Page 112 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112

Türk Dili ve Edebiyatı

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Benim Destanım
                               Dede Korkut Hikâyeleri’nden birini seçme, canlandırmalarına yönelik plan oluştur-
         Konu
                               ma ve bu performans görevini sunma
                               TDE3.1. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşma sürecini yö-
                               netebilme

                               TDE3.2.  Dede  Korkut  Hikâyeleri’nden  birinin  canlandırıldığı  konuşmasına  uygun
                               içerik oluşturabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE3.3. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasında kural
                               uygulayabilme

                               TDE3.4. Dede Korkut Hikâyeleri’nden birinin canlandırıldığı konuşmasına yönelik
                               değerlendirmelerini yansıtabilme
                               Etkileşimli tahta, A4 kâğıdı, hikâye adlarının bulunduğu kartlar, dijital içerikler, de-
         Materyaller
                               receli puanlama anahtarı.
         Süre                  4 ders saati

                               “Edebiyat Atölyesi” konuşma alanını izleyen süreç ardışık dört ders saati olarak ya-
                               pılandırılmıştır. Bu etkinlikte köşelenme, canlandırma, doğrudan anlatım yöntemi,
                               dereceli puanlama anahtarı kullanılmaktadır.
                               Köşelenme  Tekniği:  Öğretmen,  sınıfın  dört  köşesine  farklı  hikâyelerin  isimlerinin
                               yer  aldığı  kartları  koyarak  öğrencilere  seçim  yapma  imkânı  sunar.  Bu  etkinlikte
                               öğrenciler Dede Korkut Hikâyeleri’nden hangisini canlandıracaklarına köşelenme
                               tekniği ile karar vermektedir.
                               Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
                               öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçek-
                               leştirilmektedir. Öğretmen bu etkinlikte hikâyedeki kişiler, zaman, mekân ve dil an-
         Etkinlik Açıklaması
                               latım özellikleriyle ilgili bilgileri doğrudan anlatım yöntemiyle sunar.
                               Canlandırma  Tekniği:  Serbest  konuşma,  duygu  ve  düşüncelerini  bağımsız  ifade
                               edebilme becerisini kazandırmak amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Bu etkinlikte
                               öğrencilerin seçtiği karakteri tahlil  ederek planlamasına göre canlandırması  ve
                               karaktere kendi yorumunu katması istenir.

                               Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere
                               göre değerlendirileceğini ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk gele-
                               ceğini gösteren puanlama araçlarıdır. Bu etkinlikte performans sürecinde öğrenci-
                               lerin canlandırmaları öğretmen tarafından dereceli puanlama anahtarı ile puan-
                               lanır.

                               Öğretmen, öğrencilere gruplara ayrılacaklarını, Dede Korkut Hikâyeleri’nden biri-
                               ni seçeceklerini, seçtikleri hikâyedeki karakteri canlandırmaya yönelik bir perfor-
                               mans görevi hazırlayacaklarını ve bunu sunacaklarını belirtir. Bu sebeple bu derste
         Uygulama Aşamaları    oluşturulacak  grupların  çalışacakları  hikâyeyi  seçmeleri  gerektiğini  söyler  (OGM
                               Materyal  veya  EBA’dan  daha  önce  dinletilen/izletilen,  okunan,  incelenen  hikâye-
                               lerden. Örneğin Dede Korkut’tan seçilen hikâyeler). Bu görev grup çalışması olarak
                               yapılacaktır.



    112
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117