Page 98 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98

Türk Dili ve Edebiyatı

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF3: Gönüllü olmaya çekinen öğrencileri cesaretlendirmek için kolaydan zora soru-
                               lar sorulabilir. Hatırlatıcı ifadeler kullanılarak öğrenciler söz almaya cesaretlendi-
                               rilebilir.

                               İF4: Sözel açıklamaları takip etmekte zorlanan öğrenciler için sınıflandırmalar öğ-
                               renci gereksinimlerine uygun şekilde düzenlenerek basılı hâlde dağıtılabilir.

                               SF1: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle onlara destek olabi-
                               lecek öğrencilerin aynı grupta yer almasına dikkat edilebilir. Grup sayısı ve gruplar-
                               daki kişi sayıları, öğrencilerin seviyesine ve ihtiyaçlarına göre artırılıp azaltılabilir.
                               SF2: Okuduğunu anlamada güçlük yaşayan öğrenciler için metinler tekrar yavaşça
                               okunabilir. Okumakta güçlük çeken öğrenciler, ikili eşleştirilerek koro hâlinde birlik-
                               te okuma yapması sağlanabilir. Okurken dikkat edilmesi gerekenler, kolay anlaşılır,
         Süreç                 kısa açıklamalar hâlinde tahtaya not olarak yazılabilir.
                               SF3: Okunmak üzere gruplara verilen metinler, etkileşimli tahtadan açılarak tekno-
                               loji desteği sağlanabilir.
                               SF4: Soru-cevap etkinliğinde zorlanan öğrenciler düşünülerek sınıfta ikili gruplar
                               oluşturulabilir.  Oluşturulan  gruplarda  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilerle  onlara
                               destek  verebilecek  öğrencilerin  aynı  grupta  olması  sağlanabilir.  Sorulan  sorular,
                               gruplar hâlinde cevaplanarak akran desteği sağlanabilir.
                               ÜF1: Metin özelliklerini belirlemekte zorlanan öğrenciler için ipucu amacıyla metne
                               dair özellikleri somutlaştıran resim kartları (görsel destekler) kullanılabilir.
         Ürün
                               ÜF2: Not almakta zorlanan öğrenciler notlarını sesli kayıt olarak tutmaları için des-
                               teklenebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Sınıf oturma düzeninin oluşturulan grupların birbirlerini görebilecekleri ve
         Ortamı Düzenlemeleri  duyabilecekleri şekilde küme oturma düzeni hâline getirilmesi sağlanabilir.





































    98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103