Page 147 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Romandaki Kahramanım
Okunan ve tahlil edilen Fatih-Harbiye romanındaki bir kişiyle kurmaca bir mülaka-
Konu
ta hazırlanma ve mülakatı yapma çalışması
TDE3.1. Edebiyat ve sanatın yaşamdaki yansımalarını etkileşimli bir biçimde ele
aldığı konuşmasını yönetebilme
TDE3.2. Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini yaratı-
cılığı ile bütünleştirdiği bir konuşma içeriği oluşturabilme
Öğrenme Hedefleri
TDE3.3. Sanatçının ve eserden seçtiği karakterin yaşamındaki izlenimlerini yaratı-
cılığı ile bütünleştirdiği konuşmasında kural uygulayabilme
TDE3.4. Yaşamdan izler taşıyan karakterlerle kurduğu etkileşimi yansıtan konuş-
masına yönelik görüşlerini yansıtabilme
Öğretmenin hazırlayacağı mülakat hazırlık ve yapılma aşamalarını gösteren bir öz
Materyaller değerlendirme ile akran değerlendirmesi formu, çalışma kâğıdı, dereceli puanla-
ma anahtarı, etkileşimli tahta, kartlar (isimlik), mikrofon.
Etkinlik Süresi 4 ders saati
Okunan ve tahlil edilen Fatih-Harbiye romanındaki bir kahramanla kurmaca bir
mülakat yapabilmeye yönelik performans görevi verilir. Öğrencilerden performans
görevleri için sınıf dışında da hazırlık yapmaları istenir. Performans görevine yöne-
lik oluşturulan mülakat çalışması sınıfta yapılır (hazırlık, sunma, değerlendirme).
Bu etkinlikte konuşma öğrenme alanı ele alınarak çalışma kâğıdı,dereceli puanla-
ma anahtarı,öz değerlendirme ve akran değerlendirme formu kullanılmıştır.
Çalışma Kâğıdı: Herhangi bir konunun öğretimi aşamasında; öğrencilerden yapıl-
ması gerekenlerin belirtildiği, işlem basamaklarını kapsayan, bilgilerin yapılandı-
rılmasına yardım eden bir materyaldir. Bu etkinlikte kahramanın özellikleri çalışma
yaprakları aracılığıyla yapılandırılmaktadır.
Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere
Etkinlik Açıklaması göre değerlendirileceğini ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk gele-
ceğini gösteren puanlama araçlarıdır. Bu etkinlikte öğrencilerin mülakat tekniğin-
de kullandıkları dil ve uslüp kullanımının performans derecesinin, dereceli puanla-
ma anahtarı ile ölçülmesi amaçlanmaktadır.
Öz Değerlendirme: Öğrencinin kendi çalışmasını değerlendirdiği özel bir formdur.
Rastgele yaptırılmaz, öğrenci öğretmenin hazırladığı formu doldurarak kendi ürü-
nünün çalışmasını değerlendirir. Bu etkinlikte mülakata hazırlık ve mülakatın yapıl-
ma aşamaları öz değerlendirme formları ile takip edilmektedir.
Akran Değerlendirmesi: Öğrencilerin birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmele-
ridir. Bunun için akran değerlendirme formu kullanılır. Bu değerlendirmede amaç
not vermek değil öğrencilerin olumlu ve yapıcı eleştiride bulunma becerisini geliş-
tirmektir. Bu etkinlikte mülakata hazırlık ve mülakatın yapılma aşamalarının de-
ğerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
147