Page 86 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 14
2. TEMA: KELİMELERİN RİTMİ (YAZMA)
Edebiyat Atölyesi
Yazma
Etkinliğe
Dönüştürülecek TDE4.1. Bilgilendirici bir metni edebî metne dönüştüreceği yazma sürecini yöne-
Öğrenme Çıktıları tebilme
TDE4.2. Bilgilendirici bir metni edebî metne dönüştüreceği yazısına içerik oluştu-
rabilme
TDE4.1. Bilgilendirici bir metni edebî metne dönüştüreceği yazma sürecini yöne-
tebilme
TDE4.1.1. Seçim yapar.
• Yazma amacına (ikna etme, bilgilendirme, resmî yazışma) karar verir.
• Yazacağı metnin özelliklerini (süre, hedef kitle) belirler.
• Yazma, tür ve yöntem stratejilerini belirler.
b) TDE4.1.2. İlişkiyi sürdürür.
• Yazma süreci ile ilgili engelleri ortadan kaldırır.
• Yazma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.
TDE4.2. Bilgilendirici bir metni edebî metne dönüştüreceği
yazısına içerik oluşturabilme
TDE4.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar. Yazma ile ilgili belirlenen amaca yönelik ön
Basamaklandırılmış bilgileriyle bağlantı kurar.
Bilgi Birimleri
(Öğrenme Çıktıları Alt TDE4.2.2. Tahmin eder.
Alanlar) • Metnin türüne göre kullanacağı yapı unsurlarını belirler.
TDE4.2.3. Karşılaştırır.
• Yazma amacına ve özelliklerine göre ana düşünceye ve vermek istediği iletiye
karar verir.
• Planını oluştururken karşılaştırma içeren iletiler oluşturur.
ç) TDE4.2.4. Sınıflandırır.
• Yazılı anlatımın kullanım alanına (özel, mesleki, eğitim ve kamusal) göre içeri-
ğini belirler.
TDE4.2.5. Yeniden ifade eder.
• Yazacağı metnin türüne göre bilgileri toplar.
• Söz varlığını kullanarak yazısının içeriğini düzenler.
TDE4.2.6. Tepki verir.
• Yazma sürecini planlarken dil işlevlerinin kullanımına karar verir.
86