Page 139 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Türkçe dil yapılarını, yazım ve noktalama kurallarını uygulamada zorluk yaşa-
yabilir.
• Kendi yazısını değerlendirmede ve yazısını paylaşmada zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Verilecek ödev azaltılabilir. Üç görev yerine içlerinden bir görevi seçerek yap-
İçerik ması istenebilir.
İF2: Sanal olarak gezilecek olan müze, öğrencilerin ilgilerine göre değiştirilebilir.
SF1: Müze gezisi sırasında görme yetersizliği yaşayan öğrenciler için müze gezilir-
ken görülen kısımlar bir öğrenci tarafından sesli olarak betimlenebilir.
SF2: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
Süreç lecek öğrencilerin aynı grupta olmaları sağlanabilir.
SF3: Tek başına puanlama yapmakta zorlanan öğrenciler için ikili öğrenci grupları
oluşturulabilir. Okumakta zorlanan öğrencilere akranı sesli okuma yaparak destek
olabilir. Puanlamayı da grup hâlinde tartışarak birlikte yapabilirler.
ÜF1: Yazı yazmakta zorlanan öğrenciler için örnek cümleler verilerek bu cümlelerin
devamında yeni cümleler oluşturması istenebilir.
ÜF2: Yazacağı cümlelere ipucu olacak görsel destekler kullanılabilir. Öğrenci bu
görsel desteklerden yola çıkarak yazısını şekillendirebilir.
Ürün ÜF3: Dereceli puanlama anahtarında puan vermekte zorlanan öğrenciler için
puan vermek yerine “evet, hayır’’ şeklinde cevaplar verebileceği başka değerlendir-
me araçları kullanılabilir.
ÜF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin metni kendi grubunda değerlendirilebilir.
Öğrenciye metninde anlık düzeltme yapması için fırsat tanınabilir.
FÖOD1: Etkileşimli tahtadan açılacak etkinliği görmekte veya duymakta zorlanan
öğrenciler, etkileşimli tahtadaki etkinliği takip edebilecekleri uygun yerlere oturtu-
labilir.
FÖOD2: Etkileşimli tahtadan etkinlik açılırken görüntünün ve sesin daha iyi alına-
bilmesi için tahtanın ekran parlaklığı uygun bir şekilde ayarlanabilir, tahtanın ek-
Fiziksel Öğrenme ranına yansıyarak görüntüyü bozabilecek etmenler göz önünde bulundurularak
Ortamı Düzenlemeleri
gerekli sınıf düzenlemeleri yapılabilir.
FÖOD3: Sınıftaki masa ve sıralar, öğrencilerin hem grup hem de bireysel çalışma-
larına olanak sağlayacak şekilde küme oturma düzeninde yerleştirilmesi sağlana-
bilir. Böylece art arda bireysel ve grup etkinliklerine katılacak öğrenciler, yer değiş-
tirmek zorunda kalmadan yeni etkinliğe başlayabilir.
139