Page 99 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Edebî Yolculuğum
                               Oğuz  Kağan  Destanı,  Harnâme,  Kerem  ile  Aslı,  Leylâ  ve  Mecnûn  mesnevisinin
         Konu
                               okunması, karşılaştırılması
                               TDE2.1. “Dünden Bugüne” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE2.2. “Dünden Bugüne” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme

         Materyaller           Etkileşimli tahta, okuma metinleri, dijital içerikler.
         Etkinlik Süresi       6 ders saati
                               Sözlü kültüre ait ve millî nitelikler taşıyan destanlardan fabl, halk hikâyesi ve mes-
                               nevi türüne kadar ilerleyen süreçte Türk dili ve edebiyatındaki değişim ve dönüşüm
                               yolculuğu, bu metinlerin incelenmesiyle ortaya konulacaktır.

                               Bu etkinlikte öğrenme günlüğü, soru-cevap, teknoloji destekli öğretim yöntemleri
                               kullanılmıştır.

                               Öğrenme Günlüğü: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini izlemek ve değerlendirmek
                               amacıyla tuttukları bir tür günlüktür. Bu etkinlikte destan, halk hikâyesi, mesnevi ve
                               fabl türlerinde edinilmiş ön öğrenmeler ile edinilecek yeni bilgiler arasındaki ilişki
                               öğrenme günlüğü aracılığıyla sağlanmaktadır.
         Etkinlik Açıklaması   Soru-Cevap  Tekniği:  Öğrencilere  düşündürücü  sorular  sorulmaktadır.  Cevaplar
                               için öğrencilere yeterli zaman ve eşit fırsatlar verilmektedir. Bu etkinlikte öğretmen
                               metinlerin sözlü kültürle, anlatma geleneğiyle ilişkisi ve konusuyla ilgili öğrencilere
                               sorular sorarak öğrencileri cevaba ulaştırmaktadır.
                               Teknoloji Destekli Öğrenme: Öğrenme sürecini geliştirmek için teknolojinin öğre-
                               tim yöntemlerine uygulanmasıdır. Bu etkinlikte de etkileşimli tahta üzerinden ya-
                               pay zekâ ve dijital sözlükler kullanılarak öğrenmeler sağlanmaktadır.

                               Karşılaştırmalı  Analiz:  Bu  etkinlikte  öğrencilere,  farklı  metin  türleri  arasındaki
                               farkları belirlemeleri ve öğrenme günlüklerine not almaları için metinleri karşılaş-
                               tırmaları istenir.
                               Öğretmen, dersten önce sınıfta okutmak üzere edebî metin türlerinin her birinden
                               (destan, fabl, mesnevi, halk hikâyesi) birer tane metin seçer (İF1). Bu metinlerin ön-
                               ceki derslerde dinlenen/izlenen metinlerden olması beklenir (EBA, OGM materyal:
                               Etkileşimli Kitap veya Ders Kitabı. Başlık; Oğuz Kağan Destanı, Dede Korkut Hikâ-
                               yeleri Harnâme, Kerem ile Aslı, Leylâ ve Mecnûn Mesnevisi, Mevlana Mesnevisi gibi).
         Uygulama Aşamaları    Amaç, öğrencinin Türk dili ve edebiyatında dünden bugüne meydana gelen değişi-
                               mi ve dönüşümü, incelenen edebî metinler üzerinden görmesi, fark etmesidir.
                               Öğretmen  öğrencilere  önce  sınıfta  farklı  metin  türlerinde  okuma  yapacaklarını,
                               okunacak metinlerin birbirleriyle karşılaştırılacağını ve okunacak metinlerin önceki
                               derslerde oluşturulmaya başlanan öğrenme günlüklerinde yazılı özelliklere bakıla-
                               rak işleneceğini vurgular.









                                                                                                         99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104