Page 111 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 111
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
lecek öğrencilerin aynı grupta olmasına dikkat edilebilir.
SF2: Öğrencilerin ve grupların ihtiyaçlarına göre gruplara verilen süre artırılabilir.
SF3: Seçeceği hikâyeye karar vermekte zorlanan öğrenciler ve gruplar için görsel
destekler kullanılabilir. Hikâyede yer alan karakterlere uygun resimler etkileşimli
tahtadan açılarak veya basılı hâlde öğrencilere gösterilerek karar verme süreci ko-
laylaştırılabilir.
SF4: Ön bilgileri hatırlatıcı infografik metinler oluşturulur. Bu bilgiler ön bilgileri ha-
Süreç
tırlamakta zorlanan öğrencilere verilir. Öğrencinin anımsaması kolaylaştırılabilir.
SF5: Önceden hazırlanmış, iletişim ve görgü kurallarının yazılı olduğu bir kontrol
listesi bunları uygulamada zorlanan öğrenciye verilerek kuralları dikkat etmesi ko-
laylaştırılabilir.
SF6: Bağımsız yorum yapmada zorlanan öğrenciler için öğretmen, örnek bir karak-
ter analizi ve yorumu yaparak öğrencilere model olabilir.
SF7: Fiziksel desteğe gereksinim duyan öğrenciler dekor ve görsel öge düzenleme-
lerini akranları ile yapabilirler.
ÜF1: Not almakta zorlanan öğrenciler, ses kaydı alarak planlarını not edebilirler.
Ürün ÜF2: Not almakta zorlanan öğrencilerin grup arkadaşlarından notları kopyalama-
ları ve notlarını birbirleriyle paylaşmaları için izin verilebilir.
FÖOD1: Hikâye kartları köşelere asılırken bu kartların tüm öğrenciler tarafından
Fiziksel Öğrenme rahatça görülebilecek ve ulaşılabilecek şekilde konumlandırılmasına dikkat edile-
Ortamı Düzenlemeleri
bilir.
111