Page 145 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 e) TDE3.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
                                 •  Konuşmasını bağdaşıklık ögelerine dikkat ederek yapar.

                                 f) TDE3.3.7. Beden dilini ve mekânı kullanır.
                                 •  Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanır.
                                 •  Konuşmasında diksiyon ve telaffuzu etkin bir şekilde kullanır.

                                 •  Konuşmasında mekânı etkin bir şekilde kullanır.
                                 •  Konuşmasında zamanı verimli bir şekilde kullanır
                                 •  Konuşma sürecinde dinleyici ile etkileşim kurar.

                               TDE3.4. Yansıtabilme
                                 a) TDE3.4.1. Kendini değerlendirir.
                                 •  Konuşma sürecindeki davranış, duygu ve düşüncelerini değerlendirir.

                                 •  Konuşmasını içerik yönünden değerlendirir.
                                 •  Konuşmasını dil ve anlatım yönünden değerlendirir.
                                 •  Konuşmasını paydaşların görüşlerine göre değerlendirir.

                                 b) TDE3.4.2. Tepki verir.
                                 •  Genel geri bildirimlere bağlı olarak bundan sonra yapacağı konuşmalar için
                                   kendisine yeni hedefler belirler.
                                 •  Özgün konuşmacı kimliğini oluşturur.
                                 •  Konuşmasını dijital ortamlar için yeniden düzenleyebilir.

                                 •  Bu temada öğrencilerin; roman türünün genel özelliklerini, bu türe özgü yapı
                                   unsurlarını, roman tahliliyle ilgili çözümleme aşamalarını ve dil bilgisi konula-
                                   rından cümlenin ögelerini bildikleri kabul edilmektedir.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Öğrencilerin öğretici metinlerin genel özelliklerini ve öğretici metinlere yönelik
         Temel Kabuller            metin çözümleme süreçlerini bildikleri öngörülmektedir.
                                 •  Öğrencilerin konuşma stratejilerini uyguladığı varsayılmaktadır (Serbest, gü-
                                   dümlü, kelime ve kavram havuzundan seçerek konuşma gibi yöntem ve teknikle-
                                   rin kullanılması sağlanır.).

                                 •  Öğrenci, edebiyat ve sanatın yaşamdaki yansımalarını etkileşimli bir biçimde
                                   ele aldığı konuşmasını yönetemeyebilir.

                                 •  Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini bütünleştir-
                                   diği bir konuşma içeriği oluşturamayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini bütünleşti-
         İhtiyaçları               rip anlatamayabilir.

                                 •  Konuşma kurallarına uygun konuşma yapamayabilir.
                                 •  Romandaki karakterlerle etkileşim kuramayabilir.
                                 •  Konuşmasında görüşlerini yansıtamayabilir.





                                                                                                         145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150