Page 98 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF3: Gönüllü olmaya çekinen öğrencileri cesaretlendirmek için kolaydan zora soru-
lar sorulabilir. Hatırlatıcı ifadeler kullanılarak öğrenciler söz almaya cesaretlendi-
rilebilir.
İF4: Sözel açıklamaları takip etmekte zorlanan öğrenciler için sınıflandırmalar öğ-
renci gereksinimlerine uygun şekilde düzenlenerek basılı hâlde dağıtılabilir.
SF1: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
lecek öğrencilerin aynı grupta yer almasına dikkat edilebilir. Grup sayısı ve gruplar-
daki kişi sayıları, öğrencilerin seviyesine ve ihtiyaçlarına göre artırılıp azaltılabilir.
SF2: Okuduğunu anlamada güçlük yaşayan öğrenciler için metinler tekrar yavaşça
okunabilir. Okumakta güçlük çeken öğrenciler, ikili eşleştirilerek koro hâlinde birlik-
te okuma yapması sağlanabilir. Okurken dikkat edilmesi gerekenler, kolay anlaşılır,
Süreç kısa açıklamalar hâlinde tahtaya not olarak yazılabilir.
SF3: Okunmak üzere gruplara verilen metinler, etkileşimli tahtadan açılarak tekno-
loji desteği sağlanabilir.
SF4: Soru-cevap etkinliğinde zorlanan öğrenciler düşünülerek sınıfta ikili gruplar
oluşturulabilir. Oluşturulan gruplarda desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerle onlara
destek verebilecek öğrencilerin aynı grupta olması sağlanabilir. Sorulan sorular,
gruplar hâlinde cevaplanarak akran desteği sağlanabilir.
ÜF1: Metin özelliklerini belirlemekte zorlanan öğrenciler için ipucu amacıyla metne
dair özellikleri somutlaştıran resim kartları (görsel destekler) kullanılabilir.
Ürün
ÜF2: Not almakta zorlanan öğrenciler notlarını sesli kayıt olarak tutmaları için des-
teklenebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Sınıf oturma düzeninin oluşturulan grupların birbirlerini görebilecekleri ve
Ortamı Düzenlemeleri duyabilecekleri şekilde küme oturma düzeni hâline getirilmesi sağlanabilir.
98