Page 146 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 146
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Okuma güçlüğü yaşayabilir.
• Farklı öğrenme alanlarına sahip öğrenciler, etkileşimli tahtada açılan bilgilere
odaklanmakta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Romanı hafızada tutmakta ve/veya romanın içeriğini anlamakta zorlanan öğ-
renciler için kısa ve basit bir roman seçilebilir veya öğretmen tarafından sesli/yazılı
şekilde özet verilebilir.
İçerik
İF2: Anlamada ve çözümlemede güçlük yaşayan öğrenciler için çalışma kâğıdın-
daki kahramanın istenen özellikleri başlıklarla belirlenebilir. Böylece kahramanın
özelliklerini daha rahat çözümlemesi sağlanabilir.
SF1: Seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için romandaki kahramanlardan birkaç
seçenek sunulup öğrencinin seçim yapması sağlanabilir.
SF2: Öğretmen, hayal kurmada, tahmin etmede zorlanan öğrenciler için sorulan
soruların cevaplarına yönelik ipuçları sunabilir.
SF3: Videoyu takip etmede zorlanan öğrenciler için mülakat ile ilgili özelliklerin ya-
zılı olduğu ders notları basılı hâlde dağıtılarak öğrencilerin takip etmeleri kolaylaş-
tırılabilir.
SF4: Cevap vermede çekinen öğrencilerin katılımını sağlamak için sınıfta kendileri-
ne yakın gördükleri akranları ile ikili grup oluşturmaları sağlabilir.
Süreç SF5: Mülakatta olması gereken özellikler hakkında fikir yürütme ve cevap vermede
zorlanacak öğrenciler için sorularla ilgili ipuçları sağlanabilir.
SF6: Fikir yürütme ve mülakat planını oluşturmada zorlanan öğrenciler için süreç
bireyselden ikili üçlü gruplar hâline dönüştürülerek akran desteği sağlanabilir.
SF7: Fiziksel desteğe gereksinim duyan öğrenciler olması durumunda öğrenciler
tarafından isimlikler yapılması yerine öğretmen tarafından yazılan etiketlerin öğ-
rencilere verilmesi ve bu etiketleri yakalarına yapıştırmaları sağlanabilir.
SF8: Dikkatini toplamakta güçlük yaşayan öğrencilere sunulan mülakatları ilgi çe-
kici kılmak için ilgileri doğrultusunda görsel ve müzik desteği sağlanabilir.
SF9: Örtük iletileri anlamakta güçlük çeken öğrenciler için ipuçları sağlanabilir.
ÜF1: Görmekte zorlanan ya da fiziksel gereksinimleri olan öğrencilerin daha rahat
yazmaları, kâğıdını daha rahat kullanabilmeleri için çalışma kâğıdı A4 boyutu yeri-
ne A3 boyutunda dağıtılabilir.
ÜF2: Hatırlama ve hafızada tutmada zorluk yaşayan öğrenciler için öğretmen ça-
Ürün
lışma kâğıtlarını ikiye ayrılmış ve başlıklı hâlde düzenlenmiş şablon şeklinde vere-
bilir.
ÜF3: Gereksinim duyan öğrenciler için dereceli puanlama anahtarı bu öğrencilerin
gereksinimleri doğrultusunda düzenlenebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Görmekte zorlanan, dikkati hızlı dağılan ya da işitmede zorluk yaşayan
Ortamı Düzenlemeleri öğrenciler için sınıfta ideal oturma düzeni sağlanabilir.
146