Page 140 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Gezdim, Gördüm Sanaldan; Oku Aynı Kanaldan
         Konu                  Öğrencilerin sanal müze gezisini anlatan bir yazı yazması
                               TDE 4.3. Kültürel unsurlara ilişkin gözlemlerini benzerlik ve farklılıklarıyla ortaya
                               koyacağı yazısı için kural uygulayabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE 4.4. Kültürel miraslara yönelik gözlemlerini ve incelemelerini anlattığı yazısı
                               için değerlendirmelerini yansıtabilme
         Materyaller           Dijital içerikler, etkileşimli tahta, çıkış kartları, A4 kâğıdı.
         Etkinlik Süresi       3 ders saati

                               Bu etkinlikte öğrenme galerisi, dereceli puanlama anahtarı, akran değerlendirmesi
                               yapılmış, doğrudan anlatım tekniğinden faydalanılmıştır.

                               Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencinin performansını değerlendiren bir puan-
                               lama aracıdır. Bu etkinlikte Etnografya Müzesiyle ilgili görsel materyalleri (grafik,
                               şablon,  fotoğraf  vb.)  konularına  göre  sınıflandırarak  toplamaları,  Etnografya  ve
                               müzecilikle ilgili terimlerin tanımlarını sözlüklerden taramaları, Etnografya ve mü-
                               zecilikle ilgili atasözlerini, özlü sözleri, deyimleri, duvar yazılarını, şiirleri vb. sınıflan-
                               dırarak toplamaları dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilir.

                               Öğrenme Galerisi: Öğrenciler öğrendiklerini, projelerden elde ettikleri ürünleri çe-
                               şitli yerlere asarlar. Diğer gruptaki öğrenciler de bu öğrenme ürünlerini inceleyip
         Etkinlik Açıklaması
                               eksik gördükleri yerlere eklemeler yaparlar. Böylece bitmiş bir işe katkı sağlamayı
                               öğrenirler.
                               Akran Değerlendirmesi: Benzer seviyedeki öğrencilerin öğrenme çıktılarının, ürün-
                               lerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreçtir. Bu etkinlikte öğrenciler belirli ölçüt-
                               ler yardımıyla akranlarının performanslarını değerlendirir. Her öğrenci akranının
                               sanal müze tanıtım yazısı planına katkı sağlar.

                               Doğrudan Anlatım: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması, öğren-
                               cilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçekleştiril-
                               mektedir. Öğretmen bu etkinlikte müzeler ve özellikle Etnografya Müzesi hakkında
                               doğrudan anlatım yapar.

                               Öğretmen bir önceki hafta bu ders için bazı görevler verir (İF1).
                                 •  Etnografya Müzesiyle ilgili görsel materyalleri (grafik, şablon, fotoğraf vb.) ko-
                                   nularına göre sınıflandırarak toplamaları
                                 •  Etnografya ve müzecilikle ilgili terimlerin tanımlarını sözlüklerden taramaları
                                 •  Etnografya ve müzecilikle ilgili atasözlerini, özlü sözleri, deyimleri, duvar yazı-
                                   larını, şiirleri vb. sınıflandırarak toplamaları
         Uygulama Aşamaları
                               Bu derste, Ankara Etnografya Sanal Müzesi (OGM Materyal internet sitesinde de
                               bulunan) T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı sitesinden ziyaret edilir (İF2). Müze sınıfta
                               sanal bir şekilde gezilir (SF1). Bu sanal müze ziyareti için etkileşimli tahta kullanılır.
                               Etkileşimli bir etkinlik olacağı için öğrencilerin tahtaya yakın oturmaları sağlanır
                               (FÖOD1, FÖOD2).
                               Müze ziyareti bittikten sonra öğrenme galerisi etkinliği için 4-9 kişilik öğrenci grup-
                               ları oluşturulur (SF2).


    140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145