Page 144 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Söz varlığını kullanarak konuşmasının içeriğini düzenler.
                                 e) TDE3.2.6. Tepki verir.

                                 •  Konuşmasını planlarken dil işlevlerini kullanır.
                                 f) TDE3.2.7. Sesle anlam oluşturur.
                                 •  Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanacağını göz önünde bulun-
                                   durur.
                                 •  Konuşmasını diksiyon ve telaffuzu etkin bir şekilde kullanacak şekilde planlar.

                                 g) TDE3.2.8. Görsel ögeleri kullanır.
                                  •  Konuşma içeriğini desteklemek için kullanacağı görsel ve işitsel ögelere karar
                                   verir.
                                 ğ) TDE3.2.9. Sunar.
                                 •  Yapacağı konuşmanın plan taslağını sunar.

                                 •  Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
                               TDE3.3. Kural Uygulayabilme
                                 a) TDE3.3.1. Plan hazırlar.

                                 •  Konuşmasına planına uygun bir şekilde başlar.
                                 •  Konuşmasını dikkat çekici bir girişle başlatır.
                                 b) TDE3.3.2. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.

                                 •  Konuşmasını desteklemek amacıyla düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
                                 •  Duygu, düşünce ve hayallerini kendine özgü bir üslupla ifade eder.
                                 c) TDE3.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.

                                 •  Söz varlığını bağlama uygun şekilde kullanır.
                                 •  Ana düşünce ve destekleyici bilgilerle konuşmasını sürdürür.
                                 •  Konuşmasını hedef kitleye uygun bir söz varlığı ve üslupla sürdürür.

                                 ç) TDE3.3.4. İletileri açık ve örtük biçimde ifade eder.
                                 •  Vermek istediği iletileri açık veya örtük bir şekilde ifade eder.
                                 •  Duygu, düşünce ve hayallerini tutarlı bir şekilde ifade eder.

                                 •  Konuşmayı başlatma, sürdürme ve bitirme ifadelerini etkili kullanır.
                                 •  Millî ve manevi değerlere ve kültürel unsurlara dikkat ederek konuşmasını sür-
                                   dürür.
                                 •  Konuşmasında toplumsal hassasiyet oluşturacak ögeler (Siyaset, din, etnisite
                                   vb.) kullanmaktan kaçınır.
                                 •  Konuşmasında olumlu tutum ve değerleri vurgular.
                                 d) TDE3.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.

                                 •  Konuşmasında Türkçenin dil yapısını ve işlevini amacına uygun kullanır.



    144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149