Page 80 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 13
2. TEMA: KELİMELERİN RİTMİ (OKUMA)
Metin Tahlili
Etkinliğe Okuma
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları TDE2.1. “Kelimelerin Ritmi” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
TDE2.2. “Kelimelerin Ritmi” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
TDE2.1. Okumayı Yönetebilme
a) TDE2.1.1. İnceler ve görüş oluşturur.
• Metni okumaya başlamadan önce okuma amacını belirler.
• Okumadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde bulunur.
b) TDE2.1.2. Seçim yapar.
• Okuyacağı metin için uygun okuma yöntem ve stratejisi seçer.
• Seçtiği okuma stratejisi ile okumayı sürdürür.
TDE2.2. Anlam Oluşturabilme
a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
b) TDE2.2.2. Tahmin eder.
• Okuyacağı metnin başlık ve görsellerinden hareketle metnin yazılış amacını
tahmin eder.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri • Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirler.
(Öğrenme Çıktıları Alt c) TDE2.2.3. Çıkarım yapar.
Alanlar)
• Metinde açıkça sunulan bilgileri belirler.
• Metinlerden hareketle çıkarımlar yapar.
• Metinde açıkça ifade edilen neden-sonuç, koşul, varsayım bilgilerini belirler.
• Metnin konu ve/veya temasını belirler.
• Metnin ana düşüncesini duygusunu belirler.
• Yazarın metni yazma amacını belirler.
• Metinde yer alan bilgilerin sunuluş şeklini inceler.
• Metinde geçen söz sanatlarını belirler.
• Metin ile yazar arasındaki ilişkiyi belirler.
ç) TDE2.2.4. Karşılaştırır.
• Metin öncesi tahminleri ile okuma içeriğini karşılaştırır.
• Okuduğu metinleri belirlenen ölçütlere (içerik, tür, şekil, dönem, zihniyet, üslup,
ileti) göre karşılaştırır.
80