Page 139 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Türkçe dil yapılarını, yazım ve noktalama kurallarını uygulamada zorluk yaşa-
                                   yabilir.
                                 •  Kendi yazısını değerlendirmede ve yazısını paylaşmada zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Verilecek ödev azaltılabilir. Üç görev yerine içlerinden bir görevi seçerek yap-
         İçerik                ması istenebilir.
                               İF2: Sanal olarak gezilecek olan müze, öğrencilerin ilgilerine göre değiştirilebilir.

                               SF1: Müze gezisi sırasında görme yetersizliği yaşayan öğrenciler için müze gezilir-
                               ken görülen kısımlar bir öğrenci tarafından sesli olarak betimlenebilir.

                               SF2: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
         Süreç                 lecek öğrencilerin aynı grupta olmaları sağlanabilir.

                               SF3: Tek başına puanlama yapmakta zorlanan öğrenciler için ikili öğrenci grupları
                               oluşturulabilir. Okumakta zorlanan öğrencilere akranı sesli okuma yaparak destek
                               olabilir. Puanlamayı da grup hâlinde tartışarak birlikte yapabilirler.
                               ÜF1: Yazı yazmakta zorlanan öğrenciler için örnek cümleler verilerek bu cümlelerin
                               devamında yeni cümleler oluşturması istenebilir.
                               ÜF2: Yazacağı cümlelere ipucu olacak görsel destekler kullanılabilir. Öğrenci bu
                               görsel desteklerden yola çıkarak yazısını şekillendirebilir.
         Ürün                  ÜF3:  Dereceli  puanlama  anahtarında  puan  vermekte  zorlanan  öğrenciler  için
                               puan vermek yerine “evet, hayır’’ şeklinde cevaplar verebileceği başka değerlendir-
                               me araçları kullanılabilir.

                               ÜF4:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencinin  metni  kendi  grubunda  değerlendirilebilir.
                               Öğrenciye metninde anlık düzeltme yapması için fırsat tanınabilir.

                               FÖOD1: Etkileşimli tahtadan açılacak etkinliği görmekte veya duymakta zorlanan
                               öğrenciler, etkileşimli tahtadaki etkinliği takip edebilecekleri uygun yerlere oturtu-
                               labilir.
                               FÖOD2: Etkileşimli tahtadan etkinlik açılırken görüntünün ve sesin daha iyi alına-
                               bilmesi için tahtanın ekran parlaklığı uygun bir şekilde ayarlanabilir, tahtanın ek-
         Fiziksel Öğrenme      ranına  yansıyarak  görüntüyü  bozabilecek  etmenler  göz  önünde  bulundurularak
         Ortamı Düzenlemeleri
                               gerekli sınıf düzenlemeleri yapılabilir.
                               FÖOD3: Sınıftaki masa ve sıralar, öğrencilerin hem grup hem de bireysel çalışma-
                               larına olanak sağlayacak şekilde küme oturma düzeninde yerleştirilmesi sağlana-
                               bilir. Böylece art arda bireysel ve grup etkinliklerine katılacak öğrenciler, yer değiş-
                               tirmek zorunda kalmadan yeni etkinliğe başlayabilir.

















                                                                                                         139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144