Page 112 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Benim Destanım
Dede Korkut Hikâyeleri’nden birini seçme, canlandırmalarına yönelik plan oluştur-
Konu
ma ve bu performans görevini sunma
TDE3.1. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşma sürecini yö-
netebilme
TDE3.2. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasına uygun
içerik oluşturabilme
Öğrenme Hedefleri
TDE3.3. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasında kural
uygulayabilme
TDE3.4. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasına yönelik
değerlendirmelerini yansıtabilme
Etkileşimli tahta, A4 kâğıdı, hikâye adlarının bulunduğu kartlar, dijital içerikler, de-
Materyaller
receli puanlama anahtarı.
Süre 4 ders saati
“Edebiyat Atölyesi” konuşma alanını izleyen süreç ardışık dört ders saati olarak ya-
pılandırılmıştır. Bu etkinlikte köşelenme, canlandırma, doğrudan anlatım yöntemi,
dereceli puanlama anahtarı kullanılmaktadır.
Köşelenme Tekniği: Öğretmen, sınıfın dört köşesine farklı hikâyelerin isimlerinin
yer aldığı kartları koyarak öğrencilere seçim yapma imkânı sunar. Bu etkinlikte
öğrenciler Dede Korkut Hikâyeleri’nden hangisini canlandıracaklarına köşelenme
tekniği ile karar vermektedir.
Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçek-
leştirilmektedir. Öğretmen bu etkinlikte hikâyedeki kişiler, zaman, mekân ve dil an-
Etkinlik Açıklaması
latım özellikleriyle ilgili bilgileri doğrudan anlatım yöntemiyle sunar.
Canlandırma Tekniği: Serbest konuşma, duygu ve düşüncelerini bağımsız ifade
edebilme becerisini kazandırmak amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Bu etkinlikte
öğrencilerin seçtiği karakteri tahlil ederek planlamasına göre canlandırması ve
karaktere kendi yorumunu katması istenir.
Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere
göre değerlendirileceğini ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk gele-
ceğini gösteren puanlama araçlarıdır. Bu etkinlikte performans sürecinde öğrenci-
lerin canlandırmaları öğretmen tarafından dereceli puanlama anahtarı ile puan-
lanır.
Öğretmen, öğrencilere gruplara ayrılacaklarını, Dede Korkut Hikâyeleri’nden biri-
ni seçeceklerini, seçtikleri hikâyedeki karakteri canlandırmaya yönelik bir perfor-
mans görevi hazırlayacaklarını ve bunu sunacaklarını belirtir. Bu sebeple bu derste
Uygulama Aşamaları oluşturulacak grupların çalışacakları hikâyeyi seçmeleri gerektiğini söyler (OGM
Materyal veya EBA’dan daha önce dinletilen/izletilen, okunan, incelenen hikâye-
lerden. Örneğin Dede Korkut’tan seçilen hikâyeler). Bu görev grup çalışması olarak
yapılacaktır.
112