Page 75 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 75

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 12

        1. TEMA: SÖZÜN EZGİSİ (OKUMA)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Okuma
         Öğrenme Çıktıları
                               TDE2.2. “Sözün Ezgisi” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
                                 a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
                                 •  Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri         b) TDE2.2.2. Tahmin eder.
         (Öğrenme Çıktıları Alt     •  Okuyacağı  metnin  başlık  ve  görsellerinden  hareketle  metnin  yazılış  amacını
         Alanlar)
                                   tahmin eder.
                                 •  Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirler.
                                 •  Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.

                                 •  Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.
                                 •  Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tah-
                                   min eder.
                                 •  Görselden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Metinle ilgili soruları cevaplar.

                                 •  Metin içi ve dışı anlam ilişkileri kurar.
                                 •  Metnin konusunu belirler.
                                 •  Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.

                                 •  Metinler arasında karşılaştırma yapar.
                                 •  Şiirde kafiye, redif gibi ahenk unsurlarını belirler.
                                 •  Öğrenci, okuma stratejilerini doğru kullanmakta zorluk yaşayabilir.

                                 •  Şiir metinlerini anlamlarına uygun okumakta zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirlemekte zorluk ya-
         İhtiyaçları               şayabilir.

                                 •  Koşuk, koşma, ninni ve türkülerin içindeki ezgi ve ahenk unsurlarını ortaya ko-
                                   yarak okumakta zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Etkileşimli tahtada açılan örnek metinlerde büyük punto, okunması kolay tır-
                               naksız yazı tipi ve okunaklı renk tonları kullanılabilir.
         İçerik
                               İF2: Yazmakta güçlük çeken öğrenciler, dijital sözlüklerin sesli arama özelliğini kul-
                               lanabilir.







                                                                                                         75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80