Page 144 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Söz varlığını kullanarak konuşmasının içeriğini düzenler.
e) TDE3.2.6. Tepki verir.
• Konuşmasını planlarken dil işlevlerini kullanır.
f) TDE3.2.7. Sesle anlam oluşturur.
• Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanacağını göz önünde bulun-
durur.
• Konuşmasını diksiyon ve telaffuzu etkin bir şekilde kullanacak şekilde planlar.
g) TDE3.2.8. Görsel ögeleri kullanır.
• Konuşma içeriğini desteklemek için kullanacağı görsel ve işitsel ögelere karar
verir.
ğ) TDE3.2.9. Sunar.
• Yapacağı konuşmanın plan taslağını sunar.
• Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
TDE3.3. Kural Uygulayabilme
a) TDE3.3.1. Plan hazırlar.
• Konuşmasına planına uygun bir şekilde başlar.
• Konuşmasını dikkat çekici bir girişle başlatır.
b) TDE3.3.2. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
• Konuşmasını desteklemek amacıyla düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
• Duygu, düşünce ve hayallerini kendine özgü bir üslupla ifade eder.
c) TDE3.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.
• Söz varlığını bağlama uygun şekilde kullanır.
• Ana düşünce ve destekleyici bilgilerle konuşmasını sürdürür.
• Konuşmasını hedef kitleye uygun bir söz varlığı ve üslupla sürdürür.
ç) TDE3.3.4. İletileri açık ve örtük biçimde ifade eder.
• Vermek istediği iletileri açık veya örtük bir şekilde ifade eder.
• Duygu, düşünce ve hayallerini tutarlı bir şekilde ifade eder.
• Konuşmayı başlatma, sürdürme ve bitirme ifadelerini etkili kullanır.
• Millî ve manevi değerlere ve kültürel unsurlara dikkat ederek konuşmasını sür-
dürür.
• Konuşmasında toplumsal hassasiyet oluşturacak ögeler (Siyaset, din, etnisite
vb.) kullanmaktan kaçınır.
• Konuşmasında olumlu tutum ve değerleri vurgular.
d) TDE3.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.
• Konuşmasında Türkçenin dil yapısını ve işlevini amacına uygun kullanır.
144