Page 140 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Gezdim, Gördüm Sanaldan; Oku Aynı Kanaldan
Konu Öğrencilerin sanal müze gezisini anlatan bir yazı yazması
TDE 4.3. Kültürel unsurlara ilişkin gözlemlerini benzerlik ve farklılıklarıyla ortaya
koyacağı yazısı için kural uygulayabilme
Öğrenme Hedefleri
TDE 4.4. Kültürel miraslara yönelik gözlemlerini ve incelemelerini anlattığı yazısı
için değerlendirmelerini yansıtabilme
Materyaller Dijital içerikler, etkileşimli tahta, çıkış kartları, A4 kâğıdı.
Etkinlik Süresi 3 ders saati
Bu etkinlikte öğrenme galerisi, dereceli puanlama anahtarı, akran değerlendirmesi
yapılmış, doğrudan anlatım tekniğinden faydalanılmıştır.
Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencinin performansını değerlendiren bir puan-
lama aracıdır. Bu etkinlikte Etnografya Müzesiyle ilgili görsel materyalleri (grafik,
şablon, fotoğraf vb.) konularına göre sınıflandırarak toplamaları, Etnografya ve
müzecilikle ilgili terimlerin tanımlarını sözlüklerden taramaları, Etnografya ve mü-
zecilikle ilgili atasözlerini, özlü sözleri, deyimleri, duvar yazılarını, şiirleri vb. sınıflan-
dırarak toplamaları dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilir.
Öğrenme Galerisi: Öğrenciler öğrendiklerini, projelerden elde ettikleri ürünleri çe-
şitli yerlere asarlar. Diğer gruptaki öğrenciler de bu öğrenme ürünlerini inceleyip
Etkinlik Açıklaması
eksik gördükleri yerlere eklemeler yaparlar. Böylece bitmiş bir işe katkı sağlamayı
öğrenirler.
Akran Değerlendirmesi: Benzer seviyedeki öğrencilerin öğrenme çıktılarının, ürün-
lerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreçtir. Bu etkinlikte öğrenciler belirli ölçüt-
ler yardımıyla akranlarının performanslarını değerlendirir. Her öğrenci akranının
sanal müze tanıtım yazısı planına katkı sağlar.
Doğrudan Anlatım: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması, öğren-
cilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçekleştiril-
mektedir. Öğretmen bu etkinlikte müzeler ve özellikle Etnografya Müzesi hakkında
doğrudan anlatım yapar.
Öğretmen bir önceki hafta bu ders için bazı görevler verir (İF1).
• Etnografya Müzesiyle ilgili görsel materyalleri (grafik, şablon, fotoğraf vb.) ko-
nularına göre sınıflandırarak toplamaları
• Etnografya ve müzecilikle ilgili terimlerin tanımlarını sözlüklerden taramaları
• Etnografya ve müzecilikle ilgili atasözlerini, özlü sözleri, deyimleri, duvar yazı-
larını, şiirleri vb. sınıflandırarak toplamaları
Uygulama Aşamaları
Bu derste, Ankara Etnografya Sanal Müzesi (OGM Materyal internet sitesinde de
bulunan) T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı sitesinden ziyaret edilir (İF2). Müze sınıfta
sanal bir şekilde gezilir (SF1). Bu sanal müze ziyareti için etkileşimli tahta kullanılır.
Etkileşimli bir etkinlik olacağı için öğrencilerin tahtaya yakın oturmaları sağlanır
(FÖOD1, FÖOD2).
Müze ziyareti bittikten sonra öğrenme galerisi etkinliği için 4-9 kişilik öğrenci grup-
ları oluşturulur (SF2).
140