Page 146 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 146

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Okuma güçlüğü yaşayabilir.
                                 •  Farklı öğrenme alanlarına sahip öğrenciler, etkileşimli tahtada açılan bilgilere
                                   odaklanmakta zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Romanı hafızada tutmakta ve/veya romanın içeriğini anlamakta zorlanan öğ-
                               renciler için kısa ve basit bir roman seçilebilir veya öğretmen tarafından sesli/yazılı
                               şekilde özet verilebilir.
         İçerik
                               İF2: Anlamada ve çözümlemede güçlük yaşayan öğrenciler için çalışma kâğıdın-
                               daki kahramanın istenen özellikleri başlıklarla belirlenebilir. Böylece kahramanın
                               özelliklerini daha rahat çözümlemesi sağlanabilir.

                               SF1: Seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için romandaki kahramanlardan birkaç
                               seçenek sunulup öğrencinin seçim yapması sağlanabilir.

                               SF2: Öğretmen, hayal kurmada, tahmin etmede zorlanan öğrenciler için sorulan
                               soruların cevaplarına yönelik ipuçları sunabilir.

                               SF3: Videoyu takip etmede zorlanan öğrenciler için mülakat ile ilgili özelliklerin ya-
                               zılı olduğu ders notları basılı hâlde dağıtılarak öğrencilerin takip etmeleri kolaylaş-
                               tırılabilir.
                               SF4: Cevap vermede çekinen öğrencilerin katılımını sağlamak için sınıfta kendileri-
                               ne yakın gördükleri akranları ile ikili grup oluşturmaları sağlabilir.
         Süreç                 SF5: Mülakatta olması gereken özellikler hakkında fikir yürütme ve cevap vermede
                               zorlanacak öğrenciler için sorularla ilgili ipuçları sağlanabilir.
                               SF6: Fikir yürütme ve mülakat planını oluşturmada zorlanan öğrenciler için süreç
                               bireyselden ikili üçlü gruplar hâline dönüştürülerek akran desteği sağlanabilir.
                               SF7: Fiziksel desteğe gereksinim duyan öğrenciler olması durumunda öğrenciler
                               tarafından isimlikler yapılması yerine öğretmen tarafından yazılan etiketlerin öğ-
                               rencilere verilmesi ve bu etiketleri yakalarına yapıştırmaları sağlanabilir.

                               SF8: Dikkatini toplamakta güçlük yaşayan öğrencilere sunulan mülakatları ilgi çe-
                               kici kılmak için ilgileri doğrultusunda görsel ve müzik desteği sağlanabilir.

                               SF9: Örtük iletileri anlamakta güçlük çeken öğrenciler için ipuçları sağlanabilir.
                               ÜF1: Görmekte zorlanan ya da fiziksel gereksinimleri olan öğrencilerin daha rahat
                               yazmaları, kâğıdını daha rahat kullanabilmeleri için çalışma kâğıdı A4 boyutu yeri-
                               ne A3 boyutunda dağıtılabilir.
                               ÜF2: Hatırlama ve hafızada tutmada zorluk yaşayan öğrenciler için öğretmen ça-
         Ürün
                               lışma kâğıtlarını ikiye ayrılmış ve başlıklı hâlde düzenlenmiş şablon şeklinde vere-
                               bilir.
                               ÜF3: Gereksinim duyan öğrenciler için dereceli puanlama anahtarı bu öğrencilerin
                               gereksinimleri doğrultusunda düzenlenebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Görmekte zorlanan, dikkati hızlı dağılan ya da işitmede zorluk yaşayan
         Ortamı Düzenlemeleri  öğrenciler için sınıfta ideal oturma düzeni sağlanabilir.






    146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151