Page 103 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 103

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
                                 •  Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

                                 •  Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
                                 •  Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tah-
                                   min eder.
                                 •  Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler.
                                 •  Metnin içeriğini yorumlar.

                                 •  Metinler arasında karşılaştırma yapar.
                                 •  Öğrenci okuma stratejilerini doğru kullanamayabilir.
                                 •  Öğrenci metinden hareketle çıkarım yapmakta zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Öğrenci metnin yapı unsurları arasındaki ilişkiyi kurmakta sorun yaşayabilir.
                                 •  Öğrenci sorulara cevap vermekte zorlanabilir.
                                 •  Öğrenci metinler arası karşılaştırma yapmakta güçlük çekebilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: EBA’dan açılacak olan ses dosyası, takibi kolaylaştırmak amacıyla oynatma
                               hızı 0.75 olacak şekilde açılabilir.
                               İF2:  Gönüllü  olmaya  çekinen  öğrencileri  cesaretlendirmek  için  sorular  kolaydan
                               karmaşığa doğru olacak şekilde düzenlenebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin
                               kolay sorularda söz alması desteklenip öğrenci cesaretlendirilebilir.
                               İF3:  Dede  Korkut  Hikâyeleri  öğrencilerin  ihtiyaçlarına  göre  etkileşimli  tahtadan
                               açılabilir. Büyük puntolu ve okuması kolay tırnaksız yazı tipiyle yazılıp basılı hâlde
         İçerik                desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sunulabilir.
                               İF4: Sonradan örnekleri hatırlamakta zorlanacak öğrenciler için örnek verilen me-
                               tinlerin altı çizilmesi sağlanabilir veya örnek verilen metinler basılı hâlde öğrencile-
                               re dağıtılabilir.
                               İF5: Gereksinim duyan öğrenciler için; etkileşimli tahtada açılan eşleştirme etkinli-
                               ğinde yer alan maddelerin yer aldığı küçük eşleştirme kartları kullanılabilir.
                               İF6: Etkileşimli tahtadan açılan kitap bölümü yazılar rahatça okunabilecek oranda
                               büyütülerek metnin okunması kolaylaştırılabilir.






















                                                                                                         103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108