Page 75 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 75
Türk Dili ve Edebiyatı
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 12
1. TEMA: SÖZÜN EZGİSİ (OKUMA)
Metin Tahlili
Etkinliğe
Dönüştürülecek Okuma
Öğrenme Çıktıları
TDE2.2. “Sözün Ezgisi” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
a) TDE2.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Okuma metnindeki bilgiler ile ön bilgileri arasında bağlantı kurar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri b) TDE2.2.2. Tahmin eder.
(Öğrenme Çıktıları Alt • Okuyacağı metnin başlık ve görsellerinden hareketle metnin yazılış amacını
Alanlar)
tahmin eder.
• Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirler.
• Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
• Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
• Okuma stratejilerini kullanır.
• Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tah-
min eder.
• Görselden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Metinle ilgili soruları cevaplar.
• Metin içi ve dışı anlam ilişkileri kurar.
• Metnin konusunu belirler.
• Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
• Metinler arasında karşılaştırma yapar.
• Şiirde kafiye, redif gibi ahenk unsurlarını belirler.
• Öğrenci, okuma stratejilerini doğru kullanmakta zorluk yaşayabilir.
• Şiir metinlerini anlamlarına uygun okumakta zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Metindeki söz varlığının anlamını bağlamdan hareketle belirlemekte zorluk ya-
İhtiyaçları şayabilir.
• Koşuk, koşma, ninni ve türkülerin içindeki ezgi ve ahenk unsurlarını ortaya ko-
yarak okumakta zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahtada açılan örnek metinlerde büyük punto, okunması kolay tır-
naksız yazı tipi ve okunaklı renk tonları kullanılabilir.
İçerik
İF2: Yazmakta güçlük çeken öğrenciler, dijital sözlüklerin sesli arama özelliğini kul-
lanabilir.
75