Page 145 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
e) TDE3.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
• Konuşmasını bağdaşıklık ögelerine dikkat ederek yapar.
f) TDE3.3.7. Beden dilini ve mekânı kullanır.
• Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanır.
• Konuşmasında diksiyon ve telaffuzu etkin bir şekilde kullanır.
• Konuşmasında mekânı etkin bir şekilde kullanır.
• Konuşmasında zamanı verimli bir şekilde kullanır
• Konuşma sürecinde dinleyici ile etkileşim kurar.
TDE3.4. Yansıtabilme
a) TDE3.4.1. Kendini değerlendirir.
• Konuşma sürecindeki davranış, duygu ve düşüncelerini değerlendirir.
• Konuşmasını içerik yönünden değerlendirir.
• Konuşmasını dil ve anlatım yönünden değerlendirir.
• Konuşmasını paydaşların görüşlerine göre değerlendirir.
b) TDE3.4.2. Tepki verir.
• Genel geri bildirimlere bağlı olarak bundan sonra yapacağı konuşmalar için
kendisine yeni hedefler belirler.
• Özgün konuşmacı kimliğini oluşturur.
• Konuşmasını dijital ortamlar için yeniden düzenleyebilir.
• Bu temada öğrencilerin; roman türünün genel özelliklerini, bu türe özgü yapı
unsurlarını, roman tahliliyle ilgili çözümleme aşamalarını ve dil bilgisi konula-
rından cümlenin ögelerini bildikleri kabul edilmektedir.
Ön Koşul Beceriler/ • Öğrencilerin öğretici metinlerin genel özelliklerini ve öğretici metinlere yönelik
Temel Kabuller metin çözümleme süreçlerini bildikleri öngörülmektedir.
• Öğrencilerin konuşma stratejilerini uyguladığı varsayılmaktadır (Serbest, gü-
dümlü, kelime ve kavram havuzundan seçerek konuşma gibi yöntem ve teknikle-
rin kullanılması sağlanır.).
• Öğrenci, edebiyat ve sanatın yaşamdaki yansımalarını etkileşimli bir biçimde
ele aldığı konuşmasını yönetemeyebilir.
• Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini bütünleştir-
diği bir konuşma içeriği oluşturamayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini bütünleşti-
İhtiyaçları rip anlatamayabilir.
• Konuşma kurallarına uygun konuşma yapamayabilir.
• Romandaki karakterlerle etkileşim kuramayabilir.
• Konuşmasında görüşlerini yansıtamayabilir.
145