildirimler doğrultusunda her öğrenci metninde düzeltmelerini yapar (ÜF4).
Metinler, Müzeler Haftası’nda (18-24 Mayıs) okul panosunda yayınlanır.
Öğretmen, öğrencilerin doldurduğu dereceli puanlama anahtarlarını ve metinleri
toplar. Düzeltilmiş metinleri, puanlama anahtarlarını inceler. Kendi görüşlerini de
katarak 5-6 metin seçer. Seçtiği metinleri okulun sitesinde yayınlar.
Çalışmalar tamamlanınca metinler sınıf portfolyo dosyasında saklanır.
Öğrenciler, tanıtım yazısı planlayıp yazar. İçerik hakkında bilgi ve veriler toplar. De-
Değerlendirme receli puanlama anahtarı aracılığıyla akran değerlendirmeleri yapar; bu değerlen-
dirme sonrasında metinlerinde düzeltmeler yapar.
Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:
• İşitsel bilgilere alternatif olarak metin ve video sağlayan seçenekler
• Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler
Kullanılan Evrensel İçeriği anlamak için seçenekler sunun:
Tasarım Ögeleri
• Arka plan bilgisi sağlayan veya etkinleştiren seçenekler
• Bilgi işlemeye rehberlik eden seçenekler
• Hafızayı ve aktarımı destekleyen seçenekler
141