Page 137 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 22
2. TEMA: KÜLTÜR YOLCULUĞU (YAZMA)
Edebiyat Atölyesi
Yazma
Etkinliğe
Dönüştürülecek TDE 4.3. Kültürel unsurlara ilişkin gözlemlerini benzerlik ve farklılıklarıyla ortaya
Öğrenme Çıktıları koyacağı yazısı için kural uygulayabilme
TDE 4.4. Kültürel miraslara yönelik gözlemlerini ve incelemelerini anlattığı yazısı
için değerlendirmelerini yansıtabilme
TDE4.3. Kural Uygulayabilme
a) TDE4.3.1. Plan hazırlar.
• Yazmaya planına uygun bir şekilde başlar.
• Yazısını dikkat çekici bir girişle başlatır.
b) TDE4.3.2. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
• Yazısını desteklemek amacıyla anlatım biçimi ve düşünceyi geliştirme yolların-
dan yararlanır.
• Duygu, düşünce ve hayallerini kendine özgü bir üslupla ifade eder.
c) TDE4.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.
• Söz varlığını (deyim, atasözü, mecaz ve terim) bağlama uygun şekilde kullanır.
• Ana düşünce ve destekleyici bilgilerle yazma sürecine devam eder.
Basamaklandırılmış • Yazısını hedef kitleye uygun bir söz varlığı ve üslupla sürdürür.
Bilgi Birimleri ç) TDE4.3.4. İletileri açık ve örtük biçimde ifade eder.
(Öğrenme Çıktıları Alt
Alanlar) • Vermek istediği iletileri açık veya örtük bir şekilde ifade eder.
• Duygu, düşünce ve hayallerini tutarlı bir şekilde ifade eder.
• Yazmayı başlatma, sürdürme ve bitirme ifadelerini etkili kullanır.
• Millî ve manevi değerler ile kültürel unsurlara dikkat ederek yazma sürecine de-
vam eder.
• Yazısında toplumsal hassasiyet oluşturacak ögeler (siyaset, din, etnisite vb.)
kullanmaktan kaçınır.
• Yazısının içeriğine uygun başlık belirler.
• Yazısında olumlu tutum ve değerleri vurgular.
d) TDE4.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.
• Yazısında Türkçe dil yapılarını, işlevine uygun kullanır.
• Türkçeyi bilinçli ve özenli (yabancı kelimelerin yerine Türkçelerini kullanması)
kullanır.
137