Page 111 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 111

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
                               lecek öğrencilerin aynı grupta olmasına dikkat edilebilir.
                               SF2: Öğrencilerin ve grupların ihtiyaçlarına göre gruplara verilen süre artırılabilir.
                               SF3: Seçeceği hikâyeye karar vermekte zorlanan öğrenciler ve gruplar için görsel
                               destekler kullanılabilir. Hikâyede yer alan karakterlere uygun resimler etkileşimli
                               tahtadan açılarak veya basılı hâlde öğrencilere gösterilerek karar verme süreci ko-
                               laylaştırılabilir.

                               SF4: Ön bilgileri hatırlatıcı infografik metinler oluşturulur. Bu bilgiler ön bilgileri ha-
         Süreç
                               tırlamakta zorlanan öğrencilere verilir. Öğrencinin anımsaması kolaylaştırılabilir.
                               SF5: Önceden hazırlanmış, iletişim ve görgü kurallarının yazılı olduğu bir kontrol
                               listesi bunları uygulamada zorlanan öğrenciye verilerek kuralları dikkat etmesi ko-
                               laylaştırılabilir.
                               SF6: Bağımsız yorum yapmada zorlanan öğrenciler için öğretmen, örnek bir karak-
                               ter analizi ve yorumu yaparak öğrencilere model olabilir.
                               SF7: Fiziksel desteğe gereksinim duyan öğrenciler dekor ve görsel öge düzenleme-
                               lerini akranları ile yapabilirler.
                               ÜF1: Not almakta zorlanan öğrenciler, ses kaydı alarak planlarını not edebilirler.
         Ürün                  ÜF2: Not almakta zorlanan öğrencilerin grup arkadaşlarından notları kopyalama-
                               ları ve notlarını birbirleriyle paylaşmaları için izin verilebilir.
                               FÖOD1: Hikâye kartları köşelere asılırken bu kartların tüm öğrenciler tarafından
         Fiziksel Öğrenme      rahatça görülebilecek ve ulaşılabilecek şekilde konumlandırılmasına dikkat edile-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               bilir.







































                                                                                                         111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116