Page 103 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 103
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
• Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
• Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
• Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tah-
min eder.
• Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler.
• Metnin içeriğini yorumlar.
• Metinler arasında karşılaştırma yapar.
• Öğrenci okuma stratejilerini doğru kullanamayabilir.
• Öğrenci metinden hareketle çıkarım yapmakta zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Öğrenci metnin yapı unsurları arasındaki ilişkiyi kurmakta sorun yaşayabilir.
• Öğrenci sorulara cevap vermekte zorlanabilir.
• Öğrenci metinler arası karşılaştırma yapmakta güçlük çekebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: EBA’dan açılacak olan ses dosyası, takibi kolaylaştırmak amacıyla oynatma
hızı 0.75 olacak şekilde açılabilir.
İF2: Gönüllü olmaya çekinen öğrencileri cesaretlendirmek için sorular kolaydan
karmaşığa doğru olacak şekilde düzenlenebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin
kolay sorularda söz alması desteklenip öğrenci cesaretlendirilebilir.
İF3: Dede Korkut Hikâyeleri öğrencilerin ihtiyaçlarına göre etkileşimli tahtadan
açılabilir. Büyük puntolu ve okuması kolay tırnaksız yazı tipiyle yazılıp basılı hâlde
İçerik desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sunulabilir.
İF4: Sonradan örnekleri hatırlamakta zorlanacak öğrenciler için örnek verilen me-
tinlerin altı çizilmesi sağlanabilir veya örnek verilen metinler basılı hâlde öğrencile-
re dağıtılabilir.
İF5: Gereksinim duyan öğrenciler için; etkileşimli tahtada açılan eşleştirme etkinli-
ğinde yer alan maddelerin yer aldığı küçük eşleştirme kartları kullanılabilir.
İF6: Etkileşimli tahtadan açılan kitap bölümü yazılar rahatça okunabilecek oranda
büyütülerek metnin okunması kolaylaştırılabilir.
103