Page 137 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 22

         2. TEMA: KÜLTÜR YOLCULUĞU (YAZMA)
                               Edebiyat Atölyesi
                               Yazma
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        TDE 4.3. Kültürel unsurlara ilişkin gözlemlerini benzerlik ve farklılıklarıyla ortaya
         Öğrenme Çıktıları     koyacağı yazısı için kural uygulayabilme
                               TDE 4.4. Kültürel miraslara yönelik gözlemlerini ve incelemelerini anlattığı yazısı
                               için değerlendirmelerini yansıtabilme

                               TDE4.3. Kural Uygulayabilme
                                 a) TDE4.3.1. Plan hazırlar.
                                 •  Yazmaya planına uygun bir şekilde başlar.
                                 •  Yazısını dikkat çekici bir girişle başlatır.

                                 b) TDE4.3.2. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
                                 •  Yazısını desteklemek amacıyla anlatım biçimi ve düşünceyi geliştirme yolların-
                                   dan yararlanır.
                                 •  Duygu, düşünce ve hayallerini kendine özgü bir üslupla ifade eder.

                                 c) TDE4.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.
                                 •  Söz varlığını (deyim, atasözü, mecaz ve terim) bağlama uygun şekilde kullanır.
                                 •  Ana düşünce ve destekleyici bilgilerle yazma sürecine devam eder.

         Basamaklandırılmış      •  Yazısını hedef kitleye uygun bir söz varlığı ve üslupla sürdürür.
         Bilgi Birimleri         ç) TDE4.3.4. İletileri açık ve örtük biçimde ifade eder.
         (Öğrenme Çıktıları Alt
         Alanlar)                •  Vermek istediği iletileri açık veya örtük bir şekilde ifade eder.
                                 •  Duygu, düşünce ve hayallerini tutarlı bir şekilde ifade eder.
                                 •  Yazmayı başlatma, sürdürme ve bitirme ifadelerini etkili kullanır.
                                 •  Millî ve manevi değerler ile kültürel unsurlara dikkat ederek yazma sürecine de-
                                   vam eder.
                                 •  Yazısında  toplumsal  hassasiyet  oluşturacak  ögeler  (siyaset,  din,  etnisite  vb.)
                                   kullanmaktan kaçınır.
                                 •  Yazısının içeriğine uygun başlık belirler.
                                 •  Yazısında olumlu tutum ve değerleri vurgular.

                                 d) TDE4.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.
                                 •  Yazısında Türkçe dil yapılarını, işlevine uygun kullanır.
                                 •  Türkçeyi bilinçli ve özenli (yabancı kelimelerin yerine Türkçelerini kullanması)
                                   kullanır.







                                                                                                         137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142