Page 147 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Romandaki Kahramanım
                               Okunan ve tahlil edilen Fatih-Harbiye romanındaki bir kişiyle kurmaca bir mülaka-
         Konu
                               ta hazırlanma ve mülakatı yapma çalışması
                               TDE3.1. Edebiyat ve sanatın yaşamdaki yansımalarını etkileşimli bir biçimde ele
                               aldığı konuşmasını yönetebilme
                               TDE3.2. Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini yaratı-
                               cılığı ile bütünleştirdiği bir konuşma içeriği oluşturabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE3.3. Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini yaratı-
                               cılığı ile bütünleştirdiği konuşmasında kural uygulayabilme
                               TDE3.4. Yaşamdan izler taşıyan karakterlerle kurduğu etkileşimi yansıtan konuş-
                               masına yönelik görüşlerini yansıtabilme
                               Öğretmenin hazırlayacağı mülakat hazırlık ve yapılma aşamalarını gösteren bir öz
         Materyaller           değerlendirme ile akran değerlendirmesi formu, çalışma kâğıdı, dereceli puanla-
                               ma anahtarı, etkileşimli tahta, kartlar (isimlik), mikrofon.
         Etkinlik Süresi       4 ders saati

                               Okunan ve tahlil edilen Fatih-Harbiye romanındaki bir kahramanla kurmaca bir
                               mülakat yapabilmeye yönelik performans görevi verilir. Öğrencilerden performans
                               görevleri için sınıf dışında da hazırlık yapmaları istenir. Performans görevine yöne-
                               lik oluşturulan mülakat çalışması sınıfta yapılır (hazırlık, sunma, değerlendirme).

                               Bu etkinlikte konuşma öğrenme alanı ele alınarak çalışma kâğıdı,dereceli puanla-
                               ma anahtarı,öz değerlendirme ve akran değerlendirme formu kullanılmıştır.

                               Çalışma Kâğıdı: Herhangi bir konunun öğretimi aşamasında; öğrencilerden yapıl-
                               ması gerekenlerin belirtildiği, işlem basamaklarını kapsayan, bilgilerin yapılandı-
                               rılmasına yardım eden bir materyaldir. Bu etkinlikte kahramanın özellikleri çalışma
                               yaprakları aracılığıyla yapılandırılmaktadır.
                               Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere
         Etkinlik Açıklaması   göre değerlendirileceğini ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk gele-
                               ceğini gösteren puanlama araçlarıdır. Bu etkinlikte öğrencilerin mülakat tekniğin-
                               de kullandıkları dil ve uslüp kullanımının performans derecesinin, dereceli puanla-
                               ma anahtarı ile ölçülmesi amaçlanmaktadır.

                               Öz Değerlendirme: Öğrencinin kendi çalışmasını değerlendirdiği özel bir formdur.
                               Rastgele yaptırılmaz, öğrenci öğretmenin hazırladığı formu doldurarak kendi ürü-
                               nünün çalışmasını değerlendirir. Bu etkinlikte mülakata hazırlık ve mülakatın yapıl-
                               ma aşamaları öz değerlendirme formları ile takip edilmektedir.
                               Akran Değerlendirmesi: Öğrencilerin birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmele-
                               ridir. Bunun için akran değerlendirme formu kullanılır. Bu değerlendirmede amaç
                               not vermek değil öğrencilerin olumlu ve yapıcı eleştiride bulunma becerisini geliş-
                               tirmektir. Bu etkinlikte mülakata hazırlık ve mülakatın yapılma aşamalarının de-
                               ğerlendirilmesi amaçlanmaktadır.






                                                                                                         147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152